wyklad7_intens_chi2_druk.pdf

(1443 KB) Pobierz
wyklad7_intens_chi2_druk.ppt
To be or not to be?
Analiza danych kategorialnych
Wykład 7
testy chi 2
309945277.002.png
Zdolność do odraczania
gratyfikcacji u dzieci w wieku
przedszkolnym
Joanna Cackowska, Karolina Fronczak, Aneta Rogozińska,
Agnieszka Zawistowska
praca pod kierunkiem dr. Adama Putko
309945277.003.png
cel
Replikacja badania Waltera Mischela (1996)
nad odroczeniem gratyfikacji u dzieci w wieku
przedszkolnym.
Zakładaliśmy, że:
– większość dzieci wyrazi chęć otrzymania
odroczonej, ale większej gratyfikacji;
– gotowość do odroczenia gratyfikacji jest mniejsza
w warunkach nieokreślonego czasu odroczenia.
309945277.004.png
Zmienne
– Zmienna zależna - zdolność do odraczania
gratyfikacji
– Zmienna niezależna - czas oczekiwania
na gratyfikację -
• określony w grupie kontrolnej
• nieokreślony w grupie eksperymentalnej
309945277.005.png
ZADANIA I PROCEDURA
Grupa kontrolna
– Dzieci zostały umieszczone w jednej sali. Eksperymentator poinformował dzieci
o możliwości otrzymania jednego cukierka natychmiast. Natomiast dzieci, które
chciałyby dostać dwa cukierki, musiałyby poczekać cierpliwie 5 minut . Dzieci,
które zdecydowały się na jeden cukierek, poproszone zostały o opuszczenie sali.
Pozostałe dzieci zostały w pomieszczeniu. Jednakże wiedziały o tym, że w
każdej chwili mogą zapukać do drzwi i wtedy otrzymają tylko jeden cukierek i
muszą wyjść z sali.
Grupa eksperymentalna
– Dzieci zostały umieszczone w jednej sali. Eksperymentator poinformował dzieci
o możliwości otrzymania jednego cukierka natychmiast. Natomiast dla dzieci,
które chciałyby dostać dwa cukierki, musiałyby poczekać cierpliwie przez bliżej
nieokreślony czas.
– Zakładaliśmy, że zakończymy badania po odczekaniu 5 minut - czyli dokładnie
takiego samego czasu, jak w grupie eksperymentalnej.
309945277.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin