rogaty_szczur_instrukcja.pdf

(459 KB) Pobierz
Wskaźnik Zagrożenia Rogatego Szczura należy złożyć tak, jak pokazano
na rysunku poniżej.
Rogaty Szczur tm
Pod miastami Starego Świata rozciąga się olbrzymia sieć tuneli, jaskiń
i podziemnych dróg. Plugawi szczuroludzie - Skaveni czają się w swoim
Pod-Imperium, czekając na okazję, żeby wyjść ze swych brudnych nor
i zniszczyć wrogów w imię swego boga - zbrodniczego i tajemniczego
Rogatego Szczura. Tak jak Potęgi Chaosu, Skaveni chcą odegrać główną
rolę w akcie rozkładu i zniszczenia Starego Świata!
Rogaty Szczur stanowi piątą opcję przy wyborze Niszczycielskich
Potęg. Rogatego Szczura można wybrać nawet wtedy, kiedy w grze
uczestniczy mniej niż pięciu graczy. Poniższy zbiór reguł dotyczy gry,
w której uczestniczy Rogaty Szczur:
Rozszerzenie Rogaty Szczur wprowadza kilka nowych możliwości
do gry Chaos w Starym Świecie . Zawiera on nową Potęgę, reguły
rozgrywki pięcioosobowej oraz nowy zestaw kart Starego Świata,
oferujący zróżnicowane wydarzenia oraz warianty dla zaawansowanych
graczy. To rozszerzenie dostarcza również alternatywne zestawy kart
Chaosu i kart Ulepszeń dla każdej z czterech Niszczycielskich Potęg
z podstawowej gry Chaos w Starym Świecie . Zestawy te mogą być
używane osobno lub razem z resztą tego rozszerzenia.
Gracz, który gra Rogatym Szczurem jest ostatni w kolejności Potęg.
Siedzi tym samym po lewej stronie Slaanesha. Jako przypomnienie,
wskaźnik Zagrożenia Rogatego Szczura należy umieścić na planszy,
pomiędzy wskaźnikami Slaanesha i Khorna.
Przy początkowym rozkładaniu żetonów na planszy, dwa żetony
Chłopów należy zastąpić żetonami Skavenów.
Elementy
• 15 plastikowych fi gurek wyznawców Rogatego Szczura:
» 11 Klanbraci – kultyści
» 3 Szczurogry – wojownicy
» 1 Pan Roju – wielki demon
• 120 kart Chaosu (po 24 dla każdej z Potęg)
• 25 kart Ulepszeń (po 5 dla każdej z Potęg)
• 9 zaawansowanych kart Starego Świata
• 5 kart pomocy z cechami wszystkich Niszczycielskich Potęg
• 1 wskaźnik Zagrożenia Rogatego Szczura
• 1 zestaw plastikowych łączników
• 15 żetonów:
» 10 żetonów Skavenów
» 1 znacznik Punktów Zwycięstwa Rogatego Szczura
» 4 znaczniki Mocy
Kartę Starego Świata „Domena Rogatego” należy zastąpić poprawioną
wersją tej karty zawartą w tym dodatku.
Faza Dobierania
W Fazie Dobierania, gracz Rogatego Szczura dobiera dwie karty
Chaosu. Znacznik Mocy Rogatego Szczura powraca na wartość „6”,
tak jak wskazano na jego arkuszu Potęgi.
Wartość Zagrożenia Rogatego Szczura, podobnie jak dla innych
Niszczycielskich Potęg, widoczna jest w mniejszym okienku na jego
wskaźniku Zagrożenia. Jeśli wartość Zagrożenia Rogatego Szczura
jest taka sama jak innej Potęgi Chaosu, należy rozpatrywać ją, jako
mniejszą od wartości Zagrożenia tej Potęgi.
Gracz Rogatego Szczura uzyskuje znacznik Postępu Zagrożenia za
każdym razem, gdy zdominuje region zawierający jeden lub więcej
żetonów Skavenów.
1 arkusz Potęgi Rogatego Szczura
908714434.146.png 908714434.152.png 908714434.158.png 908714434.169.png 908714434.001.png 908714434.012.png 908714434.023.png 908714434.034.png 908714434.045.png 908714434.053.png 908714434.059.png 908714434.065.png 908714434.071.png 908714434.078.png 908714434.089.png 908714434.100.png 908714434.111.png 908714434.121.png 908714434.122.png 908714434.123.png 908714434.124.png 908714434.125.png 908714434.126.png 908714434.127.png 908714434.128.png 908714434.129.png 908714434.130.png 908714434.131.png 908714434.132.png 908714434.133.png 908714434.134.png
 
908714434.135.png 908714434.136.png 908714434.137.png 908714434.138.png 908714434.139.png 908714434.140.png 908714434.141.png 908714434.142.png 908714434.143.png 908714434.144.png 908714434.145.png 908714434.147.png 908714434.148.png 908714434.149.png 908714434.150.png 908714434.151.png 908714434.153.png 908714434.154.png 908714434.155.png 908714434.156.png 908714434.157.png 908714434.159.png 908714434.160.png 908714434.161.png 908714434.162.png 908714434.163.png 908714434.164.png 908714434.165.png 908714434.166.png 908714434.167.png 908714434.168.png 908714434.170.png 908714434.171.png 908714434.172.png 908714434.173.png 908714434.174.png 908714434.175.png 908714434.176.png 908714434.177.png 908714434.178.png 908714434.179.png 908714434.002.png 908714434.003.png 908714434.004.png 908714434.005.png 908714434.006.png 908714434.007.png 908714434.008.png 908714434.009.png 908714434.010.png 908714434.011.png 908714434.013.png 908714434.014.png 908714434.015.png 908714434.016.png 908714434.017.png 908714434.018.png 908714434.019.png 908714434.020.png 908714434.021.png 908714434.022.png 908714434.024.png 908714434.025.png
WA R I A N T: DOM ENA CH AOSU
W trakcie przygotowania rozgrywki, gracze tworzą talię kart Starego
Świata tylko z nowych, zaawansowanych kart. Dzięki temu
gra stanie się trudniejsza i wprowadzi pewien element kooperacji.
Nowe karty należy potasować i utworzyć talię Starego Świata
w ilości odpowiedniej do liczby graczy. Pozostałe zasady gry pozostają
niezmienione.
Postęp wskaźnika Zagrożenia Rogatego Szczura przebiega w taki
sam sposób jak dla pozostałych Niszczycielskich Potęg. Zostało to
szczegółowo opisane w instrukcji do gry podstawowej Chaos
w Starym Świecie .
Spustoszenie i przyznawanie
punktów za Spustoszone regiony
Figurki Rogatego Szczura nie pozostawiają żetonów Zepsucia, co
oznacza, że Rogaty Szczur nie wpływa bezpośrednio na Spustoszenie
regionów. Zamiast tego, w czasie przyznawania Punktów Zwycięstwa
za Spustoszenie regionu, jednostki Rogatego Szczura znajdujące się
w tym regionie, rozpatruje się jak żetony Zepsucia. Liczba żetonów
odpowiada w takim przypadku kosztowi przyzwania wyznawcy
(Klanbrat odpowiada 1 żetonowi Zepsucia, Szczurogr odpowiada
2 żetonom Zepsucia, a Pan Roju odpowiada 3 żetonom Zepsucia).
Jeśli w momencie Spustoszenia regionu, gracz Rogatego Szczura
posiada w nim przynajmniej jedną fi gurkę, uważany jest za jednego
z uczestników Spustoszenia i otrzymuje Punkty Zwycięstwa zgodnie
z kartą Spustoszenia. Zdolność ta dotyczy wyłącznie jednostek
Rogatego Szczura.
Talia kart Chaosu Morrslieba
Razem z tym dodatkiem każda z Niszczycielskich Potęg
otrzymała nową talię kart Chaosu i nowe karty Ulepszeń. Nowe karty
noszą nazwę zestawu Morrslieba. Przed rozpoczęciem gry w Chaos
w Starym Świecie , gracze muszą zadecydować, którego zestawu
kart będą używać: zestawu podstawowego czy zestawu Morrslieba.
Wszysc y gracze muszą zdecydować się na użycie kart Chaosu i kart
Ulepszeń tylko z jednego, wybranego zestawu. Nie wolno mieszać kart
z obydwu zestawów i żaden z graczy nie powinien używać talii z zestawu
Morrslieba, kiedy pozostali używają kart z zestawu podstawowego.
Jedyny wyjątek dotyczy gracza Rogatego Szczura. Używa on zawsze
kart z zestawu Morrslieba, nawet jeśli współgracze używają zestawu
podstawowego. Karty z zestawu Morrslieba oznaczone są specjalnym
symbolem umieszczonym w prawym dolnym rogu.
Tw ó r c y g r y
Projekt gry podstawowej: Eric M. Lang
Projekt rozszerzenia: Eric M. Lang, Jay Little i James Hata
Projekt grafi czny: Michael Silsby, Andrew Navaro, Brian Schomburg
i WiL Springer
Producent: Steven Kimball
Kierownik produkcji: Eric Knight
Główny Projektant gier FFG: Corey Konieczka
Główny producent gier FFG: Michael Hurley
Wydawca: Christian T. Petersen
Polska wersja: Galakta 2011
Te s t e r z y : Allison Aarestad, Bill Anderson, Justin Baller, Jaff er Batica,
Andrew Baussan, Josh Bodine, Bryan Bornmueller, Alex Brickner,
Derek Coleman, Ryann Collins, Jeannine Duncan, Andrew Fischer,
Sean Foster, Andrew Frick, Chris Gerber, John Goodenough,
Josh Greenman, Evan Hall, Joseph Hall, Eric Hanson, Matthew
Harkrader, Michael Hirsch, Keith Hurley, Michael Hurley, Patrick
John, James Kniff en, Dallas Melhoff , Brian Mola, Jason Mueller,
Mark Pollard, Matthew Ranck, Matthew Roppe, Dianna Schempp,
Jeremy Silveira, William Sperl, Misty Spicer, Sam Stewart, Adam
Taubenheim, Jonathan ompson, Anton Torres, Jake Watson,
Donny Weber i Peter Wocken
Specjalne podziękowania dla ekipy z Brown College.
Przykład: W Fazie Zepsucia Nurgle i Tzeentch pozostawiają żetony
Zepsucia w Kislevie, który zostanie teraz Spustoszony, ponieważ
umieszczono już na nim 12 żetonów Zepsucia (5 żetonów Nurgla +
5 żetonów Tzeentcha + 2 żetony Spaczenia). Rogaty Szczur posiada
w Kislevie 4 kultystów i 1 wojownika. Zgodnie z pierwszą kartą
Spustoszenia, Nurgle, Tzeentch i Rogaty Szczur otrzymują po 3 Punkty
Zwycięstwa za uczestnictwo w Spustoszeniu.
W Fazie Końcowej, podliczane są punkty za Spustoszenie Kislevu. Rogaty
Szczur posiada w tym regionie gurki warte 6 żetonów Zepsucia
(po 1 żetonie Zepsucia za każdego z 4 kultystów oraz 2 żetony Zepsucia za
wojownika). Tym samym Rogaty Szczur uczestniczy w największym stopniu
w dziele zniszczenia, za co otrzymuje 8 punktów, pozostawiając Nurglowi
i Tzeentchowi po 2 punkty za drugie miejsce.
Pozostałe Zasady
Poniższy zbiór reguł może być użyty podczas rozgrywki z rozszerzeniem
Rogaty Szczur .
Dodatek ten zawiera dziewięć nowych, zaawansowanych kart
Starego Świata. Można dodać je do podstawowej talii kart Starego
Świata, aby urozmaicić rozgrywkę i wzbogacić ją o kilka bardziej
wymagających wydarzeń. Każda z nowych zaawansowanych kart
oznaczona jest specjalnym symbolem umieszczonym w jej prawym
dolnym rogu.
Games Workshop
Menedżerowie licencji: Graeme Nicoll oraz Owen Rees
Główny menedżer licencji: Andy Jones
Główny menedżer własności intelektualnej: Alan Merrett
Rogaty Szczur © Games Workshop Limited 2011. Games Workshop, Warhammer, Chaos w Starym Świecie,
Rogaty Szczur i wszystkie powiązane z nimi marki, znaki towarowe, miejsca, nazwy, stworzenia, rasy i ich herby/
przedmioty/znaki/symbole, pojazdy, miejsca, nazwy geografi czne, bronie, jednostki i ich herby/symbole, postacie
i ilustracje ze świata Warhammera i gry Chaos w Starym Świecie są objęte
® , TM i/lub © Games Workshop Ltd
2000–2011 zarejestrowanymi w Wielkiej Brytanii i innych krajach. Edycja ta została wydana na licencji udzielonej
Fantasy Flight Publishing, Inc. Fantasy Flight Games, Fantasy Flight Supply i logo FFG są zastrzeżonymi znakami
towarowymi Fantasy Flight Publishing, Inc. Wszystkie prawa są zastrzeżone dla ich prawowitych właścicieli.
Fantasy Flight Games mieści się na 1975 West County Road B2, Suite 1, Roseville, Minnesota, 55113, USA.651-
639-1905. Proszę zachować te informacje. Produkt nienadający się do użytku przez dzieci poniżej 36 miesiąca
życia z powodu zawartości małych elementów. Rzeczywiste elementy mogą być różne od przedstawionych.
Wyprodukowano w Chinach. PRODUKT NIE JEST ZABAWK Ą. PRODUKT NIE PRZEZNACZONY DLA
OSÓB W WIEKU 12 LAT LUB MNIEJ.
TM
908714434.026.png 908714434.027.png 908714434.028.png 908714434.029.png 908714434.030.png 908714434.031.png 908714434.032.png 908714434.033.png 908714434.035.png 908714434.036.png 908714434.037.png 908714434.038.png 908714434.039.png 908714434.040.png 908714434.041.png 908714434.042.png 908714434.043.png 908714434.044.png 908714434.046.png 908714434.047.png 908714434.048.png 908714434.049.png
 
908714434.050.png 908714434.051.png 908714434.052.png 908714434.054.png 908714434.055.png 908714434.056.png 908714434.057.png 908714434.058.png 908714434.060.png 908714434.061.png 908714434.062.png 908714434.063.png 908714434.064.png 908714434.066.png 908714434.067.png 908714434.068.png 908714434.069.png 908714434.070.png 908714434.072.png 908714434.073.png 908714434.074.png 908714434.075.png 908714434.076.png 908714434.077.png 908714434.079.png 908714434.080.png 908714434.081.png 908714434.082.png 908714434.083.png 908714434.084.png 908714434.085.png 908714434.086.png 908714434.087.png 908714434.088.png 908714434.090.png 908714434.091.png 908714434.092.png 908714434.093.png 908714434.094.png 908714434.095.png 908714434.096.png 908714434.097.png 908714434.098.png 908714434.099.png 908714434.101.png 908714434.102.png 908714434.103.png 908714434.104.png 908714434.105.png 908714434.106.png 908714434.107.png 908714434.108.png 908714434.109.png 908714434.110.png 908714434.112.png 908714434.113.png 908714434.114.png 908714434.115.png 908714434.116.png 908714434.117.png 908714434.118.png 908714434.119.png 908714434.120.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin