Plan wych kl.III.doc

(67 KB) Pobierz
PLAN WYCHOWAWCZY

PLAN      WYCHOWAWCZY

 

klasy 3

 

 

 

 

 

 

 

 

”Kto ma silną wolę i wie jaki chce być,

ten ułoży sobie własne prawidła życia,

Nie będzie ani powtarzał, ani naśladował,

gdy widzi, że coś jest niemądre i złe.”

              Janusz Korczak

 

              Zadania.

Sposób realizacji.

Efekty działań wychowawczych

Uczeń:

Termin

realizacji

Uwagi

 

Bezpieczeństwo w życiu codziennym.

 

 

 

Wycieczka na skrzyżowanie

 

Spotkanie z policjantem

-         zasady ruchu pieszego i rowerowego

-         konkurs „Mistrz przepisów drogowych”

 

Bezpieczne zabawy w szkole i poza szkołą

-         udział w imprezach i wycieczkach

-         korzystanie z księgozbiorów biblioteki szkolnej i gminnej

-         właściwie korzysta z pomieszczeń szkolnych
i znajdujących się w nich sprzętów

 

Wycieczka rowerowa

 

Bezpiecznie

porusza się po drogach

Okazuje szacunek dla ludzi czuwających nad naszym bezpieczeństwem

Właściwie zachowuje się w instytucjach publicznych

 

IX

 

 

IX

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

na wiosnę

 

 

Jestem uczniem i kolegą.

 

Organizacja zespołu klasowego- wybór samorządu klasowego, ustalenie dyżurów

Omówienie regulaminu ucznia

-         punktualność

-         sumienne wypełnianie obowiązków

-         przynoszenie i troska o przybory szkolne oraz potrzebne materiały na zajęcia

Poznanie kryteriów oceniania swoich wiadomości i umiejętności

Wskazywanie i omawianie niewłaściwych zachowań na przykładzie

-       sytuacji bieżących z życia szkoły

-       wybranych filmów

Rozróżnianie bohaterów pozytywnych i negatywnych w książkach i grach komputerowych

Wyrabianie kultury codziennego współżycia społecznego

-       używanie zwrotów grzecznościowych-proszę, dziękuję, przepraszam, dzień dobry, do widzenia

-       składanie życzeń z różnych okazji

-       kulturalne spożywanie posiłków

-       właściwe reagowanie na polecenia lub upomnienia

Pomagamy młodszym i słabszym na zajęciach

Wykonanie plakatu z listem do pierwszaków.

 

Udział w konkursach klasowych, szkolnych, gminnych

Udział w zajęciach koła informatycznego.

Udział w zajęciach wyrównawczych

 

Sprawdzian kompetencyjny.

 

Aktywnie uczestniczy w życiu klasy i szkoły

 

 

 

 

 

Właściwie reaguje na sukces i porażkę

Zna i rozumie normy właściwego zachowania, nie naśladuje zachowań nieodpowiednich

 

Szanuje dorosłych, rówieśników i młodszych – okazuje im to w działaniu i słowach.

 

 

Wykazuje zainteresowanie problemami kolegów

Zna swoje mocne i słabe strony (stara się nadrobić zaległości)

Rozwija cechy indywidualne zgodnie z możliwościami i zainteresowaniami

 

IX

 

IX

 

 

 

 

 

IX-X

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VI

 

 

Kultywowanie tradycji i obyczajów

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Udział uczniów w uroczystościach szkolnych i ich przygotowaniu

-       Dzień Chłopaka- drobne upominki

-       Ślubowanie pierwszaków- przygotowanie upominków

-       Dzień Nauczyciela

-       Święto Zmarłych- zapalenie zniczy i złożenie kwiatów na grobie Nieznanego Żołnierza

-       Święto Niepodległości- udział w apelu

-       Andrzejki – przygotowanie wróżb i konkursów

-       Mikołajki – upominki wykonane samodzielnie

-       Wigilia – opłatek i życzenia, udekorowanie sali

-       Choinka Szkolna – udział w zabawie

-       Walentynki – wykonanie kartek z życzeniami

-       Dzień Kobiet- laurki dla dziewczynek

-       Pierwszy Dzień Wiosny – konkursy i spalenie zrobionej własnoręcznie Marzanny

-       3 Maja – udział w apelu

-       Dzień Matki –przygotowanie dekoracji, przedstawienia i upominków

-       Dzień Dziecka – udział w zabawie

-       Zakończenie roku szkolnego

 

Pisanie tekstów do szkolnej gazetki „Iskierka”

 

 

 

 

Jest odpowiedzialny za 

dobre imię szkoły.

Okazuje szacunek i wdzięczność      nauczycielom i dorosłym.

Pielęgnuje i kultywuje stare obyczaje ludowe.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IX

 

X

 

 

XI

XI
XI

XII

XII

I

II

III
 

III

V
V
VI

VI

 

cały rok

 

 

Jestem Polakiem.

 

Zachowanie prawidłowej postawy podczas słuchania i śpiewania hymnu narodowego

Okazywanie szacunku do symboli narodowych

Poznawanie sylwetek wielkich Polaków

Odwiedzanie miejsc pamięci narodowej.

Poznanie funkcjonowania państwa polskiego

Słuchanie, czytanie i opowiadanie legend o swoim kraju

Prawidłowe wysławianie się w czasie zajęć i poza nimi

Zna sylwetkę kandydata na patrona szkoły

Zna najważniejsze instytucje w swojej miejscowości

 

 

Zna symbole i tradycje narodowe, regionalne i szkolne oraz wie jak się wobec nich zachować

 

 

 

 

 

 

 

w ciągu całego roku szkolnego

 

 

Chcę być zdrowy

 

Wizyty w Ośrodku Zdrowia

Udział w konkursach i zabawach sportowych

 

 

Spotkanie z panią pielęgniarką i konkurs „Dbam o swoje zdrowie”

 

Dba o swoje zdrowie

Rozwija swoją sprawność i tężyznę fizyczną

Interesuje się sobą

 

 

XI  ,IV

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin