andrzej.doc

(21 KB) Pobierz

 

 

 

 

 

WNIOSKI:

 

 

 

 

              Analizując stan firmy transportowej zauważamy, iż stan ten nie jest najlepszy. Czas przestojów eksploatacyjnych i technicznych jest za długi. Wynika to ze zbyt dużego przeciążenia samochodów wywozowych współczynnik wykorzystania ładowności wynosi 1,05 czyli samochód wywozowy zabiera zbyt dużo jednorazowego ładunku co jest przyczyną zwiększonej awaryjności i większego zużycia pojazdu. Suma wszystkich przestojów wynosi 130 dni co stanowi ponad 20% wszystkich dni inwentarzowych. Duży dział w zaniżaniu wydajności i zarazem kondycji firmy jest stanowczo zbyt krótki średni dobowy czas pracy, który w analizowanej firmie wynosi 4,83 godziny. Także zbyt długi czas załadunku 1 m3 drewna wpływa ujemnie na zdolność transportową taboru im wynosi aż 0,9 godz.

 

 

 

 

 

 

              Po poprawieniu niektórych parametrów, usprawnieniu pracy stan i kondycja firmy znacznie się poprawiła. Czas za- i wyładunku 1 m3 drewna spadł do 0,07 godz. Współczynnik ładowności spadła do optymalnej wartości 0,96 czyli pojazdy są mniej narażone na przeciążenia i tym samym różne awarie ale tez wykorzystują swoją ładowność co pozwala na  wywiezienie maksymalnej masy drewna nie ryzykując przedwczesnego zniszczenia taboru wywozowego. Średni dobowy czas pracy wzrósł do 7.5 godziny co pozwoliło na zdecydowany wzrost ilości wywożonego drewna. Analizując dalsze parametry firmy możemy stwierdzi, iż firma ta zdolna jest do wywiezienia ok. 11370 m3 drewna. Całą ilość zgłoszonego drewna tj. 22000m3 firma byłaby w stanie wywieźć dopiero po zakupie 4 samochodów wywozowych. Dlatego też zdecydowano się na zredukowanie ilości wywożonego drewna do poziomu 11370m3 drewna.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin