Jak zorganizować perfekcyjną konferencję.pdf

(238 KB) Pobierz
Jak zorganizować perfekcyjną konferencję
Jak zorganizowaě
perfekcyjnĴ konferencjķ
Autor: John G Fisher
TĀumaczenie: JarosĀaw Dobrzaĺski
ISBN: 83-246-0036-1
TytuĀ oryginaĀ u: How to Run a Successful
Conference (Creating Success)
Format: 121
Tradycyjne konferencje coraz czķľciej zastķpowane sĴ przez tele i wideokonferencje.
Nadal jednak w wielu przypadkach niezbķdne okazuje siķ osobiste spotkanie.
Zorganizowanie udanej konferencji wymaga zaangaŃowania wielu siĀ i ľrodkw. Sama
rezerwacja sali oraz postawienie na stoĀach wody mineralnej i delicji to zdecydowanie
za maĀo. Dziľ naleŃy zadbaě o odpowiedni wyglĴd zaproszeĺ, zaplanowaě przebieg
konferencji, znalełě zakwaterowanie dla jej uczestnikw oraz wynajĴě odpowiedniĴ
firmķ cateringowĴ. Realizacja wszystkich tych etapw gwarantuje organizacjķ
profesjonalnej konferencji.
âJak zorganizowaě perfekcyjnĴ konferencjķÒ to poradnik dla osb, ktre zajmujĴ siķ
organizacjĴ tego typu spotkaĺ. Zawiera szczegĀowe omwienie wszystkich zagadnieĺ,
na ktre naleŃy zwrciě uwagķ, przygotowujĴc konferencjķ. CzytajĴc tķ ksiĴŃkķ,
nauczysz siķ planowaě budŃet konferencji i ukĀadaě jej plan. Dowiesz siķ, na co naleŃy
zwracaě uwagķ, rezerwujĴc pokoje hotelowe dla uczestnikw i nawiĴzujĴc wspĀpracķ
z firmĴ cateringowĴ. Przeczytasz takŃe o tym, jak przygotowaě konferencjķ za granicĴ
oraz jak oceniě, czy konferencja zakoĺczyĀa siķ sukcesem.
¤ Tworzenie budŃetu konferencji
¤ Wybr miejsca konferencji
¤ Przygotowanie zaproszeĺ i materiaĀw konferencyjnych
¤ Zapraszanie goľci
¤ Rezerwacja pokoi hotelowych
¤ WspĀpraca z firmĴ cateringowĴ
¤ Ocenianie zakoĺczonej konferencji
JeŃeli zlecono Ci zadanie zorganizowania konferencji,
koniecznie przeczytaj tķ ksiĴŃkķ
194, stron: 128
×
92020582.004.png 92020582.005.png 92020582.006.png 92020582.007.png 92020582.001.png 92020582.002.png
Spis treści
Wstęp
5
1. Czy konferencja jest naprawdę potrzebna? 9
Powody organizowania konferencji .............................................. 9
Argumenty przeciwko organizowaniu konferencji.................... 11
Alternatywne media konferencyjne .............................................. 11
Ustalanie celów ................................................................................ 13
2. Tworzenie budżetu 19
Lista kontrolna kosztów stałych ................................................... 20
Lista kontrolna kosztów zmiennych ........................................... 24
Budżet awaryjny .............................................................................. 25
Rozkład budżetu............................................................................. 26
3. Szukanie odpowiedniego miejsca 29
Kwestie pory .................................................................................... 29
Możliwości wyboru ........................................................................ 34
Inspekcja miejsca konferencji ....................................................... 42
4. Zarządzanie stroną kreatywną 45
Zrób to sam lub skorzystaj z pomocy fachowca ........................ 45
Dokument z wymogami dla agencji .............................................51
Partnerstwo przy produkcji konferencji ......................................55
Zarządzanie prelegentami ............................................................. 59
Tworzenie równowagi .................................................................... 60
4
J AK ZORGANIZOWAĆ PERFEKCYJNĄ KONFERENCJĘ
5. Zarządzanie imprezą i logistyka 63
Proces zapraszania .......................................................................... 64
Kwestie związane z podróżą.......................................................... 68
Przyjmowanie delegatów ............................................................... 70
Przerwy ............................................................................................. 76
Zarządzanie listą delegatów .......................................................... 78
6. Zakwaterowanie 81
Miejsce na konferencję....................................................................81
Noclegi ............................................................................................. 86
7. Wyżywienie i napoje 91
Co obejmuje wyżywienie?...............................................................91
Wybór menu.................................................................................... 93
Sytuacje, kiedy w grę wchodzą napoje ......................................... 97
8. Konferencja za granicą 103
Partnerzy do rozważenia...............................................................103
Wybór miejsca............................................................................... 107
9. Co się udało, a co nie? 111
Prowadzenie badań........................................................................ 111
Prezentacja ustaleń ........................................................................ 114
10. Przyszłość konferencji 119
CTI, ISDN i ADSL ....................................................................... 120
Konferencje zmierzające do zmiany postaw..............................123
Czy konferencja jest
naprawdę potrzebna?
Zaczynanie książki od zastanawiania się, czy konferencja w ogóle
jest potrzebna, brzmi jak podważanie sensu jej pisania. Jednak
odpowiedź na to podstawowe pytanie jest bardzo ważna.
Decyzja o zorganizowaniu konferencji często jest podejmowa-
na na długo przed wybraniem osoby odpowiedzialnej za jej orga-
nizację, więc w wielu przypadkach kwestia opłacalności została
przedyskutowana i rozwiązana. Jednak dobry organizator konfe-
rencji wciąż będzie chciał potwierdzenia, że jest ona uzasadniona
biznesowo i że wszyscy popierają jej organizację. Ostatnią rzeczą,
na jakiej Ci zależy, jest ociąganie się ludzi, od których współpracy
zależy dotrzymanie terminu.
Tak więc niezależnie od tego, czy uczestniczyłeś w podjęciu
decyzji o zorganizowaniu konferencji, wciąż musisz się upew-
niać, czy konferencja rzeczywiście jest najskuteczniejszym sposo-
bem na osiągnięcie celów organizacyjnych. Jakie są główne powo-
dy organizowania konferencji?
Powody organizowania konferencji
Przekazywanie informacji
Konferencje to unikalne medium przekazywania informacji. Ma
to szczególne znaczenie w przypadku nowych produktów i usług,
które wymagają objaśnienia lub demonstracji. Konferencja może
92020582.003.png
10
J AK ZORGANIZOWAĆ PERFEKCYJNĄ KONFERENCJĘ
też zagwarantować, że wszyscy zainteresowani zostali poinformo-
wani w tym samym czasie i w tym samym kontrolowanym śro-
dowisku. Może to być ważne, jeżeli sprawa ma charakter poufny
i przeznaczona jest tylko dla określonego poziomu lub typu de-
legatów. Dobrymi przykładami są premiera produktu lub konfe-
rencja prasowa.
Podbudowywanie morale
Pytaniami o morale organizacji można skutecznie zająć się w ra-
mach konferencji, gdzie czynniki odwracające uwagę są ograni-
czone do minimum, a szefostwo ma okazję poznać problemy i za-
reagować na nie. Żywe uczestnictwo z zastosowaniem interaktyw-
nych technologii może pomóc w rozwinięciu debaty o natężeniu
nieosiągalnym podczas spotkań w mniejszym gronie.
Wewnętrzne obwieszczenia
Niezależnie od tego, czy wiadomością jest nowa fuzja, czy zmiana
w legislacji, jednym z najlepszych sposobów na wyjaśnienie impli-
kacji i uspokojenie obaw pracowników jest organizacja wewnętrz-
nej konferencji. W takich sytuacjach delegaci będą chcieli dowie-
dzieć się, w jaki sposób zmiany będą dotyczyć ich osobiście, ale
jednocześnie zachowają poczucie, że zarząd sprawuje kontrolę nad
kwestiami ogólnymi.
Komunikacja z przedstawicielami handlowymi
Każda organizacja musi sprzedawać swoje produkty lub usługi —
czy to w sposób jawny, czy bardziej subtelny. Konferencje to ide-
alny sposób na komunikację z ludźmi zajmującymi się sprzeda-
żą, z których wielu pracuje w terenie lub w domu i ma niewielki
kontakt z firmą — poza monitowaniem obiecanych dostaw i od-
bieraniem wynagrodzeń. Konferencja daje im szansę spotkania
się z kolegami z pracy, porozmawiania z żywymi ludźmi o pro-
blemach organizacyjnych i skoncentrowania własnej działalności
wokół szerzej pojętych celów firmy.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin