22. Różnorodność zadań sprawdzających wiedzę i umiejętności ucznia.doc

(35 KB) Pobierz

22. Różnorodność zadań sprawdzających wiedzę i umiejętności ucznia.

1.        OTWARTE

·           Rozszerzonej odpowiedzi (RO)

       Uczeń pisze dłuższy tekst na zadany temat lub rozwiązuje zadanie wymagające wielu różnych czynności, za­ pisuje kolejne kroki, przedstawiając swoje rozumowanie. (20 min.)

·           Krótkiej odpowiedzi (KO)

              Uczeń podaje rozwiązanie zadania, problemu w formie pojedynczego słowa, liczby, zdania lub wyrażenia matema­tycznego. (3 min.)

·           Zadanie z luką (L)

              Uczeń uzupełnia zdanie brakującym wyrazem, zwrotem lub wyrażeniem. (40 s.)

 

2.        ZAMKNIĘTE

·           Zadanie wyboru wielokrotnego (WW)

              Uczeń wybiera prawidłową lub naj­lepszą odpowiedź spośród kilku po­danych propozycji.

              (90 s.)

·           Zadanie na dobieranie (D)

              Uczeń dobiera pary wyrazów, zwrotów lub wyrażeń według podanych kryteriów.

              (60 s.)

·           Zadanie typu prawda- fałsz (P/F)

              Uczeń ocenia prawdziwość podanych informacji

PRZYKŁADY ZADAŃ

OTWARTE

·           Rozszerzonej odpowiedzi (RO)

Wyjaśnij na czym polega zjawisko fotosyntezy.

·           Krótkiej odpowiedzi (KO)

Wyjaśnij jednym zdaniem, co oznacza stwierdzenie: Ryby są zmiennocieplne

·           Zadanie z luką (L)

Uzupełnij tekst:

Ssaki, u których podczas rozwoju występuje ścisłe połączenie z organizmem matki a zarodkiem to ………. . U ………. młode rodzą się na bardzo wczesnym etapie rozwoju, a ich dalszy rozwój przebiega w specjalnym zagłębieniu na ciele matki. Wyjątkowe wśród ssaków są ………., które składają jaja.

 

ZAMKNIĘTE

 

·           Zadanie wyboru wielokrotnego (WW)

Wskaż poprawne dokończenie zdania:

Mały ciężar ptaka wynika między innymi z:

a)         Występowania grzebienia na mostku

b)         Braku pęcherza moczowego

c)         Pokrycia ciała piórami

d)         Stałocieplności

·           Zadanie na dobieranie (D)

Przyporządkuj podanemu zwierzęciu grupę, do której ono należy.


a)         Ukwiał

b)         Dżdżownica

c)         Skójka

d)         Owsik

1. Mięczaki

·           2. Pierścienice

·           3. Parzydełkowce

·           4. Nicienie


·           Zadanie typu prawda- fałsz (P/F)



Oceń, czy podane w każdym z poniższych zdań informacje są prawdziwe. Jeśli są prawdziwe, wpisz w ramkę obok zdania literę P, jeśli fałszywe-

literę F.

Ø        

Wszystkie organizmy jednokomórkowe są podobnej wielkości

Ø        

Do chorób człowieka wywołanych przez pierwotniaki należą śpiączka i malaria

Ø        

W komórce pantofelka występują dwa jądra o zróżnicowanej wielkości

Ø         Szczegóły budowy organizmów jednokomórkowych można obserwować za pomocą lupy

Ø         

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin