Wózek spalinowy_Instrukcja eksploatacji i obsługi.doc

(937 KB) Pobierz
INSTRUKCJA

 

 

 

 

 

 

 

INSTRUKCJA

EKSPLOATACJI

I

OBSŁUGI

 

 

WÓZKI SPALINOWE UNIWERSALNE

WYSOKIEGO PODNOSZENIA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SPIS TREŚCI

                                                                                                                Rys.                      S t r.

Wstęp                                                                                                                                            7

Charakterystyka  techniczna  wózka                                                                      8

Organy sterowania i  przyrządy kontrolne                                                                      9

Eksploatacja wózka                                                                                                                12

Obsługa  techniczna                                                                                                                16

Przepisy   bezpieczeństwa  pracy                                                                                    19

Typowe usterki i sposoby ich usuwania                                                                      24

Układ   hydrauliczny                                                                                    2,  3,  4       29-31

Schemat elektryczny montażowy                                                            5
Karta kontrolna do przeglądu gwarancyjnego Nr. 1

(50 godz. pracy)                                                                                                                32

Karta  kontrolna do  przeglądu  gwarancyjnego              Nr 2

(200 godz. pracy)                                                                                                                33

Plan smarowania                                                                                                                35

 

 

WSTĘP

Wózek spalinowy uniwersalny wysokiego podnoszenia odzna­cza się stateczną konstrukcją, ułatwioną obsługą i zastoso­waniem nowoczesnych rozwiązań technicznych. Jest on przeznaczony do wykonywania czynności przeładunkowych i przewożenia ładunków paletizowanych lub w odpowied­nim opakowaniu. Konstrukcja jest obliczona do eskploatacji na jezdniach o nawierzchniach utwardzonych przy tempe­raturze otoczenia od —25°C do +35°C (24Ó°K do 308°K).

 

Dla zapewnienia właściwej obsługi wózka spalinowego pod­czas mającego istotne znaczenie okresu docierania przed­stawiciel serwisowy «BALKANCAR» powinien wykonać dwa przeglądy gwarancyjne — po 50 i po 200 godzinach pracy wózka. Czynności przewidziane w przeglądach gwa­rancyjnych są podane w kontrolnych kartach serwisowych załączonych do paszportu serwisowego.

 

Prosimy uprzejmie o skontaktowanie się z naszym przed­stawicielem serwisowym dla załatwienia przeglądów gwa­rancyjnych.

Niniejsza Instrukcja eksploatacji i obsługi zawiera niezbędną informację o eksploatacji i obsłudze wózka podnośniko­wego.

 

CHARAKTERYSTYKA   TECHNICZNA    WÓZKA

 

Silnik spalinowy — typ                                                                        Wysokoprężny   (D3900K)

Średnica cylindra                                                                                     98, 42 mm

Stopień sprężenia                                                                                     16 : 1

Kolejność zapłonu                                                                                     1-3-4-2

Wyprzedzenie wtrysku                                                                       22o (przed ZZP )

Ciśnienie wtrysku                                                                                    174 kG / cm2

Luz zaworów                                                                                   

gorący silnik                                                                                    0,25 mm

zimny silnik                                                                                     0,30 mm

Obroty (obr. /min)

Minimalne                                                                                    600

maksymalne (bez obciążenia)                                          2760

Wielkość momentu dociągania elementów mocujących silnika

śruby głowicy cylindrów                                                                      13 – 13,5 kGm             

śruby łożysk wału korbowego                                                         23 – 24,5 kGm   

śruby łożysk korbowodów                                                                      10 – 11 kGm

śruby koła zamachowego                                                                      10 – 13 kGm

 

 
Ilość płynów i inne dane                                                                       Wartość lub oznaczenie

 

Olej w misce silnika                                                                                                  8,5 l

Olej w misce przekładni hydromechanicznej                                          9,5 l

Most napędowy przy wymianie oleju

mechanizm różnicowy przekładnie kół jezdnych                            3 l

-          dla mostu napędowego 17C6.33.11 04.00.00                            2 x 0,5 l

-          dla mostu napędowego 1788,33.11  11.00.00                             2 x 1 l

Zbiornik układu hydraulicznego                                                                       40 l

Pompa układu kierowniczego                                                                       3 l

1.     Zbiornik paliwa                                                                                                  33 l max

Radiator (układ chłodzenia)                                                                       13 l

Ciśnienie oleju na wyjściu

pompy układu hydraulicznego                                                        17,5 MPa

pompy układu kierowniczego                                                         10 MPa

Bateria akumulatorowa                                                                                    12 E 115 –1

                                                                                                                              ( 12 V 115 Ah )

Pasek klinowy 1290 (3H-BK 100-70)                                                        B 31 852261

 

 

ORGANY STEROWANIA l  PRZYRZĄDY KONTROLNE

 

1.     Przycisk włączenia świateł ostrzegawczych — światła te są włączane przy zostawieniu wózka na jezdni w miejs­cach o złej widoczności, a w razie potrzeby i podczas jazdy.

2.     Lampka   kontrolna   włączenia   świateł   ostrzegawczych.

3.     Przełącznik kombinowany dla przełączania świateł ref­lektorów (postojowych, drogowych i mijania).

4.     Lampka kontrolna włączenia kierunkowskazów (po­marańczowa).

5.     Lampka  rezerwy  paliwa (żółta).

6.     Zegar motorowy — wskazujący ilość godzin pracy wózka.

7.     Termometr temperatury cieczy chłodzącej silnika — optymalną dla silnika jest temperatura robocza w zakre­sie 80°C do 105° C.

8.     Lampka ciśnienia oleju w układzie smarowania silnika (zielona).

 

Lampka ta powinna zapalać się tylko po włączeniu stacyjki i gasnąć po uruchomieniu silnika. Zapalenie się lampki przy dowolnych obrotach silnika wskazuje na niedopusz­czalne obniżenie .się ciśnienia w układzie smarowania — silnik należy niezwłocznie zgasić i nie uruchamiać przed usunięciem niesprawności.

 

9.     Lampka kontrolna ładowania baterii akumulatorowej (czerwona). Lampka ta zapala się po włączeniu stacyjki i gaśnie po uruchomieniu silnika. Zapalenie się lampki przy pracującym silniku wskazuje na niesprawność prądnicy.

10. Przełącznik nawrotny dla zmiany kierunku jazdy wóz­ka. Dźwignia przełącznika ma trzy pozycje: przednią (jazda naprzód), środkową (neutralną) i tylną (jazda wstecz).

11. Rękojeść hamulca ręcznego. Przy wyciągnięciu ręko­jeści do skrajnego tylnego położenia jest ona samoczynnie ustalana w tej pozycji. W razie obluzowania się hamulca moż­na podciągnąć linki hamulcowe zakręcając rękojeść hamulca wprawo (w kierunku wskazówek zegara). Linki należy pod­ciągać tak, by ustalanie rękojeści w skrajnym tylnym poło­żeniu było możliwe.

12. Przycisk klaksonu — obwód klaksonu jest zasilany tylko po włączeniu stacyjki.

13. Koło kierownicy — dzięki zastosowaniu hydraulicz­nego układu kierowniczego wysiłek potrzebny do obra­cania kierownicy nie zmienia się przy wzrastaniu obciąże­nia na koła kierowane.

14. Dźwignia włączenia świateł kierunkowskazów. Dźwig­nia ma trzy pozycje: lewą, prawą i środkową (neutralną).

15. Dźwignia sterownicza dla -podnoszenia i pochylania wideł.

 

Pozycja środkowa dźwigni jest pozycją neutralną.

 

Przy podniesieniu dźwigni do góry widły są podnoszone. Przy   opuszczaniu   dźwigni   widły   również  opuszczają  się.

 

Przesunięcie dźwigni do przodu względem pozycji neut­ralnej powoduje pochylanie ukła...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin