INSTRUKCJA
EKSPLOATACJI
I
OBSŁUGI
WÓZKI SPALINOWE UNIWERSALNE
WYSOKIEGO PODNOSZENIA
Rys. S t r.
Wstęp 7
Charakterystyka techniczna wózka 8
Organy sterowania i przyrządy kontrolne 9
Eksploatacja wózka 12
Obsługa techniczna 16
Przepisy bezpieczeństwa pracy 19
Typowe usterki i sposoby ich usuwania 24
Układ hydrauliczny 2, 3, 4 29-31
Schemat elektryczny montażowy 5Karta kontrolna do przeglądu gwarancyjnego Nr. 1
(50 godz. pracy) 32
Karta kontrolna do przeglądu gwarancyjnego Nr 2
(200 godz. pracy) 33
Plan smarowania 35
Wózek spalinowy uniwersalny wysokiego podnoszenia odznacza się stateczną konstrukcją, ułatwioną obsługą i zastosowaniem nowoczesnych rozwiązań technicznych. Jest on przeznaczony do wykonywania czynności przeładunkowych i przewożenia ładunków paletizowanych lub w odpowiednim opakowaniu. Konstrukcja jest obliczona do eskploatacji na jezdniach o nawierzchniach utwardzonych przy temperaturze otoczenia od —25°C do +35°C (24Ó°K do 308°K).
Dla zapewnienia właściwej obsługi wózka spalinowego podczas mającego istotne znaczenie okresu docierania przedstawiciel serwisowy «BALKANCAR» powinien wykonać dwa przeglądy gwarancyjne — po 50 i po 200 godzinach pracy wózka. Czynności przewidziane w przeglądach gwarancyjnych są podane w kontrolnych kartach serwisowych załączonych do paszportu serwisowego.
Prosimy uprzejmie o skontaktowanie się z naszym przedstawicielem serwisowym dla załatwienia przeglądów gwarancyjnych.
Niniejsza Instrukcja eksploatacji i obsługi zawiera niezbędną informację o eksploatacji i obsłudze wózka podnośnikowego.
Silnik spalinowy — typ Wysokoprężny (D3900K)
Średnica cylindra 98, 42 mm
Stopień sprężenia 16 : 1
Kolejność zapłonu 1-3-4-2
Wyprzedzenie wtrysku 22o (przed ZZP )
Ciśnienie wtrysku 174 kG / cm2
Luz zaworów
gorący silnik 0,25 mm
zimny silnik 0,30 mm
Obroty (obr. /min)
Minimalne 600
maksymalne (bez obciążenia) 2760
Wielkość momentu dociągania elementów mocujących silnika
śruby głowicy cylindrów 13 – 13,5 kGm
śruby łożysk wału korbowego 23 – 24,5 kGm
śruby łożysk korbowodów 10 – 11 kGm
śruby koła zamachowego 10 – 13 kGm
Olej w misce silnika 8,5 l
Olej w misce przekładni hydromechanicznej 9,5 l
Most napędowy przy wymianie oleju
mechanizm różnicowy przekładnie kół jezdnych 3 l
- dla mostu napędowego 17C6.33.11 04.00.00 2 x 0,5 l
- dla mostu napędowego 1788,33.11 11.00.00 2 x 1 l
Zbiornik układu hydraulicznego 40 l
Pompa układu kierowniczego 3 l
1. Zbiornik paliwa 33 l max
Radiator (układ chłodzenia) 13 l
Ciśnienie oleju na wyjściu
pompy układu hydraulicznego 17,5 MPa
pompy układu kierowniczego 10 MPa
Bateria akumulatorowa 12 E 115 –1
( 12 V 115 Ah )
Pasek klinowy 1290 (3H-BK 100-70) B 31 852261
1. Przycisk włączenia świateł ostrzegawczych — światła te są włączane przy zostawieniu wózka na jezdni w miejscach o złej widoczności, a w razie potrzeby i podczas jazdy.
2. Lampka kontrolna włączenia świateł ostrzegawczych.
3. Przełącznik kombinowany dla przełączania świateł reflektorów (postojowych, drogowych i mijania).
4. Lampka kontrolna włączenia kierunkowskazów (pomarańczowa).
5. Lampka rezerwy paliwa (żółta).
6. Zegar motorowy — wskazujący ilość godzin pracy wózka.
7. Termometr temperatury cieczy chłodzącej silnika — optymalną dla silnika jest temperatura robocza w zakresie 80°C do 105° C.
8. Lampka ciśnienia oleju w układzie smarowania silnika (zielona).
Lampka ta powinna zapalać się tylko po włączeniu stacyjki i gasnąć po uruchomieniu silnika. Zapalenie się lampki przy dowolnych obrotach silnika wskazuje na niedopuszczalne obniżenie .się ciśnienia w układzie smarowania — silnik należy niezwłocznie zgasić i nie uruchamiać przed usunięciem niesprawności.
9. Lampka kontrolna ładowania baterii akumulatorowej (czerwona). Lampka ta zapala się po włączeniu stacyjki i gaśnie po uruchomieniu silnika. Zapalenie się lampki przy pracującym silniku wskazuje na niesprawność prądnicy.
10. Przełącznik nawrotny dla zmiany kierunku jazdy wózka. Dźwignia przełącznika ma trzy pozycje: przednią (jazda naprzód), środkową (neutralną) i tylną (jazda wstecz).
11. Rękojeść hamulca ręcznego. Przy wyciągnięciu rękojeści do skrajnego tylnego położenia jest ona samoczynnie ustalana w tej pozycji. W razie obluzowania się hamulca można podciągnąć linki hamulcowe zakręcając rękojeść hamulca wprawo (w kierunku wskazówek zegara). Linki należy podciągać tak, by ustalanie rękojeści w skrajnym tylnym położeniu było możliwe.
12. Przycisk klaksonu — obwód klaksonu jest zasilany tylko po włączeniu stacyjki.
13. Koło kierownicy — dzięki zastosowaniu hydraulicznego układu kierowniczego wysiłek potrzebny do obracania kierownicy nie zmienia się przy wzrastaniu obciążenia na koła kierowane.
14. Dźwignia włączenia świateł kierunkowskazów. Dźwignia ma trzy pozycje: lewą, prawą i środkową (neutralną).
15. Dźwignia sterownicza dla -podnoszenia i pochylania wideł.
Pozycja środkowa dźwigni jest pozycją neutralną.
Przy podniesieniu dźwigni do góry widły są podnoszone. Przy opuszczaniu dźwigni widły również opuszczają się.
Przesunięcie dźwigni do przodu względem pozycji neutralnej powoduje pochylanie ukła...
bhp.KarolKa