Analiza marketingowa firmy.doc

(216 KB) Pobierz

Praca pochodzi z serwisu www.e-sciagi.pl

Analiza marketingowa Polleny Ewa

                                        

 

SPIS   TREŚCI

 

 

1.  HISTORIA  FIRMY

2.  STATUS  WŁASNOŚCI

3.  GŁÓWNE  PRODUKTY

4.  OBSŁUGIWANE  RYNKI

    4.1  GEOGRAFIA  RYNKÓW

    4.2  STRUKTURA  SPRZEDAŻY

5.  INFORMACJE  FINANSOWE

6.  CELE  STRATEGICZNEI  FINANSOWE  FIRMY

    6.1  PLANY  STRATEGICZNE  PRZETSIĘBIORWSTWA

    6.2  CELE  STRATEGICZNE  FIRMY

    6.3  CELE  FINANSOWE  PRZETSIĘBIORWSTWA

7.    STRATEGIA  MARKETINGOWA  I  DYSTRYBUCJA  FIRMY

7.1              PRODUKT

7.2              ORGANIZACJA HANDLU  I  MARKETINGU  W  FIRMIE

7.3              PROMOCJA  I  REKLAMA

7.4              DYSTRYBUCJA

7.5  POLITYKA  CENOWA  W  PRZETSIĘBIORSTWIE

8.  NAJWAŻNIEJSZE  WYZWANIA  STOJĄCE  PRZED  FIRMĄ

9.  KLASYFIKACJA  CZYNNIKÓW  WPŁYWAJĄCYCH  NA  POZYCJĘ  STRATEGICZNĄ  PRZETSIĘBIORWSTWA  W  ANALIZIE  SWOT

 

 

 

 

 

          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.              HISTORIA  FIRMY.

 

 

 

 

Początek  historii  firmy  datuje  się  od  roku  1923.  Wówczas  powstała  fabryka  mydła  i  kosmetyków  „Hugo  Guttel”- Łódż  ul. Wólczańska  17.

W  roku  1929  fabryka  przejeła  nazwę  Fabryki  Mydła  i  Kosmetyków  „PIXIM”.

 

 

Po  wojnie  Zakład  zostałupaństwowiony  ,  a  w  roku  1954  otrzymał  nazwę  Fabryka  Kosmetyków  „Ewa”.  W  1971r.  został  podporządkowany  Zjednoczeniu  Przemysłu  Chemii  Gospodarczej  „Pollena”  i  otrzymał  nazwę  „Pollena-Ewa”.  Nazwa  firmy  obowiązuje  do  dziś.

 

 

Mocą  zarządzenia  ( Nr  354/ORG/92 )  Ministra  Przemysłu  i  Handlu  z  dnia  31  lipca  1992r.  Przetsiębiorstwo  zostało  postawione  w  stan  likwidacji  celem  przeprowadzenia  prywatyzacji.

W  dniu  24  sierpnia  1992r.  Minister  Przemysłu  i  Handlu  wydałdecyzję  (Nr  195/ORG/1992 )  o  uznaniu  Fabryki  Kosmetyków  „Pollena-Ewa”  za  zlikwidowaną  z  dniem  1  września  1992r.

 

 

Dnia  24  sierpnia  1992r.  założono  spółkę  prawa  handlowego  o  nazwie  Fabryka  Kosmetyków  „Pollena-Ewa”  Spółka  Akcyjna  w  Łodzi - post.  Sądu  Rejonowego  w  Łodzi ,  Wydział  XIX  Gospodarczy  (  sygn.  akt  Ns rej H 2147/92 ).

 

 

Dnia  16  grudnia  1992r.  na  podstawie  art.37  ust.1  pkt. 3, art. 39  ustawy  z  dnia  13  lipca  1990r.  o  prywatyzacji  przetsiębiorstw  państwowych  ( Dz.U.  nr 5,  poz  298  i  nr  85,  poz  498 )  oraz  aktów  wykonawczych  do  ustawy  została  podpisana  umowa  o  oddanie  mienia  Skarbu  Państwa  ( majątek  zlikwidowanego  przedsiębiorwstwa  państwowego )  do  odpłatnego  korzystania  powstałej  Spółce.

 

 

 

 

2.              Statut  własności.

 

 

Fabryka  Kosmetyków  „Pollena-Ewa”  jest  spółką  akcyjną  prawa  handlowego.

Została  wpisana  do  rejestru  handlowego  postanowieniem  Sądu  Rejonowego  w  Łodzi ,  Wydział  XIX  Gospodarczy  z  dnia  24  sierpnia  1992r.  ( sygn. akt Ns rej H  2147/92 ).

 

3.              Główne  produkty  firmy.

 

 

               Podstawowymi  produktami  „Polleny-Ewy”  są  następujące  grupy  asortymentów:

·      szampony  ziołowe  oraz  szampony  specjalistyczne,

·      środki  do pielęgnacji  ciała,włosów i twarzy,

·      płyny do kąpieli,

·      środki  upiększające,

·      wyroby  perfumeryjne,

 

 

   Firma  prowadzi  także  sprzedaż  wyrobów  produkowanych  przez  inne  firmy  branży  kosmetycznej.Dotyczy to  zarówno  środków  kosmetycznych  i  chemii  gospodarczej,  jak  rownież   parafarmaceutyków  np. past,  żeli  do  zębów  itp.

   Do  końca  1994r.  w oparciu  o  szwajcarską  licencję,  planowane   jest  rozpoczęcie  produkcji  pasty  do  zębów  „Elmex”,  cieszącej  się  wysokim  uznaniem  środowiska  stomatologów.  

 

 

      4.  Obsługiwane  rynki.

 

               Przedsiębiorstwo  oferuje  swoim  klientom  bardzo  szeroki  asortyment  wyrobów,  począwszy od środków  do  pielęgnacji  ciała  i  włosów  oraz   bogatej gamy  wyrobów  perfumeryjnych,  a  skończywszy  na  preparatach  stomatologicznych.

               Głównymi  odbiorcami  wyrobów   „Polleny -Ewy”  są  przede  wszystkim  klienci  krajowi,  przedsiębiorstwo  stara  się  jednak  zwiększyć  eksport  swoich  produktów.  Wysiłki  te  koncentrują  się  zwłaszcza  na  odzyskiwaniu  rynku  krajów 

byłego  Związku  Radzieckiego.

 

 

       5.Geografia  rynków.

            

 

            Krajowi  odbiorcy  hurtowi,  kupujący  produkty  „Polleny - Ewy”,  prowdzą  swoją  działalność  na  terenie  całej  Polski.

           Krajowa  sprzedaż  produktw  przedsiębiorstwa  koncentruje  się  w  województwach  stołecznym  warszawskim  ( 20%  sprzedaży  )  i  miejskim  łódzkim  ( 13%  sprzedaży),  oraz  poznańskim,  gdańskim  i  katowickim.  Razem  w  tych  województwach  relizowanych  jest  ponad  50%  sprzedaży.

 

           Poniższa  tabela  przedstawia  specyfikację  województw  na  terenie  których  koncentruje  się sprzedaż wyrobów  „Polleny-Ewy”.

 

 

 

Tabela.  Sprzedaży  w  okresie  1.01 - 31.07.1994  wg  województw.

 

 

Wyszczególnienie

 

wartośc sprzedaży

[ mln zł ]

udział

procentowy

ilość odbiorćów

 

stołeczne warszawskie

27.542

20,01%

48

białostockie

5.403

3,92%

9

bydgowskie

3.601

2,62%

5

gdańskie

10.453

7,59%

22

katowickie

10.912

7,93%

15

krakowskie

3.931

2,86%

15

miejskie łódzkie

18.345

13,33%

84

olsztyńskie

2.787

2,02%

8

poznańskie

12.177

8,85%

21

rzeszowskie

4.927

3,58%

11

szczecińskie

4.859

3,53%

6

wrocławskie

6.149

4,47%

13

pozostałe województwa

26.568

19,29%

139

Razem

137.654

100%

396

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin