Praca pochodzi z serwisu www.e-sciagi.pl
Analiza marketingowa Polleny Ewa
SPIS TREŚCI
1. HISTORIA FIRMY
2. STATUS WŁASNOŚCI
3. GŁÓWNE PRODUKTY
4. OBSŁUGIWANE RYNKI
4.1 GEOGRAFIA RYNKÓW
4.2 STRUKTURA SPRZEDAŻY
5. INFORMACJE FINANSOWE
6. CELE STRATEGICZNEI FINANSOWE FIRMY
6.1 PLANY STRATEGICZNE PRZETSIĘBIORWSTWA
6.2 CELE STRATEGICZNE FIRMY
6.3 CELE FINANSOWE PRZETSIĘBIORWSTWA
7. STRATEGIA MARKETINGOWA I DYSTRYBUCJA FIRMY
7.1 PRODUKT
7.2 ORGANIZACJA HANDLU I MARKETINGU W FIRMIE
7.3 PROMOCJA I REKLAMA
7.4 DYSTRYBUCJA
7.5 POLITYKA CENOWA W PRZETSIĘBIORSTWIE
8. NAJWAŻNIEJSZE WYZWANIA STOJĄCE PRZED FIRMĄ
9. KLASYFIKACJA CZYNNIKÓW WPŁYWAJĄCYCH NA POZYCJĘ STRATEGICZNĄ PRZETSIĘBIORWSTWA W ANALIZIE SWOT
1. HISTORIA FIRMY.
Początek historii firmy datuje się od roku 1923. Wówczas powstała fabryka mydła i kosmetyków „Hugo Guttel”- Łódż ul. Wólczańska 17.
W roku 1929 fabryka przejeła nazwę Fabryki Mydła i Kosmetyków „PIXIM”.
Po wojnie Zakład zostałupaństwowiony , a w roku 1954 otrzymał nazwę Fabryka Kosmetyków „Ewa”. W 1971r. został podporządkowany Zjednoczeniu Przemysłu Chemii Gospodarczej „Pollena” i otrzymał nazwę „Pollena-Ewa”. Nazwa firmy obowiązuje do dziś.
Mocą zarządzenia ( Nr 354/ORG/92 ) Ministra Przemysłu i Handlu z dnia 31 lipca 1992r. Przetsiębiorstwo zostało postawione w stan likwidacji celem przeprowadzenia prywatyzacji.
W dniu 24 sierpnia 1992r. Minister Przemysłu i Handlu wydałdecyzję (Nr 195/ORG/1992 ) o uznaniu Fabryki Kosmetyków „Pollena-Ewa” za zlikwidowaną z dniem 1 września 1992r.
Dnia 24 sierpnia 1992r. założono spółkę prawa handlowego o nazwie Fabryka Kosmetyków „Pollena-Ewa” Spółka Akcyjna w Łodzi - post. Sądu Rejonowego w Łodzi , Wydział XIX Gospodarczy ( sygn. akt Ns rej H 2147/92 ).
Dnia 16 grudnia 1992r. na podstawie art.37 ust.1 pkt. 3, art. 39 ustawy z dnia 13 lipca 1990r. o prywatyzacji przetsiębiorstw państwowych ( Dz.U. nr 5, poz 298 i nr 85, poz 498 ) oraz aktów wykonawczych do ustawy została podpisana umowa o oddanie mienia Skarbu Państwa ( majątek zlikwidowanego przedsiębiorwstwa państwowego ) do odpłatnego korzystania powstałej Spółce.
2. Statut własności.
Fabryka Kosmetyków „Pollena-Ewa” jest spółką akcyjną prawa handlowego.
Została wpisana do rejestru handlowego postanowieniem Sądu Rejonowego w Łodzi , Wydział XIX Gospodarczy z dnia 24 sierpnia 1992r. ( sygn. akt Ns rej H 2147/92 ).
3. Główne produkty firmy.
Podstawowymi produktami „Polleny-Ewy” są następujące grupy asortymentów:
· szampony ziołowe oraz szampony specjalistyczne,
· środki do pielęgnacji ciała,włosów i twarzy,
· płyny do kąpieli,
· środki upiększające,
· wyroby perfumeryjne,
Firma prowadzi także sprzedaż wyrobów produkowanych przez inne firmy branży kosmetycznej.Dotyczy to zarówno środków kosmetycznych i chemii gospodarczej, jak rownież parafarmaceutyków np. past, żeli do zębów itp.
Do końca 1994r. w oparciu o szwajcarską licencję, planowane jest rozpoczęcie produkcji pasty do zębów „Elmex”, cieszącej się wysokim uznaniem środowiska stomatologów.
4. Obsługiwane rynki.
Przedsiębiorstwo oferuje swoim klientom bardzo szeroki asortyment wyrobów, począwszy od środków do pielęgnacji ciała i włosów oraz bogatej gamy wyrobów perfumeryjnych, a skończywszy na preparatach stomatologicznych.
Głównymi odbiorcami wyrobów „Polleny -Ewy” są przede wszystkim klienci krajowi, przedsiębiorstwo stara się jednak zwiększyć eksport swoich produktów. Wysiłki te koncentrują się zwłaszcza na odzyskiwaniu rynku krajów
byłego Związku Radzieckiego.
5.Geografia rynków.
Krajowi odbiorcy hurtowi, kupujący produkty „Polleny - Ewy”, prowdzą swoją działalność na terenie całej Polski.
Krajowa sprzedaż produktw przedsiębiorstwa koncentruje się w województwach stołecznym warszawskim ( 20% sprzedaży ) i miejskim łódzkim ( 13% sprzedaży), oraz poznańskim, gdańskim i katowickim. Razem w tych województwach relizowanych jest ponad 50% sprzedaży.
Poniższa tabela przedstawia specyfikację województw na terenie których koncentruje się sprzedaż wyrobów „Polleny-Ewy”.
Tabela. Sprzedaży w okresie 1.01 - 31.07.1994 wg województw.
Wyszczególnienie
wartośc sprzedaży
[ mln zł ]
udział
procentowy
ilość odbiorćów
stołeczne warszawskie
27.542
20,01%
48
białostockie
5.403
3,92%
9
bydgowskie
3.601
2,62%
5
gdańskie
10.453
7,59%
22
katowickie
10.912
7,93%
15
krakowskie
3.931
2,86%
miejskie łódzkie
18.345
13,33%
84
olsztyńskie
2.787
2,02%
8
poznańskie
12.177
8,85%
21
rzeszowskie
4.927
3,58%
11
szczecińskie
4.859
3,53%
6
wrocławskie
6.149
4,47%
13
pozostałe województwa
26.568
19,29%
139
Razem
137.654
100%
396
...
stary_hipis