ap8810.pdf

(349 KB) Pobierz
Microsoft Word - 3C57F6C3-5D09-0BF8.doc
Autocraft
Test & Tune
INSTRUKCJA
OBSŁUGI
OSCYLOSKOP
AP 8810
ALPS ELECTRIC INSTRUMENTS CO.,LTO., JAPAN
SPIS TREŚCI
POŁĄCZENIA Z OSCYLOSKOPEM ...................................................................................................... 3
POŁĄCZENIA Z PRZEWODAMI DO TESTÓW SPECJALNYCH ....................................................... 6
ROZMIESZCZENIE PRZYCISKÓW KONTROLNYCH ...................................................................... 7
PRZYCISKI OSCYLOSKOPU .................................................................................................................. 8
EKRANY OSCYLOSKOPU .................................................................................................................... 12
PRZEBIEGI OSCYLOSKOPU (PODSTAWOWE PRZEBIEGI) .......................................................... 13
( SYSTEM ZAPŁONOWY) ................................................................ 15
(PRZEBIEG PIERWOTNY) ................................................................ 17
(PRZEBIEG WTÓRNY) ...................................................................... 19
TABELA ZMIANY PRZERWY ............................................................................................................. 22
2
POŁĄCZENIA Z OSCYLOSKOPEM
1. PRZEWÓD ZASILANIA zapewnia zasilanie, aby urządzenie mogło działać. Urządzenie jest
zaprojektowane do działania przy napięciu 12 V i zawiera:
A) 12 V AKUMULATOR WEWNĘTRZNY
B) 12 V AKUMULATOR ZEWNĘTRZNY
C) ZASILACZ 12 V DC
Podłącz CZERWONĄ końcówkę przewodu zasilania do DODATNIEGO bieguna (+)akumulatora
(zasilacza), a CZARNĄ końcówkę do bieguna UJEMNEGO(-).
UWAGA: Dla pojazdów z instalacją elektryczną 24 V i 6 V używać zewnętrznego akumulatora 12V
(lub zasilacza 12 V). Należy zachować ostrożność przy testowaniu z instalacją 24 V. Przewód
zasilający NIGDY nie powinien być podłączony do akumulatora 24 VOLTOWEGO.
2. SONDA INDUKCYJNAY zapewnia numerowanie cylindrów oraz informacje o synchronizacji
zapłonu (czasu trwania iskry). Nałóż na przewód ŚWIECY ZAPŁONOWEJ CYLINDRA NR 1 wg
kolejności zapłonu.
3. SONDA POJEMNOŚCIOWA dostarcza informacji o wysokim napięciu (KV) dla wyświetlaczy
przebiegu wtórnego. Nałóż na cewkę przewodu WYSOKIEGO NAPIĘCIA pomiędzy cewką a centralna
wieżą dystrybutora.
(3-A) HEI ADAPTER: Pasuje do nasadki rozdzielacza HEI w miejscu Sondy pojemnościowej podczas
testowania rozdzielaczy DELCO-REMY HEI.
4. PIERWOTNE PRZEWODY CEWKI (COIL LEADS) (ZIELONA I CZARNA KOŃCÓWKA Z
NAKŁADKĄ) dostarczają wszystkich informacji do przebiegów oscyloskopu. Podłącz ZIELONĄ
końcówkę do CEWKI (-) ZŁĄCZA a NIEBIESKĄ do MASY POJAZDU.
(4-A) PRZEDŁUŻACZ ZŁĄCZA HEI TACHO: Pasuje do złącza obrotomierza rozdzielacza HEI, aby
umożliwić połączenie z zieloną końcówką.
(4-B) ADAPTER CEWKI: Pasuje do złącza cewki aby umożliwić połączenie z ZIELONĄ końcówką, (w
przypadku jeżeli złącze cewki jest niedostępne).
5. PRZWÓD DO TESTU ELEKTRONICZNEGO WTRYSKU PALIWA (E.F.I.) dostarcza przebiegów
elektronicznego wtrysku paliwa we wszystkich pojazdach wyposażonych w SYSTEM WTRYSKU
PALIWA TYPU BOSH. Przewód jest wyposażony w dwie końcówki E.F.I. typu męskiego i żeńskiego
(bolec/gniazdo) dla łatwiejszego połączenia z testowanym pojazdem.
Używając SPECJALNEGO PRZYRZĄDU (5-A), wyjmij końcówkę łączącą ze złącza cewki
cylindrycznej wtrysku i podłącz w to miejsce pasującą końcówkę E.F.I. tak jak jest pokazane na stronie
3.
6. PRZEWÓD ALTERNATORA (CZERWONA KOŃCÓWKA) dostarcza dodatniego napięcia
wyprostowanego przez diodę alternatora. Podłącz go do DODATNIEGO ZŁĄCZA AKUMULATORA
lub do WYJŚCIA ALTERNATORA.
7. SONDA UNIWERSALNA daje możliwość śledzenia sygnałów w obwodach elektrycznych pojazdów.
Sonda może być podłączona do dowolnej części obwodu elektrycznego (zakres 1mV do 400 V).
3
AKCESORIA STANDARDOWE: (1) (2) (3) (4) (5) (6) (7) (2-A)(4-A) (4-B) (5-A)
AKCESORIA OPCJONALNE: (3-A)
4
52030357.001.png
PODŁĄCZENIE DO TESTU E.F.I.
Usuń końcówkę wtryskową i podłącz w to
miejsce pasująca końcówkę przewodów E.F.I.
5
52030357.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin