Treści programowe
Dzień tygodnia. Temat dnia.
Aktywność i działalność dziecka
Cele główne
Ćwiczenia
plastyczne,
karty pracy A, B
1.
2.
3.
4.
5.
6.
WRZESIEŃ – TYDZIEŃ PIERWSZY TEMAT TYGODNIA: WITAMY W PRZEDSZKOLU.
• Zestaw zabaw ruchowych – nr I metodą R. Labana.
• Zabawy orientacyjno-porządkowe: Spłoszone wróble, Wiatr i liście, Bal lalek i misiów, Do swojego koloru.
• Zabawa ruchowo-naśladowcza Skacz tak jak ja.
• Zabawa bieżna Dzieci i pszczoły.
• Zabawa ruchowe: Poznajemy się, do tekstu Nitka.
To ja
- Podawanie informacji o sobie:
• podawanie imienia, nazwiska.
- Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych:
• zdejmowanie ubrań, butów,umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni,
• zakładanie ubrań, butów,
• korzystanie z toalety.
Nasza grupa
- Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie:
• poznawanie imion i nazwisk dzieciz grupy,
• przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
- Rozwijanie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji:
• podejmowanie prób wspólnych zabaw.
(Nasze przedszkole. Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci, Grupa Edukacyjna S.A., Kielce 2009, s. 14, 17).
(Numery obszarów z podstawy programowej: 1, 2, 3, 4, 5, 14).
1. Razem jest weselej.
• Wybieranie imienia dla misia.
• Tworzenie warunków
do adaptacji dzieci
i poznania przedszkola
Dziecko:
– rozpoznaje kolegów i
koleżanki w grupie i podaje
ich imiona
2. Przedszkolaki z jednej paki.
• Słuchanie wiersza
D. Kręcisz Idzie Janek do przedszkola.
• Poznanie swojego znaczka rozpoznawczego
– rozpoznaje swój znaczek w sali, szatni, w łazience
s. 3
3. Tworzymy bukiety.
• Zabawa Ile kwiatów jest w wazonie?
• Klasyfikowanieprzedmiotów wedługkolorów
- wybiera kwiaty jednakowego koloru
spośród innych i układa je
w wazonie
s. 4
4. Uczymy się bawić się razem.
• Zwiedzanie przedszkola.
• Poznanie pomieszczeń przedszkola
– nazywa pomieszczenia znajdujące się w przedszkolu
B nr 1
5. Bawimy się wspólnie.
• Słuchanie opowiadania
G. Szadkowskiej
W ogrodzie Króla Słońce.
• Uważne słuchanie opowiadania i wypowiadanie się na jego temat
– słucha opowiadania
i wymienia pozytywne i
negatywne cechy
zachowania postaci
B nr 2
WRZESIEŃ – TYDZIEŃ DRUGI TEMAT TYGODNIA: CZYM POJECHALIŚMY NA WAKACJE?
• Zabawa ruchowo-naśladowcza Różne pojazdy.
• Zabawy orientacyjno-porządkowe: Do swojego koloru, Samochody.
Nasz kontakt z techniką
– Środki transportu:
• poznawanie wybranych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego,
• poznawanie znaczenia pasów,sygnalizacji świetlnej.
(Nasze przedszkole. Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci, Grupa Edukacyjna S.A., Kielce 2009, s. 55).
(Numery obszarów z podstawy programowej: 1, 3, 4, 5, 6, 8, 13).
1. Poznajemy pojazdy.
• Zabawa dydaktyczna Czym pojechaliśmy na wakacje?
• Poznanie różnych środków lokomocji
– wymienia różne środki lokomocji występujące
w wierszu (samochód, samolot).
2. Wyspa skarbów.
• Opowieść ruchowa Podróż statkiem na wyspę skarbów.
• Rozwijanie aktywności twórczej
– uczestniczy w zabawach
twórczych
A nr 1
Ćwiczenia plastyczne, ćw. nr 1
3. Liczymy wakacyjne skarby.
zukers07