bajkowe zabawy.doc

(62 KB) Pobierz
Krąg tematyczny: Nasze dobranocki

 

Krąg tematyczny: Nasze dobranocki

Temat dnia: Moje ulubione dobranocki

Cele: Uczeń:

·        swobodnie wypowiada się na zadany temat

·        sprawnie dodaje w zakresie 5

·        zachowuje się odpowiednio do sytuacji i miejsca

·        wybiera obraz, który najbardziej odpowiada jego wrażliwości

·        rozwija koordynację ruchową

Metody:

·        rozmowa, praca z tekstem     * ćwiczenie praktyczne

Formy pracy:

·        jednostkowa           * zbiorowa

Zuchowe formy pracy: gawęda, pląs, ćwiczenia, zabawa; zwyczaje, obrzędy i tajemnice, majsterka 

Środki:

·        duża odznaka „Znawca bajek”

·        kartki do przyklejania z wykonywanymi zadaniami, magnesy

·        identyfikatory

·        płyta z podkładem do „Magicznej liczby 7”

·        odtwarzacz CD,   odznaka dla każdego dziecka

TREŚCI

TREŚCI KSZTAŁCENIA

RODZAJ EDUKACJI

polonistyczna

matematyczna

środowiskowo – społeczna

plastyczna

muzyczno – ruchowa

* opowiadanie przez uczniów ulubionych dobranocek 

* rozwiązywanie zadań tekstowych – dodawanie w zakresie 5

* wizyta w Galerii Slendzińskich

* wizyta w Galerii Slendzińskich

* pląs

Przebieg

Lp.

Przebieg

Czas trwania

Rodzaj edukacji

Uwagi

1.

 

2.

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

5.

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

8.

9.

10.

11.

Powitanie.

Uczniowie wchodzą do sali i rozpakowują swoje rzeczy.

Zwyczaje, obrzędy i tajemnice

Dzieci siadają na dywanie. Dyżurni rozdają identyfikatory z imionami. Jeśli jakieś zostaną, nauczyciel wie, kogo nie ma na zajęciach.

Gawęda

Pewnego dnia wybrałam się na spacer z moimi przyjaciółmi – Danielem, Przemkiem, Ewą i Anią. Na naszym osiedlu jest las, więc tam skierowaliśmy nasze kroki. Po pewnym czasie zauważyliśmy coś czerwonego ruszającego się pod krzaczkiem. Najpierw pomyśleliśmy,         że coś się nam przewidziało, ale… to coś nadal tam było. Postanowiliśmy więc  to sprawdzić. Chłopcy poszli z jednej strony, a my z drugiej. Zakradliśmy się jak Indianie, cichutko od krzaczka do krzaczka. I kiedy już mieliśmy zajrzeć pod roślinkę i sprawdzić, co czerwonego bawi się z nami                        w chowanego… to coś znikło. Nigdy nie dowiedzieliśmy się, co to było naprawdę. Ja jednak myślę, że to był najprawdziwszy w świecie krasnoludek…

Czy kiedyś wydarzyła wam się taka niesamowita historia?? A może oglądaliście jakąś w wieczorynce? Jakie są wasze ulubione dobranocki?

Swobodne wypowiedzi uczniów

Powieszenie kartki z numerem „6”

Ćwiczenie

Czy pamiętacie, ile osób wybrało się w mojej opowieści do lasu? Jak                 to możemy obliczyć?

Wspólne zapisanie działania na tablicy

Uzupełnianie ćwiczeń

Wspólne uzupełnianie ćwiczeń – zadań tekstowych – dodawanie                       w zakresie 5

Powieszenie kartki z numerem „7”

Pląs „Magiczna liczba 5” – zabawa przy muzyce

Czy znasz x2 magiczną liczbę 5

Czy znasz x2 magiczną liczbę 5

To jest jeden (pokazujemy rękę prawą)

Czy znasz x2 magiczną liczbę 5

Czy znasz x2 magiczną liczbę 5

To jest jeden, to jest dwa (pokazujemy rękę prawą i lewą)

Czy znasz x2 magiczną liczbę 5

Czy znasz x2 magiczną liczbę 5

To jest jeden, to jest dwa, to jest trzy

(pokazujemy rękę prawą i lewą, prawą nogę)

Czy znasz x2 magiczną liczbę 5

Czy znasz x2 magiczną liczbę 5

To jest jeden, to jest dwa, to jest trzy, to jest cztery

(pokazujemy rękę prawą i lewą, prawą i lewą nogę)

Czy znasz x2 magiczną liczbę 5

Czy znasz x2 magiczną liczbę 5

To jest jeden, to jest dwa, to jest trzy, to jest cztery, to jest pięć

(pokazujemy rękę prawą i lewą, prawą i lewą nogę, czoło)

Powieszenie kartki z numerem „7”

Krąg Rady

O czym dziś i wczoraj rozmawialiśmy na zajęciach? Kto waszym zdaniem starał się najbardziej i powinien otrzymać naszą odznakę? Kto starał się mniej? Czy możemy dać komuś odznakę na zachętę?

Wspólne podjęcie decyzji o nadaniu odznaki. Wręczenie odznak.

Przejazd do Galerii Slendzińskich

Zwiedzanie galerii – zajęcia z przewodnikiem

Powrót do szkoły

Pożegnanie

 

5 min.

 

 

5 min.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 min.

 

 

 

5 min.

 

 

 

15 min.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 min.

 

 

 

 

10 min.

20 min.

60 min.

20 min.

5 min.

 

 

 

środowiskowo          – społeczna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

środowiskowo – społeczna

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin