Rozklad materiału.pdf

(1062 KB) Pobierz
313380953 UNPDF
o a ć
i e y
d u
t a
e e e
313380953.001.png
l
@
a 0 0 0
s 2 1 2 0
. 2 1 2 7
0 W
. i 8
o 1 . z .
© t y W
o 1 . z .
N 8
f t
r u
m i
d i e e
a a
a a i a
f t
a a
a h
t i
a a
e
l
a
W
Wrzesień – tydzień I
Tematyka tygodnia: Jaka jestem? Jaki jestem?
Treści programowe
Dzień
tygodnia
Działania dzieci
Cele główne
Cele operacyjne Środki dydaktyczne Zajęcia ruchowe
1
2
3
4
5
6
7
Edukacja społeczna
i otoczenie techniczne
− Moi koledzy, moje
przedszkole.
1.
Wspólne przedstawianie się
– podawanie swoich imion,
ulubionych kolorów, zabaw.
Zabawa ze śpiewem Mało nas.
● Zwiedzanie przedszkola
(szkoły).
Dziecko:
− pamięta imiona
koleżanek i kolegów
z grupy;
− nazywa i wie,
do czego służą
pomieszczenia
znajdujące się
w przedszkolu
(szkole);
Zabawy na każdy
dzień cz. 2, s. 7, 75,
79, 114; piłka.
● Ćwiczenia poranne
– zestaw I.
● Zabawa ruchowa
z elementem
toczenia Poczta
● Zabawa ruchowa
kształtująca
postawę ciała
Rysujemy głową
kółka.
− Zintegrowanie
grupy.
− Zapoznanie się
z pomieszczenia-
mi znajdującymi
się w przedszkolu
(szkole).
Edukacja językowa
− Zasób słownictwa.
− Przygotowanie do
czytania; czytanie.
− Przygotowanie do
pisania.
2.
● Oglądanie tablicy (IX/I),
słuchanie i kontynuacja
dialogu Jaka jestem, jaki
jestem?
− Rozmowa na temat
podobieństw i różnic
w wyglądzie dzieci.
● Ćwiczenia pozwalające na
poznanie własnego ciała:
− obrysowywanie swojej dłoni
na Karcie pracy;
− masaż rąk.
− Poznanie
wybranych cech
wyglądu postaci.
− wskazuje postacie
mające dane cechy
wyglądu;
Tablica IX/I, sylwety
do dialogu, Dialogi,
s. 4-5, Zabawy na
każdy dzień cz. 1,
s. 140; Zabawy na
każdy dzień cz. 2,
s. 7, 75, 79, 103;
piłka, Karta pracy
cz. 1, nr 1.
Edukacja matematyczna
− Orientacja
przestrzenna.
Edukacja artystyczna
Plastyka:
– Aktywność twórcza.
– Kształtowanie wrażliwości
estetycznej.
Muzyka:
– Formy muzyczne: śpiew
i ćwiczenia mowy, ruch
przy muzyce, gra na
instrumentach, słuchanie
muzyki.
− Rozwijanie
orientacji
przestrzennej.
− wskazuje i nazywa
wymienione części
ciała;
313380953.002.png
Literatura:
– Odbiór i interpretacja.
3.
● Zabawy przy piosence
Zabawmy się wesoło .
− Zabawy muzyczne: Pytania,
Wróć do swojego koła .
● Słuchanie wierszy
I. Suchorzewskiej: Naj…,
Obrażalska.
− Zabawa Dokończ zdanie
( Lubię …np. Olę, bo jest … np.
wesoła ).
− Rysowanie swojego portretu.
− Umuzykalnianie
dzieci.
− wyraża muzykę
ruchem;
Karta pracy cz. 1,
nr 3, Zabawy na
każdy dzień cz. 1,
s. 5, 6, 76, 135, 136,
Zabawy na każdy
dzień cz. 2, s. 7, 75;
piłka.
− Bliższe poznanie
koleżanek i
kolegów z grupy.
− podaje wybrane
cechy charakteru
niektórych koleża-
nek i kolegów;
4.
● Ćwiczenia słuchowe –
zabawy z tekstem wiersza
W. Chotomskiej Kawka .
− Ilustracja ruchowa wiersza.
● Wykonanie ramki na zdjęcia
(wycinanka).
− Poznanie bohaterów Kart
pracy. Łączenie obrazków
z ich cieniami.
− Rozwijanie
percepcji
słuchowej.
− wyraźnie powtarza
usłyszane słowa;
Zabawy na każdy
dzień cz. 1, s. 129,
Zabawy na każdy
dzień cz. 2, s. 7, 75,
piłka, Wycinanka nr 1,
nożyczki, klej, Karta
pracy cz. 1, nr 2.
− Rozwijanie
sprawności
manualnej.
− wycina proste
kształty;
5.
● Czytanie całościowe imion
dzieci z grupy.
− Zabawy z imionami.
− Zabawa ze śpiewem Bawmy
się w konopki.
● Słuchanie opowiadania
M. Strzałkowskiej Berek .
− Zabawa twórcza Wyobraź
sobie .
− Kształtowanie
gotowości do
nauki czytania.
− rozpoznaje zapis
swojego imienia;
Zabawy na każdy
dzień cz. 1, s. 56-60,
Zabawy na każdy
dzień cz. 2, s. 7, 75,
kartoniki z imionami.
− Rozwijanie
tolerancji.
− nie ocenia nikogo
na podstawie
wyglądu.
313380953.003.png
Wrzesień – tydzień II
Tematyka tygodnia: Bezpieczna zabawa.
Treści programowe
Dzień
tygodnia
Działania dzieci
Cele główne
Cele operacyjne Środki dydaktyczne Zajęcia ruchowe
1
2
3
4
5
6
7
Procesy poznawcze
− Percepcja wzrokowa.
− Percepcja słuchowa.
− Myślenie przyczynowo-
skutkowe.
− Pamięć.
− Uwaga.
1.
● Oglądanie tablicy (IX/II).
Słuchanie i kontynuowanie
dialogu: Bezpieczna zabawa
w sali i na powietrzu.
− Opowiadanie na temat dzieci
bawiących się w przedszkolu,
przedstawionych na ilustracji.
– Udzielanie odpowiedzi na
pytania: Czy dzieci bawią się
bezpiecznie? Czy wszystkie
dzieci się bawią?
● Rozwiązywanie quizu Czy
bawię się bezpiecznie?
Dziecko:
− próbuje samo-
dzielnie i bezpie-
cznie organizować
sobie czas wolny
w przedszkolu;
Karta pracy cz. 1,
nr 4, Zabawy
na każdy dzień
cz. 2, s. 7−8, 38−41,
77, 79, tablica
demonstracyjna IX/II,
Dialogi, s. 5, klocki.
● Ćwiczenia poranne
– zestaw II.
● Zabawa ruchowa
z elementem
czworakowania
Na czworakach.
● Zabawa ruchowa
kształtująca –
ćwiczenia szyi
Smutne dziecko –
wesołe dziecko.
● Ćwiczenia
gimnastyczne –
zestaw I.
− Zachęcanie do
bezpiecznej
zabawy.
Edukacja zdrowotna
− Bezpieczeństwo.
− Aktywność ruchowa
i profi laktyka wad
postawy.
− Wdrażanie
dzieci do dbania
o własne
bezpieczeństwo.
− przestrzega pod-
czas zabaw zasad
bezpieczeństwa;
Edukacja emocjonalna
i wprowadzenie
w świat wartości
− Wartości.
2.
● Zabawy przy piosence
Do przedszkola .
− Zabawa Moje dłonie
prowadzą.
− Zabawa Do tyłu .
● Wykonanie pracy plastycznej
Moje emocje (wycinanka).
− Rozwijanie
umiejętności
rytmicznych.
− porusza się
rytmicznie przy
muzyce;
Zabawy na każdy
dzień cz. 1, s.
77−78, Zabawy na
każdy dzień cz. 2,
s. 7−8, 38–41, 77,
79, nożyczki, kredki,
Wycinanka nr 2.
Edukacja społeczna
i otoczenie techniczne
− Moi koledzy, moje
przedszkole.
− Rozwijanie
sprawności
manualnej.
− wycina proste
kształty;
313380953.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin