BTS.doc

(52 KB) Pobierz
71

71

Świętoszów,  dnia …………….

 

ZATWIERDZAM

Dowódca 1bplot

              

         

              …………………………………………….

 

         kpt. Leszek Drab

 

 

 

 

PLAN PRACY

INSTRUKTORA NA PUNKCIE NAUCZANIA

 

 

 

 

I. ZAGADNIENIE:

- Bieg z ciężarkami pomiędzy tyczkami.

- Przewrót w przód na materacu nad piłką lekarską.

 

II. CEL:

Uczyć:

- Poprawnego wykonywania wybranych elementów BTS.

 

III. CZAS: Określa kierownik zajęć.

IV. MIEJSCE: Hala sportowa.

V. LITERATURA:

- „Instrukcja o szkoleniu fizycznym żołnierzy sił zbrojnych PRL.” Syg. szkol. 612/80

- Instrukcja o działalności szkoleniowo- metodycznej, Sztab Generalny WP, Warszawa 2009

 

 

VI. ZABEZPIECZEIE MATERIAŁOWO-TECHNICZNE:

 

- Materac gimnastyczny x2,

- dwa ciężarki 17,5 kg x2,

- dwa ciężarki 10 kg x2,

- tyczki x3,

piłka lekarska x2,

- podkłady gumowe pod ciężarki.

 

VII. WARUNKI BEZPIECZEŃSTWA:

- Wykonywać czynności tylko na komendę instruktora.

- Wykonywać tylko czynności nakazane przez instruktora.

- Nie oddalać się z zajęć bez zgody instruktora.  

 

 

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

 

Lp.

CZYNNOŚCI

INSTRUKTORA

CZYNNOŚCI

SZKOLONYCH

 

1.

Na komendę kierownika zajęć przystępuję do szkolenia.

 

Podanie treści zagadnienia.

Wydaje komendę; BACZNOŚĆ. Uczył Was będę

-Bieg z ciężarkami pomiędzy tyczkami.

- Przewrót w przód nad piłką lekarską.

SPOCZNIJ

 

 

 

 

Stoją na zbiórce i słuchają.

 

2.

Określenie celu szkolenia.

Ma to na celu nauczyć Was poprawnego wykonywania wybranych elementów BTS.

 

 

Stoją na zbiórce i słuchają.

 

3.

Podanie komend na jakie wykonuje się daną czynność

Komenda do rozpoczęcia czynności: ćwicz

 

 

Stoją na zbiórce i słuchają.

 

4.

Wzorowy pokaz.

Stając przed frontem szyku przystępuję do wzorowego pokazu pokonywania wybranych elementów BTS.

Wszystkie czynności wykonuje powoli.  Komedy wydaję sobie sam.

 

 

Stoją na zbiórce i obserwują .

 

5.

Pokaz z objaśnieniem.

Pokazuję i objaśniam sposób właściwego i sprawnego pokonywania elementów BTS. Wszystkie czynności wykonuję w zwolnionym tempie.

Ćwiczenie zaczynam od leżenia na plecach na materacu gimnastycznym trzymając piłkę lekarską za głową. Następną czynnością jest podniesienie tułowia z jednoczesnym skrętem w prawo i chwycenie ciężarków. Następnie podnosimy całe ciało wraz z ciężarkami. Ciężarki układamy jak najbliżej ciała tak, aby nie tracić równowagi ciała. Przystępuję do biegu z ciężarkami slalomem pomiędzy tyczkami. Slalom zaczynam od lewej strony pierwszej tyczki. Po zakończeniu slalomu odkładam ciężarki na podkładach gumowych. Ciężarki należy odkładać tak, aby z nich nie spadły. Po odłożeniu ciężarków wykonuję bieg sprintem wzdłuż tyczek do materaca z piłką lekarską. Następnie wykonuję przewrót w przód  nad piłką tak, aby jej nie dotknąć i nie zrzucić z materaca. Przewrót w przód kończę wstając na proste nogi.                        

 

 

 

 

 

 

 

 

Stoją na zbiórce, słuchają i obserwują .

 

6.

Ćwiczenie całością do pełnego opanowania.

Nakazuję szkolonym przystąpić do ćwiczenia. Każdy ze szkolonych po kolei na moją komendę przystępuje do ćwiczenia. Wychwytuje i poprawiam popełniane błędy.

 

 

Wykonują ćwiczenia praktyczne.

 

7.

Reagowanie instruktora na popełniane błędy.

Podczas realizacji szkolenia błędy i niedociągnięcia usuwam natychmiast. Szczególną uwagę zwracam na:

- Poprawne trzymanie ciężarków podczas biegu slalomem.

- Poprawne odkładanie ciężarków na podkładach gumowych.

- Poprawne wykonanie przewrotu w przód nad piłką.   

 

Wykonują ćwiczenia praktyczne.

 

8.

Omówienie zrealizowanego zagadnienia.

Omawiam najczęściej popełniane błędy oraz sposoby ich usunięcia. Wskazuję najlepiej i najgorzej ćwiczących.

 

Stoją na zbiórce i słuchają.

 

 

 

                                                                                                         OPRACOWAŁ

 

.........................................

(stopień, imię i nazwisko, podpis)

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin