Krąg tematyczny: Nasze dobranocki
Temat dnia: Moje ulubione dobranocki
Cele: Uczeń:
· swobodnie wypowiada się na zadany temat
· sprawnie dodaje w zakresie 5
· zachowuje się odpowiednio do sytuacji i miejsca
· wybiera obraz, który najbardziej odpowiada jego wrażliwości
· rozwija koordynację ruchową
Metody:
· rozmowa, praca z tekstem * ćwiczenie praktyczne
Formy pracy:
· jednostkowa * zbiorowa
Zuchowe formy pracy: gawęda, pląs, ćwiczenia, zabawa; zwyczaje, obrzędy i tajemnice, majsterka
· duża odznaka „Znawca bajek”
· kartki do przyklejania z wykonywanymi zadaniami, magnesy
· identyfikatory
· płyta z podkładem do „Magicznej liczby 7”
· odtwarzacz CD, odznaka dla każdego dziecka
RODZAJ EDUKACJI
polonistyczna
matematyczna
środowiskowo – społeczna
plastyczna
muzyczno – ruchowa
* opowiadanie przez uczniów ulubionych dobranocek
* rozwiązywanie zadań tekstowych – dodawanie w zakresie 5
* wizyta w Galerii Slendzińskich
* pląs
Lp.
Rodzaj edukacji
Uwagi
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
Powitanie.
Uczniowie wchodzą do sali i rozpakowują swoje rzeczy.
Zwyczaje, obrzędy i tajemnice
Dzieci siadają na dywanie. Dyżurni rozdają identyfikatory z imionami. Jeśli jakieś zostaną, nauczyciel wie, kogo nie ma na zajęciach.
Gawęda
Pewnego dnia wybrałam się na spacer z moimi przyjaciółmi – Danielem, Przemkiem, Ewą i Anią. Na naszym osiedlu jest las, więc tam skierowaliśmy nasze kroki. Po pewnym czasie zauważyliśmy coś czerwonego ruszającego się pod krzaczkiem. Najpierw pomyśleliśmy, że coś się nam przewidziało, ale… to coś nadal tam było. Postanowiliśmy więc to sprawdzić. Chłopcy poszli z jednej strony, a my z drugiej. Zakradliśmy się jak Indianie, cichutko od krzaczka do krzaczka. I kiedy już mieliśmy zajrzeć pod roślinkę i sprawdzić, co czerwonego bawi się z nami w chowanego… to coś znikło. Nigdy nie dowiedzieliśmy się, co to było naprawdę. Ja jednak myślę, że to był najprawdziwszy w świecie krasnoludek…
Czy kiedyś wydarzyła wam się taka niesamowita historia?? A może oglądaliście jakąś w wieczorynce? Jakie są wasze ulubione dobranocki?
Swobodne wypowiedzi uczniów
Powieszenie kartki z numerem „6”
Ćwiczenie
Czy pamiętacie, ile osób wybrało się w mojej opowieści do lasu? Jak to możemy obliczyć?
Wspólne zapisanie działania na tablicy
Uzupełnianie ćwiczeń
Wspólne uzupełnianie ćwiczeń – zadań tekstowych – dodawanie w zakresie 5
Powieszenie kartki z numerem „7”
Pląs „Magiczna liczba 5” – zabawa przy muzyce
Czy znasz x2 magiczną liczbę 5
To jest jeden (pokazujemy rękę prawą)
To jest jeden, to jest dwa (pokazujemy rękę prawą i lewą)
To jest jeden, to jest dwa, to jest trzy
(pokazujemy rękę prawą i lewą, prawą nogę)
To jest jeden, to jest dwa, to jest trzy, to jest cztery
(pokazujemy rękę prawą i lewą, prawą i lewą nogę)
To jest jeden, to jest dwa, to jest trzy, to jest cztery, to jest pięć
(pokazujemy rękę prawą i lewą, prawą i lewą nogę, czoło)
Krąg Rady
O czym dziś i wczoraj rozmawialiśmy na zajęciach? Kto waszym zdaniem starał się najbardziej i powinien otrzymać naszą odznakę? Kto starał się mniej? Czy możemy dać komuś odznakę na zachętę?
Wspólne podjęcie decyzji o nadaniu odznaki. Wręczenie odznak.
Przejazd do Galerii Slendzińskich
Zwiedzanie galerii – zajęcia z przewodnikiem
Powrót do szkoły
Pożegnanie
5 min.
10 min.
15 min.
20 min.
60 min.
...
gusko_i