71
Świętoszów, dnia …………….
ZATWIERDZAM
Dowódca 1bplot
…………………………………………….
kpt. Leszek Drab
PLAN PRACY
INSTRUKTORA NA PUNKCIE NAUCZANIA
I. ZAGADNIENIE:
- Bieg z ciężarkami pomiędzy tyczkami.
- Przewrót w przód na materacu nad piłką lekarską.
II. CEL:
Uczyć:
- Poprawnego wykonywania wybranych elementów BTS.
III. CZAS: Określa kierownik zajęć.
IV. MIEJSCE: Hala sportowa.
V. LITERATURA:
- „Instrukcja o szkoleniu fizycznym żołnierzy sił zbrojnych PRL.” Syg. szkol. 612/80
- Instrukcja o działalności szkoleniowo- metodycznej, Sztab Generalny WP, Warszawa 2009
VI. ZABEZPIECZEIE MATERIAŁOWO-TECHNICZNE:
- Materac gimnastyczny x2,
- dwa ciężarki 17,5 kg x2,
- dwa ciężarki 10 kg x2,
- tyczki x3,
- piłka lekarska x2,
- podkłady gumowe pod ciężarki.
VII. WARUNKI BEZPIECZEŃSTWA:
- Wykonywać czynności tylko na komendę instruktora.
- Wykonywać tylko czynności nakazane przez instruktora.
- Nie oddalać się z zajęć bez zgody instruktora.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
Lp.
CZYNNOŚCI
INSTRUKTORA
SZKOLONYCH
1.
Na komendę kierownika zajęć przystępuję do szkolenia.
Podanie treści zagadnienia.
Wydaje komendę; BACZNOŚĆ. Uczył Was będę
-Bieg z ciężarkami pomiędzy tyczkami.
- Przewrót w przód nad piłką lekarską.
SPOCZNIJ”
Stoją na zbiórce i słuchają.
2.
Określenie celu szkolenia.
Ma to na celu nauczyć Was poprawnego wykonywania wybranych elementów BTS.
3.
Podanie komend na jakie wykonuje się daną czynność
Komenda do rozpoczęcia czynności: ćwicz
4.
Wzorowy pokaz.
Stając przed frontem szyku przystępuję do wzorowego pokazu pokonywania wybranych elementów BTS.
Wszystkie czynności wykonuje powoli. Komedy wydaję sobie sam.
Stoją na zbiórce i obserwują .
5.
Pokaz z objaśnieniem.
Pokazuję i objaśniam sposób właściwego i sprawnego pokonywania elementów BTS. Wszystkie czynności wykonuję w zwolnionym tempie.
Ćwiczenie zaczynam od leżenia na plecach na materacu gimnastycznym trzymając piłkę lekarską za głową. Następną czynnością jest podniesienie tułowia z jednoczesnym skrętem w prawo i chwycenie ciężarków. Następnie podnosimy całe ciało wraz z ciężarkami. Ciężarki układamy jak najbliżej ciała tak, aby nie tracić równowagi ciała. Przystępuję do biegu z ciężarkami slalomem pomiędzy tyczkami. Slalom zaczynam od lewej strony pierwszej tyczki. Po zakończeniu slalomu odkładam ciężarki na podkładach gumowych. Ciężarki należy odkładać tak, aby z nich nie spadły. Po odłożeniu ciężarków wykonuję bieg sprintem wzdłuż tyczek do materaca z piłką lekarską. Następnie wykonuję przewrót w przód nad piłką tak, aby jej nie dotknąć i nie zrzucić z materaca. Przewrót w przód kończę wstając na proste nogi.
Stoją na zbiórce, słuchają i obserwują .
6.
Ćwiczenie całością do pełnego opanowania.
Nakazuję szkolonym przystąpić do ćwiczenia. Każdy ze szkolonych po kolei na moją komendę przystępuje do ćwiczenia. Wychwytuje i poprawiam popełniane błędy.
Wykonują ćwiczenia praktyczne.
7.
Reagowanie instruktora na popełniane błędy.
Podczas realizacji szkolenia błędy i niedociągnięcia usuwam natychmiast. Szczególną uwagę zwracam na:
- Poprawne trzymanie ciężarków podczas biegu slalomem.
- Poprawne odkładanie ciężarków na podkładach gumowych.
- Poprawne wykonanie przewrotu w przód nad piłką.
8.
Omówienie zrealizowanego zagadnienia.
Omawiam najczęściej popełniane błędy oraz sposoby ich usunięcia. Wskazuję najlepiej i najgorzej ćwiczących.
OPRACOWAŁ
.........................................
(stopień, imię i nazwisko, podpis)
coru55