kl.3-zwierzęta pól i lasów.doc

(313 KB) Pobierz
Sprawdzian „Zwierzęta pól i lasów”

Beata Binder

Jolanta Sikora

PSP nr1 w Nowej Soli

EDUKACJA ŚRODOWISKOWA – klasa III

3. Zwierzęta pól i lasów

 

………………………………………

(imię i nazwisko)

 

1.      Podane nazwy zwierząt wpisz w odpowiednie rubryki tabeli:

 

mysz badylarka, kret, przepiórka, gawron, biedronka,

bielinek kapustnik, zając, kuropatwa, skowronek, stonka ziemniaczana   trzmiel, chomik

 

ssaki

ptaki

owady

…../ 6p.

…………………………

 

…………………………

 

…………………………

 

…………………………

 

…………………………

 

…………………………

 

…………………………

 

…………………………

 

…………………………

 

…………………………

 

…………………………

 

…………………………

 

…………………………

 

…………………………

 

…………………………

 

 

 

2.      W puste prostokąty wpisz organizmy stanowiące brakujące ogniwa łańcucha pokarmowego.

 

Lis  ■  kapusta  ■  biedronka  ■  liście drzew  ■ dzięcioł  ■ drewno

 



zając







 

pająki









mszyce



 

jastrząb



korniki









 

…../ 6p.

 

 

 

3.      Które z poznanych zwierząt możemy zaliczyć do roślinożernych, które do mięsożernych, a które do wszystkożernych? Zapisz ich nazwy w tabeli wykorzystując wyrazy:

 

krowa, jastrząb, świnia, wilk, dzik, sarna, owca, kot, lis, kuna, pies, zając

 

ZWIERZĘTA

roślinożerne

mięsożerne

wszystkożerne

 

………………………….............

 

………………………….............

 

………………………….............

 

………………………….............

 

………………………….............

 

………………………….............

 

………………………….............

 

………………………….............

 

………………………….............

 

………………………….............

 

…………………………............

 

………………………….............

…../ 6p.

 

4.      Wpisz nazwy części ciała owada.



 

 

 

 

 

 

…../ 4p.

 

 

 

 

5.      Które czynności wykonują rolnicy w pierwszej kolejności, a które w dalszej? Ponumeruj.



                            Pielęgnują uprawy – niszczą chwasty i obsypują  rośliny okopowe



                            Wzbogacają glebę nawozami naturalnymi i sztucznymi



                            Spulchniają glebę – orzą i bronują

…../ 4p.



                           

                    Sieją zboża jare

 

 

Liczba punktów

26 – 24

23 – 20 

19 – 17 

16 – 13  

12 – 9 

8 – 0  

Ocena

znakomicie

 

bardzo dobrze

 

dobrze

 

przeciętnie

 

słabo

 

bardzo źle

 

 

 

Kartoteka testu 3 klasa 3

Numer zadania

Sprawdzana umiejętność

(Uczeń:)

Wzór odpowiedzi

Kat. celu

Liczba punktów

1

grupuje zwierzęta żyjące na polu ze względu na przynależność systematyczną.

Np.: ssaki – kret

Ptaki – gawron

Owady - biedronka

Za każde 2 prawidłowe odpowiedzi –

1 pkt.

B

6

2

wskazuje kolejne ogniwa łańcucha pokarmowego.

Np.: lis – zając - kapusta

Za każde prawidłowo wskazane ogniwo  –  2 pkt.

 

B

6

3

grupuje zwierzęta na: roślinożerne, mięsożerne i wszystkożerne.

Np.: roślinożerne – krowa

Mięsożerne – wilk

Wszystkożerne – świnia

Za każde 2 prawidłowe odpowiedzi –

1  pkt.

B

6

4

wskazuje na rysunku części ciała owada.

Np.: Czułki, głowa, odwłok, skrzydła, odnóża.

Za każdą prawidłową odpowiedź –

1 pkt.

 

B

4

5

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin