2008-2009 Ilości czynnika chłodniczego oraz oleju w klimatyzacjii samochodowej.pdf

(591 KB) Pobierz
TM08_FuellmengenBHS_PL_TT.qxp
Ârodki ch∏odzàce i oleje
do klimatyzacji. Samochody
osobowe i u˝ytkowe 2008/2009
Wspomaganie
sprzeda˝y
Ofer ta Produktów
Serwis techni czny
Wysok a Jako Êç
729470590.001.png
Symbole
Rodzaj pojazdu (samochód osobowy/dostawczy)
Rodzaj pojazdu (samochód ci´˝arowy)
Rok produkcji
Typ Êrodka ch∏odzàcego
IloÊç Êrodka ch∏odzàcego (g)
Typ fabrycznego oleju spr´˝arkowego
Typ oleju Behr Hella Service
Ca∏kowita iloÊç oleju w instalacji (ml)
(W przypadku podania „O“ – patrz uwagi)
2
729470590.002.png 729470590.003.png
Uwagi, wskazówki dotyczàce bezpieczeƒstwa
Informacje zawarte w poni˝szych tabelach zosta∏y opracowane na podstawie danych producentów pojazdów i obowiàzujà tylko dla orygina-
lnych instalacji klimatyzacyjnych. Wszelkie prace przy tych instalacjach mogà byç wykonywane wy∏àcznie przez fachowy i specjalnie przeszko-
lony personel, z uwzgl´dnieniem odpowiednich przepisów dotyczàcych bezpieczeƒstwa oraz przepisów obowiàzujàcych w poszczególnych
krajach.
Wszelkie prawa zastrze˝one, tak˝e w odniesieniu do przek∏adów. Publikacja niniejsza nie mo˝e byç powielana w ˝adnej formie, ani mechani-
cznie, ani elektronicznie, przez fotokopi´, mikrofilm, ani w ˝aden inny sposób, ani w ca∏oÊci, ani w cz´Êci, bez pisemnej zgody Behr Hella Servi-
ce. Do∏o˝ono wszelkich staraƒ przy opracowywaniu tego zestawienia, jednak z uwagi na obszernoÊç materia∏u zastrzega si´ prawo do pomy-
∏ek.
Uniwersalny olej spr´˝arkowy PAO-Oil 68
PAO-Oil 68 jest uniwersalnym olejem do spr´˝arek stosowanych w instalacjach klimatyzacyjnych, wy∏àcznie przez firm´ Behr Hella Service. Do
tej pory warsztaty musia∏y zawsze utrzymywaç zapasy szeregu ró˝nych olejów, do celów konserwacji instalacji klimatyzacyjnych. Dzi´ki olejowi
PAO-Oil 68 nie jest to ju˝ konieczne. Ten syntetyczny olej o wysokiej wartoÊci i szerokim spektrum zastosowania, zosta∏ opracowany dla
wszystkich systemów klimatyzacyjnych w samochodach osobowych i ci´˝arowych, jak równie˝ w systemach klimatyzacji u˝ywanych w budow-
nictwie i rolnictwie. PAO-Oil 68 nadaje si´ do stosowania z wszystkimi rodzajami Êrodków ch∏odzàcych i nie gromadzi si´ w parownikach i
skraplaczach, co w przypadku innych olejów prowadzi najcz´Êciej do zmniejszenia wydajnoÊci ch∏odzenia.
PAO-Oil 68 tworzy cienkà pow∏ok´ na powierzchni elementów systemu i zapewnia, ˝e olej pozostaje tam, gdzie jest potrzebny do smarowania
– czyli w spr´˝arce. Przyczynia si´ to znaczàco do stabilnoÊci eksploatacji systemu i zmniejszenia ha∏asu.
PAO-Oil 68 nadaje si´ doskonale do systemów, w których nast´puje zmiana Êrodka ch∏odzàcego z R12 na R134a. Poniewa˝ PAO-Oil 68 jest
zgodny z wszystkimi innymi Êrodkami smarujàcymi, wystarcza samo przedmuchanie systemu w celu usuni´cia starego oleju.
PAO-Oil 68 ma bardzo du˝y zakres temperatury roboczej (-68 do 315 °C) i nie jest higroskopijny, tzn. w przeciwieƒstwie do innych olejów nie
wch∏ania wody.
PAO-Oil 68 nie jest agresywny w stosunku do materia∏ów fluoroelastomerowych, jak w´˝e czy uszczelki.
PAO-Oil 68 przyczynia si´ do zwi´kszenia wydajnoÊci instalacji klimatyzacyjnej i jest zalecany przez wiodàcych specjalistów w dziedzinie kli-
matyzacji.
3
Uniwersalny olej spr´˝arkowy PAO-Oil 68, uniwersalny olej spr´˝arkowy ze Êrodkiem kontrastowym PAO-Oil 68 Plus UV
Zastosowanie
Typ spr´˝arki
Ârodek ch∏odzàcy
Typ oleju PAO
Typ oleju PAO Plus UV
klimatyzacja pojazdów* wszystkie typy (poza ∏opatkowymi) R134a, R413a, R22, R12
PAO-Oil 68 AA1
PAO-Oil 68 AA1 Plus UV
pojazdy izotermiczne
spr´˝arki t∏okowe
R134a, R507a, R500, R12
8FX 351 213-091 240 ml 8FX 351 214-201 0,5 l
8FX 351 214-031 0,5 l
8FX 351 214-211 1,0 l
8FX 351 214-021 1,0 l
8FX 351 214-221 5,0 l
pojazdy ch∏odnie
spr´˝arki t∏okowe
R507a, R502, R22
8FX 351 214-101 5,0 l
8FX 351 214-231 10,0 l
8FX 351 214-051 205 l
8FX 351 214-241 20,0 l
klimatyzacja pojazdów* wszystkie typy (poza ∏opatkowymi) R404a, R407c, R401b,
PAO-Oil 68 AA2
PAO-Oil 68 AA2 Plus UV
R401c, R409a, R409b
pojazdy izotermiczne
spr´˝arki t∏okowe
R404a, R407c, R409b
8FX 351 214-061 1,0 l
8FX 351 214-261 1,0 l
8FX 351 214-071 5,0 l
pojazdy ch∏odnie
spr´˝arki t∏okowe
R404a, R407c, R402a,
R403a, R408a
Prosz´ u˝yç olejów spr´˝arkowych
Behr Hella Service
klimatyzacja pojazdów* spr´˝arki ∏opatkowe
R134a, R413a
PAO-Oil 68 AA3
PAO-Oil 68 AA3 Plus UV
* samochody osobowe, ci´˝aro-
we, maszyny budowlane i rolnic-
ze spr´˝arki ∏opatkowe
8FX 351 214-081 1,0 l
8FX 351 214-281 1,0 l
8FX 351 214-091 5,0 l
Oleje PAG dzielà si´ na nast´pujàce klasy lepkoÊci
Zastosowanie olejów spr´˝arkowych wynika z wyboru typu
spr´˝arki i u˝ytego typu Êrodka ch∏odzàcego. Z∏e przyporzàd-
kowanie mo˝e prowadziç do uszkodzeƒ. Nale˝y przestrzegaç
wskazówek producenta odnoÊnie danego pojazdu.
PAG ISO 46 lepkoÊç niska Nr kat. Behr Hella Service: 8FX 351 213-031 240 ml
PAG ISO 100 lepkoÊç Êrednia i wysoka Nr kat. Behr Hella Service: 8FX 351 213-051 240 ml
PAG ISO 150 lepkoÊç ultrawysoka
Nr kat. Behr Hella Service: 8FX 351 213-041 240 ml
4
729470590.004.png
Spis treÊci – samochody osobowe/dostawcze
Symbole . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2
Uwagi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3
Uniwersalny olej spr´˝arkowy, PAO-Oil 68,
Klasy lepkoÊci, Nr katalogowy Behr Hella Service . . 4
Alfa Romeo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6-7
Aston Martin . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
Audi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8-10
BMW . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11-13
Chrysler . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13-14
Citroën . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15-16
Dacia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17
Daewoo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17
Daihatsu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18
Fiat . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18-21
Ford . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21-23
Honda . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23-26
Hyundai . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26-28
Isuzu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28-29
Jaguar (Daimler) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 29-30
Kia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-31
Lancia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 31-32
Landrover . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32-33
Spis treÊci – samochody ci´˝arowe
Symbole . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2
Uwagi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3
Uniwersalny olej spr´˝arkowy, PAO-Oil 68,
Klasy lepkoÊci, Nr katalogowy Behr Hella Service . . 4
DAF . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 76
Iveco . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 76-77
MAN . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 77-78
Mercedes-Benz . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78
Nissan . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79
Renault . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79
Scania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79-80
Volvo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 80
5
Lexus . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34
Maybach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34
Mazda . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35-36
Mercedes-Benz . . . . . . . . . . . . . . . . . 37-39
Mitsubishi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39-41
Nissan . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42-45
Opel – Vauxhall . . . . . . . . . . . . . . . . . 46-49
Peugeot . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49-52
Porsche . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52
Proton . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52
Renault . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53-55
Rover . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56-57
Saab . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58
Seat . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59-60
Skoda . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60
Smart . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61
Ssangyong . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62
Subaru . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62-63
Suzuki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 63-64
Toyota . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64-67
Volkswagen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 68-71
Volvo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 72-74
Zgłoś jeśli naruszono regulamin