Bibliografia 2.docx

(18 KB) Pobierz

Publikacje zwarte:

1.      Bonk Aleksandra: Reklama wizualna. Wystrój wnętrz i stoisk targowych. Projektowanie graficzne. Informacja wizualna. [Prezentacja multimedialna]. Rybnik: www.efekt-reklama.pl , 2003

2.      Rowińska Izabella Anna. Scenariusze niebanalne : 100 lekcji języka polskiego. Warszawa: Agmen, 1999. ISBN 83-911495-2-8. Reklama, czyli jak oddziaływać na psychikę jednostki. s. 202- 206

3.      Salij Jacek: Trud wolności. Kraków: M., 2001. ISBN 83-7221-345-3. s. Moralny wymiar reklamy s. 275- 280

4.      Torbus H. i W.: Reklama. Warszawa: Wydawn. Szkolne i Pedagog., 1979. ISBN 83-02-00939-3

5.      Wills F.H.: Grafika reklamowa. Warszawa: Wydawn. Naukowo- Techniczne, 1972

6.      Zwoliński Andrzej: Reklama. W: Encyklopedia "Białych Palm" Tom XV. Radom: Polskie Wydawn. Encyklopedyczne, 2005. ISBN 83-89862-11-5. s. 235- 240

Artykuły z czasopism:

1.      Augustynek Andrzej: Reklama podprogowa - fakt czy artefakt? "Wiedza i Życie" 1998 nr 7 s. 56- 58

2.      Balonek Stanisława: Tworzymy reklamę. . "Aura'. Prace konkursowe nr 2. 2002 nr 3 s. 2- 3

3.      Bogacz Mirosława: Biblioteka a reklama. "Biblioteka w szkole" 2001 nr 9 s. 10

4.      Czubaj Mariusz: Wampirki i lolitki. Stara prawda mówi, że dzieci są wszystkożerne. dziś zachęcane do tego przez dorosłych, pochłaniają wszystko. Są idealnymi konsumentami: bezkrytycznie wierzą reklamie i z upodobaniem naśladują wzory podsuwane przez media. "Polityka" 2003 nr 28 s. 66- 69

5.      Dudek Kamila: Jak działa reklama : Scenariusz zajęć w szkole ponadgimnazjalnej. "Biblioteka w szkole" 2003 nr 5 s. 9

6.      Dudkiewicz Magdalena: Dyskretny urok starej reklamy. Śmieszą, tumanią, przestraszają. Hasła reklamowe z impetem wchodzą do naszego słownika. Stają się elementem kultury. "Wiedza i Życie" 2002 nr 3 s. 20- 21

7.      Gaweł Paweł: Lekcja reklamy. Reklama radykalnie zmieniła nasze zwyczaje. "Wprost" 2000 nr 41 s. 82- 84

8.      Głomska Maria, Zawisza Anna: Reklama - tak czy nie? "Wychowawca" 2000 nr 7-8 s. 26- 28

9.      Gołąb Tomasz, Legutko Piotr: Czy Bóg potrzebuje reklamy. Reklamowanie wiary, religii i Pana Boga jest wymarzonym przedsięwzięciem dla agencji marketingowych. Tylko czy Bóg rzeczywiście potrzebuje reklamy? "Gość Niedzielny" 2005 nr 8 s. 30-31

10.  Grzeszczak Adam: Ceramid z liposomem. Nikt rozsądny reklamy nie powinien traktować śmiertelnie poważnie. "Polityka" 2001 nr 15 s. 80- 81

11.  Gurgul Krystyna: Reklama, która zabija. "Być sobą" 2001 nr 2 s.17- 19

12.  Gurgul Krystyna: Reklama, która zabija. "Służba Życiu" 2001 nr 1 s. 19- 20

13.  Habiger-Pipiska Grażyna: Propozycja promocji szkoły (na przykładzie Zespołu Szkół Elektrycznych w Nisku). "Nowa Szkoła" 2001 nr 4 s. 14- 18

14.  Henrykowski Marek: Polonista w świecie reklamy i wideoklipu. "Polonistyka" 2004 nr 5 s. 14- 19

15.  Jagodzińska Edyta: Z reklamą za pan brat... "Polonistyka" 1998 nr 9 s. 614- 618

16.  Janiak-Jasińska Agnieszka: Bez tabu. Polska reklama sto lat temu. "Mówią Wieki" 2002 nr 3 s. 18- 23

17.  Kiedrowski Michał: Oblicza reklamy. "Być sobą" 1997 wrzesień s. 5- 7

18.  Kierenko Paweł: Reklama po polsku i po europejsku. Prawo UE. "Unia Europejska" 2003 nr 4 s. 29- 31

19.  Kolendo Katarzyna: "Pokusa sióstr Halama" czyli nieco o aktorkach w polskiej reklamie okresu międzywojennego. "Mówią Wieki" 1998 nr 7 s. 25- 27

20.  Krawsz Aleksandra: Potęga koloru. Kolor jest bez wątpienia najsilniejszym bodźcem wzrokowym. nic dziwnego, że chętnie wykorzystuje się jego właściwości we współczesnych sztukach wizualnych - fotografii, filmie, telewizji, a także w dziedzinie, którą nieliczni tylko nazywają sztuką - w reklamie. "Wiedza i Życie" 1998 nr 2 s. 52- 56

21.  Kulik Andrzej: Cena autorytetu. Reklamodawcy nagminnie powołują się na nie istniejące lub pozorowane badania naukowe. "Wprost" 2000 nr 45 s. 32

22.  Kuźniewska Sylwia: Techniki perswazyjne w reklamach : Propozycja zajęć w zakresie edukacji czytelniczej i medialnej w szkole ponadgimnazjalnej. "Biblioteka w szkole" 2004 nr 1 s. 11

23.  Legutko Piotr: We władzy reklamy. "Gość niedzielny" 2002 z 3 listopada s. 3- 6

24.  Leksowska Lidia, Witkowska Iwona: Poznajemy reklamę prasową : Projekt zajęć w pierwszej klasie gimnazjum. "Biblioteka w szkole" 2002 nr 5 s. 30- 31

25.  Leskowska Lidia, Witkowska Iwona: Poznajemy zajęć w I klasie gimnazjum. "Biblioteka w szkole" 2002 nr 10 s. 8

26.  Lubelska Krystyna: Królestwo w proszku (do prania) : Reklamy telewizyjne. "Polityka" 2004 nr 48 s. 66- 68

27.  Maison Dominika: Pilotem w spot. Jedną z konsekwencji przemian gospodarczych w naszym kraju i dynamicznego rozwoju rynku jest równie dynamiczny rozwój produkcji reklam "Charaktery" 1999 nr 3 s. 22- 23

28.  Maison Dominika: Reklama i erotyka. "Charaktery" 2002 nr 7 s. 38- 39

29.  Mańka Maria: Reklama. Rybnik 2001 (wydruk komputerowy - Prace uczniów naszej szkoły 5)

30.  Miller Magda: Bajkowy świat reklamy. "Biblioteka w szkole" 1999 nr 10 s. 20

31.  Miller Magda: Co warto wiedzieć o języku reklamy. "Biblioteka w szkole" 1999 nr 10 s. 20

32.  Miller Magda: Piękne kłamstwo. O języku reklamy. Konspekt lekcji. "Biblioteka w szkole" 1999 nr 10 s. 19

33.  Mistewicz Eryk: Młotkiem w głowę. Rozmowa z Pasquale Barbellą, twórcą reklam. "Wprost" 2000 nr 46 s. 82- 83

34.  Moszyński Piotr: Matnia TV. "Wprost" 2000 nr 37 s. 126

35.  O poezji i reklamie - wspólna lekcja młodzieży polskiej i niemieckiej. "Języki obce w szkole" 2003 nr 6 - Numer specjalny: My w Europie, s. 160-

36.  Olech Joanna: Born to buty. Kup autorytet, czyli reklama i dzieci. "Tygodnik Powszechny" 2004 nr 10 s. 18

37.  Parowski Maciej: Gra o podświadomość. Producenci alkoholi reklamują się poprzez działalność kulturalną i wychowawczą. "Wprost" 1999 nr 50 s. 111

38.  Piecha Andrzej: Zostań gwiazda reklamy. Wykorzystanie reklamy i środków w niej promowanych w lekcji wychowania fizycznego. "Lider" 2001 nr 4 s. 18- 20

39.  Politowska Katarzyna: Jak skutecznie tworzyć reklamy? "Emaus" 2002 nr 7-8 s. 10- 11

40.  Politowska Katarzyna: Reklama dźwignia handlu. "Emaus" 2002 nr 6 s. 14- 15

41.  Potka Tomasz: Tam, gdzie klient jest Bogiem. Czego możemy się dowiedzieć o Polakach, oglądając reklamy. "Tygodni Powszechny" 2003 nr 15 s. 17

42.  R jak.. Reklama. Słownik prezentacji. "Cogito 2005 nr 6 s. 5

43.  Reklama - zwierciadło dusz. "Tygodnik Powszechny" 2003 nr 50 wkładka:
- Czaja Dariusz: Reklamowy smak raju
- Morris David: Z pewną taką...
- Just do it! Zrobiliśmy reklamę "Coca-Coli", w której jej butelki stały się częścią ludowej wycinanki. Z Leszkiem Stafiejem rozmawia Andrzej Franaszek.
- Potkaj Tomasz: Prywatny dowód na istnienie Boga. O reklamie społecznej i ludziach ją tworzących.
- Kula Agata, Pluszka Adam: Sprzedam miasto. Jak reklamują się Kraków i Wrocław.
- Oliwienie maszyny. O polskiej reklamie, duszy konsumentów i polityków, narodowych kompleksach i marketingu Kościoła
- Chaciński Bartłomiej: Odlot w stronę masakry. Jak reklama zaleca się do młodzieży
- Hartwich Dorota: Zranione ciało plazzy. Sztuka na billbordach - Zewnętrzna Galeria AMS 1998- 2002
- Klej tylko dla przyjaciół

44.  Reklama "Odkrycia młodych. Encyklopedia Larousse Gallimard" Nr 109 s. 1741

45.  Reklama książki metodą "book-talking". "Biblioteka w szkole" 2002 nr 5 s. 29

46.  Rychlińska Marta, Chrabąszcz dariusz: Analiza reklamy jako płaszczyzna integrująca język polski i matematykę. "Nowa Polszczyzna" 2003 nr 1 s. 16- 18

47.  Salska-Kopeć Katarzyna: Uważamy na reklamy : Konspekt zajęć z edukacji czytelniczej i medialnej dla klasy I gimnazjum. "Wszystko dla szkoły" 2004 nr 2 s. 15

48.  Sankowska-Pataon Mirosława: Reklamujemy polską przyrodę : Poziom nauczania: druga klasa gimnazjum. "Aura'. Prace konkursowe nr 1. 2002 nr 2 s. 5- 6

49.  Sikucińska Maria: Reklama - sztuka XX wieku a dydaktyka. "Języki obce w szkole" 1991 nr 3 s. 253- 258

50.  Skawińska Jolanta, Syguła Wiesława: Reklama książki metodą "book-talking." "Biblioteka w szkole" 2002 nr 5 s. 29

51.  Socha Natasza, Klimkowski Marcin: Reklama bezpośrednia. "Wprost" 1999 z 7 marca s. 64- 65

52.  Stańczak Mariola: Reklama między kadrami. Ukryty przekaz trwa ułamek sekundy. Powtarzany kilkakroć zapisuje się w pamięci, choć nie rejestruje go oko ani ucho. Czy można dotrzeć do ludzkiej psychiki omijając świadomość? "Focus" 2001 nr 8 s. 16- 18

53.  Stróżyński Klemens: Manipulacje reklamy czy też retoryka? "Polonistyka" 1994 nr 7 s. 416- 421

54.  Telakowska Małgorzata: My- reklamowi ludzie. "Victor" 2003 nr 3 s. 8- 9

55.  Urbankowski Bohdan: Głąb z impetem w głąb : Reklama. "Ziarna" 1995 nr 10 s. 19- 20

56.  Uwaga reklama. "List" 1992 nr 12 s. 20

57.  Wajnor Małgorzata: Reklama książki metodą book-talking w szkole podstawowej. "Biblioteka w szkole" 2004 nr 10 s. 9- 10

58.  We władzy reklamy. "Gość Niedzielny" 2002 nr 44, s. 3-

59.  Więcka Aleksandra: Szuka promocji. Przywykliśmy do tego, że telewizyjne reklamówki są schematyczne, prostackie i dosłowne. Tymczasem reklama coraz częściej staje się sztuką. Także w Polsce. "Newsweek" 2001 nr 11 s. 94- 96

60.  Wosińska Wilhelmina: Instynkt śmierci i żądze seksualne w reklamie. "Charaktery" 2002 nr 8 s. 34- 35

61.  Wójcik Leszek: Świat według reklam. "Wychowawca" 1999 nr 7-8 s. 53

62.  Ziemkiewicz Rafał: List otwarty do rodziców. Czy wiecie, w jakim świecie żyją wasze dzieci? W co układają się, cegiełka po cegiełce, w ich mózgach reklamy, którymi są bezustannie karmione? Czy wiecie, w co grają pod wpływem tych reklam? "Newsweek" 2003 nr 36 s.116

63.  Zjawisko redundacji i język reklamy. "Języki obce w szkole" 1996 nr 1 s. 12

64.  Żarów Anna: Nie tylko o reklamie w dramie - techniki dramowe na zajęciach z edukacji czytelniczej i medialnej. "Biblioteka w szkole" 2002 nr 3 s. 18

65.  Żuchowska Wiesława: Jak nie przegrać z reklamą? "Nowa Polszczyzna" 2002 nr 1 s. 3- 9

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin