ORTOGRAFICZNY TEST KONKURSOWYDLA KLASY IPowodzenia!1. W puste kratki wpisz brakujące litery: ń, a, s, ę, cz, ś, i, ci, ó, ż, ch.Był pogodny dzie[ ]. Dzie[ ][ ] wybr[ ]ły się do la[ ]u.Na wysok[ ]m d[ ]bie zoba[ ][ ]yły dwie wiewi[ ]rki.W su[ ][ ]ych li[ ]ciach znalazły kol[ ][ ]astego je[ ]a.2. Z podanych liter utwórz wyrazy i zapisz je.
B
S
W
|
/
-
Ó
Z
R
L
.........................., .........................., ..........................,
.........................., ...........................
3. Z podanych liter zbuduj i zapisz wyrazy.
P I R Ó O
.................................
G R Ó A
H A L N I A
P O A Ż R
4. Połącz wyraz z odpowiednią literą.
mo[ ] e
u
m[ ]cha
ż
ksią[ ]ka
ó
wr[ ]bel
rz
ORTOGRAFICZNY TEST KONKURSOWY DLA KLASY IIPowodzenia!Tekst dyktanda dla klasy II.Nasz szkolny ogród jest duży. Znaczną jego część zajmują warzywa. Na grządkach rośnie rzodkiewka, sałata, marchewka i pietruszka. Kiełkują ogórki, fasola, groch. W kilku rzędach zakwitły żółte tulipany, kolorowe bratki i białe stokrotki. Zazieleniły się brzozy i krzew leszczyny. Tu i tam pracują gromadki dzieci. Zuchy i harcerze zawieszają na drzewach budki lęgowe dla ptaków. W górze słychać śpiew skowronka. W słońcu chętnie wygrzewa się wróbelek. Zmęczony bocian stoi na jednej nodze. Przygląda się okolicy. I. Wytłumacz pisownię podanych wyrazów:
miód bo .....................
pokój bo ..................
powrót bo ...................
twój bo ...................
zbiór bo ....................
nóż bo ....................
dobrze bo ...................
dworzec bo .........................
rycerz bo ...................
księgarz bo ........................
wierzyć bo ..................
którzy bo ..........................
II. Wstaw odpowiednie litery:ó, rz, ż, u, h, ć, ś, ci, si, ń,Kr[ ]tki, sk[ ]ra, źr[ ]dło, ż[ ]łw, ż[ ]łty, ku[ ] , [ ]ucać, p[ ]ed, G[ ]egorz, twa[ ] , cię[ ]ar, kole[ ]anka, śnie[ ]yca, [ ]elazko, mal[ ]je, rys[ ]nek, g[ ]mka, J[ ]rek, b[ ]ty, [ ]ak, [ ]ałas, [ ]uśtawka, [ ]erbata, [ ]uta, sia[ ], sło[ ]ce, [ ]ano, Sta[ ] , ro[ ]lina, cio[ ]a. III. Zakończ zdania odpowiednimi znakami: . ! ?Ile masz latChodzę do drugiej klasy Nie depcz trawnikówORTOGRAFICZNY TEST KONKURSOWY DLA KLASY III Powodzenia!Tekst dyktanda dla klasy III.Wiosna to prześliczna pora roku. W parkach trawniki pokrywają się świeżą zielenią. Gałązki drzew i krzewów wypuszczają nowe listki. Łąki nad rzeką wyglądają jak puszyste, różnobarwne dywany. Skaczą po nich zielone żabki, a w górze brzęczą pszczoły, trzmiele i duże bąki. Z ciepłych krajów wrócili do nas skrzydlaci przyjaciele: skowronki, bociany, jaskółki. Szukają odpowiedniego miejsca na budowę gniazdka. Wszystkie zwierzęta cieszą się, że panuje już wiosna. Gwar i hałas słychać też na boisku szkolnym. To chłopcy z klas trzecich wybierają drużynę piłkarską. Kapitanem zespołu zostaje najlepszy strzelec, Heniek. Jutro rozegrają ważny mecz z drużyną klasy czwartej. Julka, Zosia, Hania i inne dziewczęta będą im gorąco kibicowały. I. Wstaw odpowiednie litery:ż, rz, ci, ć, si, ś, u, ó.Jedna [ ]abka z dr[ ]gą [ ]abkąnapotkały ż[ ]ka. Stał na dr[ ]żce, go[ ]ko płakał, swojej mamy sz[ ]kał. Po[ ]eszały [ ]abki ż[ ]ka: -Twoja mama w le[ ]e, widziały[ ]my, szła z koszykiem, jag[ ]d ci przyniesie. [ ]uczek zaraz przestał płaka[ ], otarł oczy łapką. Ale za nim poszedł dalej, podziękował [ ]abkom. II. Wybierz i wstaw odpowiednią literę: „u” czy „ó” wiecz[ ]r, b[ ]t, dzi[ ]ra, kier[ ]nek, leśnicz[ ]wka, spraw[ ]nek, rys[ ]je, sw[ ]j, zeszyt[ ]w; „ż” czy „rz” kole[ ]anki, mąd[ ]e, le[ ]y, bu[ ]a, du[ ]o, zbo[ ]e, dy[ ]urny, po[ ]ądny, [ ]ucać; „h” czy „ch” [ ]ałas, [ ]ustka, [ ]aft, [ ]uśtawka, [ ]umor, mu[ ]omor, [ ]alo, [ ]oinka, [ ]orągiewka.
rowerek27