Dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 bez przekroczenia progu dziesiątkowego
Imię i nazwisko .....................................................
1. Dokończ według wzoru:
2. Otocz pętlą po 20 groszy według wzoru:
3. Wpisz liczby na osi liczbowej.
4. Porównaj liczby i wpisz znak >, lub <, lub = .
18 ....... 7
9 ....... 20
16 ........ 10
14 ........14
5. Oblicz:
10+4=
18-8=
20-10=
14+4=
17-5=
18-12=
16+3=
16-4=
15-13=
18+2=
20-3=
20-15=
6. Na talerzu było 12 jabłek. Mama przyniosła 4 jabłka. Dzieci zjadły 5 jabłek. Ile jabłek zostało? Możesz wykonać rysunek.
..........................................................................................................................................................
Odpowiedź: Na talerzu zostało ....................... jabłek.
7. Ewa miała 20 cukierków. Siostrze dała 5, z bratu 3 cukierki.
Ile cukierków zostało? Możesz wykonać rysunek.
Odpowiedź: Ewie zostało ....................... cukierków.
Zadanie dodatkowe
Uzupełnij pytania zgodnie z podanymi warunkami zadania i rozwiąż je.
Marek ma 15 breloczków, a Rafał 4 breloczki.
Ile .................................................................... .
O ile więcej breloczków ma .................................... od ............................................... ?
.........................................................................................................................................
Odpowiedź: ....................................................................................................................
Imię i nazwisko ucznia ............................................... Data ...................
Klasa ...............
Drogi uczniu!
Masz możliwoć wykazania się umiejętnocią dodawania i odejmowania w zakresie 10.Czytaj uważnie wszystkie polecenia, licz dokładnie i pisz starannie. Życzę Ci powodzenia.
Twoja Pani.
1.Wpisz odpowiednie liczby.
2.Uzupełnij zbiory tak, jak wskazują liczby.
3. Dopisz brakujące liczby na osi liczbowej.
4. Wstaw znaki < , > , =.
3........4 7........9 8........6 10........9 5........5 8........7
5. Oblicz.
6 + 3 = 9 - 4 = 7 + 1 =8 - 3 = 5 + 5 =10 - 6 =4 + 3 = 7 - 5 = 8 + 2 = 10 - 2 =
6. Rozwiąż zadanie.
Tomek miał 6 znaczków . Od kolegi dostał 4 znaczki.
Ile znaczków ma teraz Tomek?
............................................
Tomek ma teraz ........ znaczków.
7. Rozwiąż zadanie.
Ela miała 9 zł . Wydała na cukierki 5 zł.
Ile złotych zostało Eli?
..................................................................
Eli zostały ....... zł.
8. Zosia otrzymała 10 zł reszty monetami. Jakie to monety?
Przedstaw 3 możliwoci.
10 zł = ......................................
Zadanie dodatkowe:
9.Rozwiąż zadanie i samodzielnie ułóż odpowiedź.
Mama kupiła zeszyt za 2 zł i długopis za 3 zł oraz pisaki
za 4 zł. Do kasy dała banknot 10 zł.
Ile reszty otrzymała mama?
...............................................................................
................................................................................
TEST CICHEGO CZYTANIA ZE ZROZUMIENIEM
Imię i nazwisko....................................... klasa............... data ......................... 1. Przeczytaj uważnie tekst. Dzieci lepią bałwana. Ja toczy wielką kulę. Małgosia nakłada bałwanowi na głowę garnek. Justyna przylepia guziki z węgla. Teraz tylko trzeba dołożyć nos z marchewki i bałwan będzie gotowy.
2. Wyszukaj w tekcie zdanie, które jest odpowiedzią na pytanie : Co robi Małgosia? Podkrel je zielonym kolorom.
3. Uzupełnij zgodnie z tekstem zdanie. Ja toczy...................................................... .....................................................
4. Odpowiedz na pytanie . Kto przykleja bałwankowi guziki z węgla? ........................................................................................................................................................................................ ..........................................................
5. Dokończ rysunek bałwanka zgodnie z opisem w tekcie.
Opracowała: Dorota SASKOWSKA
TEST Z J.POLSKIEGO - SEMESTR I
SPRAWDZAM SIEBIE
Przeczytaj uważnie polecenia, zastanów się i wykonaj najlepiej jak potrafisz.
Powodzenia
1. Napisz swoje imię i nazwisko.
................................. .....................................................................................
2. Napisz z pamięci.
........................... ............................................... ............................................
..................................... ............................................... ..................................
..................................... .................................................................................
3.Z podanych liter ułóż 2 wyrazy i napisz je.
s r m a k o t
........................................... , ......................................................
4. Z podanych sylab ułóż 3 wyrazy i napisz je.
do
lal
o
mek
ko
ka
.......... ............................... .................................. ............ ....................... ..........................
5. Policz i zapisz w tabelce ile jest liter i głosek w wyrazie.
WYRAZY
GŁOSKI
LITERY
szalik
czapka
rzeka
ciastko
6. Podane wyrazy podziel kreskami na sylaby.
domek parasol szal samolot aparat
7. W podanych wyrazach zamaluj kredką litery oznaczające samogłoski.
dym wałek mur gąski rękaw król
8. Wpisz literę , której brakuje w wyrazie.
k....tek
bu....
....yrk
ze....ar
9. Ułóż zdanie z rozsypanki wyrazowej.
licznego
Ala
bałwanka
ulepiła
...................................................................................
10. Napisz obok litery drukowanej odpowiednią literę pisaną.
B, b
..........
G, g
.........
S, s
R, r
T, t
W,w
H, h
J, j
Z, z
elka745