plan-dydakt-progetto-italiano-junior-1.rtf

(393 KB) Pobierz
ROZKŁAD MATERIAŁU NA PODSTAWIE PODRĘCZNIKA PROGETTO ITALIANO JUNIOR 1 WYD

PLAN DYDAKTYCZNY PRACY Z PODRĘCZNIKIEM PROGETTO ITALIANO JUNIOR 1 WYD. EDILINGUA

DLA KL. I GIMNAZJUM (poziom III.0 – dla początkujących)

 

              Poniższy plan stanowi propozycję rocznej pracy z podręcznikiem Progetto Italiano Junior 1. Materiał nauczania zaplanowano na 54 godz. lekcyjne. Przy wymiarze nauczania 2 godzin tygodniowo pozostałe 6 godzin lekcyjnych należy wykorzystać na powtórzenie materiału i kontrolę poziomu wiadomości
i umiejętności uczniów. Do tego celu można wykorzystać między innymi gotowe narzędzia zaproponowane w podręczniku: Autovalutazione (po każdym rozdziale podręcznika) oraz Test finale (po każdym rozdziale w zeszycie ćwiczeń), a także minitesty – krzyżówki, znajdujące się na stronach 137-139.

              Aby niniejszy plan pracy spełnił swoją funkcję nauczyciel powinien potraktować go krytycznie, nanosząc w nim poprawki uwzględniające:

·              własne pomysły i projekty;

·              oczekiwania i możliwości zespołu klasowego;

·              warunki zapewniające jego realizację;

·              tematy okazjonalne, np. związane ze świętami lub proponowane przez instytucje kulturalne;

·              zadania dla uczniów zdolnych.

             

Zalecane materiały dodatkowe do pracy z podręcznikiem:

Do pobrania ze strony www.nowela.pl              – Miniprzewodnik dla ucznia – polskojęzyczna wkładka do podręcznika

                                                                      – Klucz do ćwiczeń zamieszczonych w podręczniku

                                                                      Attivita online uzupełniające propozycje ćwiczeń zamieszczone w podręczniku

Przewodnik metodyczny dla nauczyciela Progetto Italiano Junior Guida per l’insegnante

 

                                                                                                                                                          Autorka: Agata Grabska-Saniuk


Liczba godzin

 

Oznaczenie

i tytuł podrozdziału

 

Umiejętności komunikacyjne /

Kompetencje językowe

Materiał leksykalny

Materiał

gramatyczny

Zagadnienia socjokulturowe

Zadania

z zeszytu

ćwiczeń

 

Propozycje ćwiczeń dodatkowych

 

 

Numery stron

Unità introduttiva – prima parte

2

A

Parole e lettere

 

- Literowanie słów

- Rozumienie tekstu słuchanego

- Popularne włoskie słowa

- Alfabet włoski

- Wymowa (c, g)

- Popularni włoscy aktorzy i piosenkarze

1, s. 89

- Literowanie znanych uczniom włoskich słów. Nauczyciel zapisuje te słowa na tablicy i objaśnia zasady pisowni i wymowy włoskiej

5-7

1

B

Italiano o italiana?

- Określanie rodzaju i liczby rzeczowników i przymiotników

- Tworzenie liczby mnogiej rzeczowników i przymiotników

- Uzgadnianie liczby

i rodzaju rzeczowników i przymiotników

 

- Rodzaj męski i żeński rzeczowników

- Liczba mnoga rzeczowników zakończonych na -a,
-o i -e

- Liczba mnoga przy-miotników zakończo-nych na -o i -a

 

2, s. 89

3, s. 89

 

 

7-8

1

C

Ciao, io sono Gianna…

 

- Rozumienie tekstu słucha-nego – dopasowywanie tekstu do ilustracji, uzupełnianie tekstu brakującymi słowami

- Przedstawianie siebie i innych osób

- Witanie i żegnanie się

- Uzyskiwanie i udzielanie informacji na temat narodowości

- Narodowości

- Zwroty powitań i pożegnań

- Zaimki osobowe w funkcji podmiotu

- Czas teraźniejszy czasownika essere

- Wymowa (s, ss, sc)

4, s. 90

5, s. 90

 

- Łączenie nazw narodowości z nazwami krajów

 

8-10

 

 

 

 

 

Unità introduttiva – seconda parte

2

A

Il ragazzo o la ragazza?

- Rozumienie tekstu słuchanego – dopasowywanie tekstu do ilustracji

- Liczenie do 10

- Stosowanie rodzajnika określonego

- Liczebniki główne (1-10)

- Rodzajniki określone

- Wymowa (gn, gl, z)

 

6, s. 91

7, s. 91

8. s. 92

9, s. 92

- Uzupełnianie poznanych słów rodzajnikami określonymi

- Zamiana wyrażeń zawierających rodzajnik, rzeczownik i przymiotnik na liczbę mnogą i odwrotnie, np. il ragazzo alto – i ragazzi alti; gli studenti italiani – lo studente italiano

10-12

1

B

Chi è?

- Rozumienie tekstu słuchanego – uzupełnianie tekstu brakującymi słowami

- Rozumienie tekstu czytanego –

dobieranie pytań i odpowiedzi

- Liczenie do 30

- Pytanie o imię, nazwisko i wiek

- Przedstawianie się

- Liczebniki główne (11-30)

- Czas teraźniejszy czasownika avere

- Odmiana czasownika chiamarsi  w 1., 2. i 3. osobie l. pojedynczej

- Wymowa (podwójne spółgłoski)

- Zaimki pytające

10, s. 92

11, s. 92

12, s. 93

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin