Rozkład materiału Przedszkole czterolatka.doc

(517 KB) Pobierz
Treści programowe

Treści programowe

Dzień tygodnia. Temat dnia.

Aktywność i działalność dziecka

Cele główne

Cele operacyjne

Przedszkola czterolatka,

Ćwiczenia

plastyczne,

karty pracy A, B

1.

2.

3.

4.

5.

6.

 

                                    WRZESIEŃ – TYDZIEŃ PIERWSZY                                                                         TEMAT TYGODNIA: WITAMY W PRZEDSZKOLU.

 

              Zestaw zabaw ruchowych – nr I metodą R. Labana.

              Zabawy orientacyjno-porządkowe: Spłoszone wróble, Wiatr i liście, Bal lalek i misiów, Do swojego koloru.

              Zabawa ruchowo-naśladowcza Skacz tak jak ja.

              Zabawa bieżna Dzieci i pszczoły.

              Zabawa ruchowe: Poznajemy się, do tekstu Nitka.

 

To ja

-              Podawanie informacji o sobie:

              podawanie imienia, nazwiska.

-              Samodzielne wykonywanie czyn­ności samoobsługowych:

              zdejmowanie ubrań, butów,
umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni,

              zakładanie ubrań, butów,

              korzystanie z toalety.

Nasza grupa

-              Współtworzenie przyjaznej atmos­fery w grupie:

              poznawanie imion i nazwisk dzieci
z grupy,

              przestrzeganie ustalonych umów i za­sad regulujących współżycie w grupie.

-              Rozwijanie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji:

              podejmowanie prób wspólnych zabaw.

(Nasze przedszkole. Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci, Grupa Edukacyjna S.A., Kielce 2009, s. 14, 17).

(Numery obszarów z podstawy programowej: 1, 2, 3, 4, 5, 14).

1. Razem jest weselej.

• Wybieranie imienia dla misia.

• Tworzenie warunków

do adaptacji dzieci

i poznania przedszkola

Dziecko:

– rozpoznaje kolegów i

koleżanki w grupie i podaje

ich imiona

 

2. Przedszkolaki
z jednej paki.

 

 

• Słuchanie wiersza

D. Kręcisz Idzie Janek do przedszkola.

 

• Poznanie swojego znaczka rozpoznawczego

– rozpoznaje swój znaczek w sali, szatni, w łazience

s. 3

3. Tworzymy
bukiety.

 

• Zabawa Ile kwiatów jest w wazonie?

 

• Klasyfikowanie
przedmiotów według
kolorów

 

- wybiera kwiaty jednakowego koloru

spośród innych i układa je

w wazonie 

s. 4

4. Uczymy się bawić się razem.

• Zwiedzanie przedszkola.

• Poznanie pomieszczeń przedszkola

– nazywa pomieszczenia znajdujące się w przedszkolu

B nr 1

5. Bawimy się wspólnie.

• Słuchanie opowiadania

G. Szadkowskiej

W ogrodzie Króla Słońce.

 

• Uważne słuchanie opowiadania i wypowiadanie się na jego temat

– słucha opowiadania

i wymienia pozytywne i

negatywne cechy

zachowania postaci

B nr 2

 

 

                                       WRZESIEŃ – TYDZIEŃ DRUGI                                                                     TEMAT TYGODNIA: CZYM POJECHALIŚMY NA WAKACJE?

 

• Zestaw zabaw ruchowych – nr I metodą R. Labana.

• Zabawa ruchowo-naśladowcza Różne pojazdy.

• Zabawy orientacyjno-porządkowe: Do swojego koloru, Samochody.

Nasz kontakt z techniką

– Środki transportu:

              poznawanie wybranych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego,

              poznawanie znaczenia pasów,
sygnalizacji świetlnej.

(Nasze przedszkole. Program edu­kacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci, Grupa Edukacyjna S.A., Kielce 2009, s. 55).

(Numery obszarów z podstawy programowej: 1, 3, 4, 5, 6, 8, 13).

1. Poznajemy pojazdy.

• Zabawa dydaktyczna Czym pojechaliśmy na wakacje?

• Poznanie różnych środków lokomocji

 

 

Dziecko:

– wymienia różne środki lokomocji występujące

w wierszu (samochód, samolot).

 

2. Wyspa skarbów.

• Opowieść ruchowa Podróż statkiem na wyspę skarbów.

• Rozwijanie aktywności twórczej

– uczestniczy w zabawach

twórczych

A nr 1

Ćwiczenia plastyczne, ćw. nr 1

3. Liczymy wakacyjne skarby.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin