plan_szkola_marzen.pdf

(1078 KB) Pobierz
Plan.p65
PLAN WYNIKOWY „SZKO£Y MARZEÑ”
1
 
2
 
PLAN WYNIKOWY
TREŒCI KSZTA£CENIA I WYCHOWANIA ZINTEGROWANE
Z CELAMI OPERACYJNYMI
Klasa I
3
 
Lp.
Te m a t
jednostki
zintegro-
wanej
Treœci kszta³cenia i wychowania z zakresu edukacji
Cele operacyjne
w zakresie postaw, umiejêtnoœci
i wiedzy – wyra¿one czynnoœciami
ucznia
polonistyczno-
-œrodowiskowej
matematycznej
plastyczno-
-technicznej
muzyczno-
-ruchowej
1
2
3
4
5
6
7
1.
To ja –
uczeñ kla-
sy pierw-
szej.
Poznanie liter pisa-
nych: o, O na podsta-
wie wyrazów: oko,
Ola.
Czytanie tekstu za
pomoc¹ rysunków
z ró¿nym zabarwie-
niem uczuciowym.
Æwiczenia ortofo-
niczne z g³osk¹ o.
Jaki (jaka) jestem?
Moje imiê.
Inscenizowanie
wiersza J. Tuwima
Okulary.
Podzia³ wyrazów z o
na sylaby i g³oski.
Ocenianie wyso-
koœci, d³ugoœci,
gruboœci i szero-
koœci czêœci w³a-
snego cia³a.
Liczba 1 i jej za-
pis za pomoc¹
cyfry.
Liczba 0 i zbiór
pusty.
Okulary i lusterko –
rekwizyty do insce-
nizacji.
Ciêcie kartonu, ko-
lorowanie czêœci,
³¹czenie gumki
z kartonem.
– Jak masz na imiê? – za-
bawy z pulsem rytmicz-
nym, uwra¿liwiaj¹ce na
czas brzmienia dŸwiê-
ków, zabawy porz¹dkowe
i orientuj¹ce w przestrze-
ni. Granie na „okr¹g³ych”
instrumentach – Marsz
Radetzkiego (J. Strauss),
Marsz gladiatorów
(J. Fucik). Zabawy ru-
chowe z ko³em i kó³kiem,
zabawy w kole.
Uczeñ:
Zaakceptuje otoczenie kolegów.
Wyæwiczy kszta³tne pisanie litery o i wy-
mowê g³oski o. Podzieli wyrazy na sylaby.
Dokona pomiarów ró¿nych czêœci w³asne-
go cia³a. Napisze cyfry i przyporz¹dkuje je
do elementów zbioru.
Wytnie kszta³ty po liniach krzywych.
Wykona gesty zgodne z pulsem rytmicz-
nym. Zagra na ró¿nych okr¹g³ych przedmio-
tach do marszu i biegu.
Wykorzysta ko³a i kó³ka do zabaw rucho-
wych. Utworzy szyki æwiczebne: ko³o, kó³-
ko, szereg.
Pozna kszta³ty liter: o, O, i cyfr: 1, 0, czêœci
w³asnego cia³a, sposoby dokonywania po-
miarów, imiona kolegów.
2.
Zabawy
z g³osk¹
i liter¹ a.
Wprowadzenie liter
pisanych: a, A na
podstawie ko³ysanki
i wyrazów. Czytanie
wyrazów za pomoc¹
obrazków, æwicze-
Liczba 2 i jej za-
pis za pomoc¹
cyfry.
Tworzeniew³asnej
kompozycji plastycz-
nej z liter¹ a lub A.
Ogl¹danie reproduk-
cji obrazów wielkich
malarzy, pobudzaj¹-
Rytmiczna recytacja tek-
stu i zabawy muzyczno-
-ruchowe z piosenk¹ Ko-
tek. Wzmacnianie koñ-
czyn dolnych i górnych
w podporach, zwisach,
Wyrazi s³owem i gestem pozytywne zacho-
wania ludzi.
Napisze litery: a, A w ró¿nych po³¹czeniach.
Przeczyta wyrazy z liter¹ a. Usytuuje liczbê
elementów w zbiorze, w ci¹gu porz¹dkowym,
na osi liczbowej. Napisze starannie cyfrê 2.
250708724.002.png
nie g³oski a w ró¿-
nych sytuacjach.
Okreœlanie miejsca
litery a w ró¿nych
wyrazach z u¿yciem
s³ów: nad, pod,
obok, miêdzy, przed,
za, na, w.
cych wyobraŸniê
(W. Kandinsky
– Kompozycja z ko³a-
mi i prostymi, J. No-
wosielski – Dom go-
³êbi, K. Malewicz
– Supremus nr 56).
czworakowaniu i sko-
kach z wykorzystaniem
do æwiczeñ kszta³tów li-
ter: a, A.
Zrozumie sens s³owa kompozycja. Skupi
uwagê na ró¿nym uk³adzie elementów.
Nazwie kszta³ty figur, przedstawi w³asn¹
kompozycjê.
Rytmicznie wyrecytuje tekst, powtórzy ró¿-
ne wzory rytmiczne, zaœpiewa piosenkê po-
prawnie pod wzglêdem rytmicznym i melo-
dycznym.
Starannie wykona æwiczenia ruchowe i za-
stosuje siê do poleceñ nauczyciela.
Pozna kszta³ty liter: a, A i kszta³t cyfry 2.
3.
Zabawy
z g³osk¹
i liter¹ e.
Czytanie fragmentu
ksi¹¿ki M. Kownac-
kiej Plastusiowy
pamiêtnik.
Æwiczenia z g³osk¹
i liter¹ e, uk³adanie
wypowiedzi do ob-
razków.
Liczba 3 i jej za-
pis za pomoc¹
cyfry.
Porównanie cy-
fry 3 i litery pi-
sanej E.
Modelowanie ludzi-
ka z plasteliny – Pla-
stusia.
Zabawa w perkusistê,
marsz i bieg, echo ryt-
miczne oparte na rytmach
z³o¿onych z æwierænut
i ósemek.
Zabawy ruchowe z wy-
korzystaniem wylicza-
nek na e.
Wyra¿anie ruchem kszta³-
tów liter: e, E.
Przyjmie proponowane warunki zabawy.
Wys³ucha tekstu i wykorzysta zawarte
w nim informacje. Podzieli na sylaby wyraz
ze zbiegiem spó³g³osek. Przeczyta wyrazy
z e i E, dokoñczy tekst, napisze litery, po-
równa literê pisan¹ E z cyfr¹ 3 i wyrazy ze
schematami.
Wykona æwiczenia z liczb¹ 3 w ró¿nych
aspektach, napisze poprawnie cyfrê.
Ulepi ludzika zgodnie z opisem.
Powtórzy wzory rytmiczne w formie echa.
Marsz i bieg dostosuje do rytmu.
Pozna ró¿ne znaczenia s³owa ekspres, litery:
e, E i cyfrê 3.
4.
Ig³a przy
pracy, w za-
bawie
i w poezji.
I w s³owach i wyra-
zach, æwiczenia
w pisaniu i i I.
Pos³ugiwanie
siê liczb¹ i cyfr¹
3.
Taniec ig³y i nitki
– rysowanie kredk¹.
Przyszywanie wi¹-
Muzyczno-ruchowa in-
terpretacja tekstu Tañco-
wa³a ig³a z nitk¹, rytmicz-
Poczuje wiêŸ ³¹cz¹c¹ szko³ê z domem i za-
uwa¿y pozytywne strony wspólnego dzia³a-
nia.
250708724.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin