I Wstęp
1. Założenia konstrukcyjne
-liczba przęseł 2
-rozpiętość przęseł 23m
-szerokość jezdni 8,0 m
-szerokość chodnika 1,5 m
-klasa obciążenia A
-materiały konstrukcyjne
-beton B45
-stal 18G 2A
2. Przedmiot opracowania
Przedmiotem opracowania jest wiadukt drogowy dwuprzęsłowy. Przeszkodami są cztery linie kolejowe drugorzędne.
3. Cel i zakres opracowania
Celem niniejszego opracowania jest sporządzenie dokumentacji wykonawczej dla konstrukcji żelbetowej mostu płytowo-żebrowego. Zakres obejmuje opis techniczny, obliczenia statyczne i wymiarowanie oraz rysunek konstrukcyjny w skali.
4. Podstawa opracowania
Podstawą merytoryczną są obowiązujące normy i książki:
-PN-91/S-10042 „Obiekty mostowe. Konstrukcje betonowe. Żelbetowe i sprężone. Projektowanie”
-PN-85/S-10030 „Obiekty mostowe. Obciążenia”
-Dziennik Ustaw nr 63 „Warunki techniczne, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie”
-„Mosty z betonu zbrojonego i sprężonego” J. Szczygieł W-wa 1972
-„Teoria konstrukcji inżynierskich” L. Kamiński wyd. PWr, 1980
I I Opis techniczny
1.Ustrój nośny mostu
Konstrukcją nośną są trzy dźwigary betonowe o rozpiętości 22 m. podpartych na dwóch przyczółkach żelbetowych. Pomost stanowi płyta żelbetowa o grubości 25 cm połączona trwale z dźwigarami . Podstawowe wymiar to :
-długość całkowita 46,00 m-szerokość całkowita 13,22m-wysokość konstrukcyjna 1,50 m
2.Połączenie mostu z nasypem drogowym (przyczółek)
Jako podpory zaprojektowano przyczółki żelbetowe masywne posadowione bezpośrednio , na około ogrodzone nasypem drogowym o pochyleniu 1:1 . W niszach łożyskowych zaprojektowano betonowe ciosy podłożyskowe.
3.Podpora pośrednia (filar)
Jako podporę pośrednią zastosowano filary słupowe o średnicy 1,3 m połączone. W niszach łożyskowych zaprojektowano betonowe ciosy podłożyskowe o wymiarach 0,5x0,6x0,2 m. Zaprojektowano pięć łożysk nieprzesuwnych o wymiarach0,3x0,4x0,07 m.
4.Wyposażenie obiektu
Pod nawierzchnie zaproponowano izolacje bitumiczną (papa termozgrzewalna). Nawierzchnie zaprojektowano jako dwu warstwową : 5 cm beton asfaltowy półścisły-warstwa wiążąca oraz 4cm beton asfaltowy ścisły- warstwa ścieralna. Spadek jezdni wynosi 2%. Chodnik składa się z betonowych kap chodnikowych (20 cm ) ze spadkiem 3% w stronę jezdni, pokrytych nawierzchnią żywiczną-0,3cm.Do zabezpieczenia ruchu pieszych na moście zaprojektowano z kształtowników stalowych zamocowanych do płyty chodnikowej balustrady o wysokości 1,4 m i bariery energochłonne o wysokości 0,75 m.
5.Warunki eksploatacji
Obiekt jest eksploatowany na klasę obciążenia B.
III. Projekt wstępny
1. Zestawienie obciążeń
1.1. Przekrój poprzeczny
1.2. Obciążenia stałe
gk- obciążenia stałe charakterystyczne
gmax- obciążenia obliczeniowe ( γf > 1 )
gmin- obciążenia obliczeniowe (γf < 1 )
Pozycja obliczeniowa
Obliczenia
gk
[kN/m]
γf > 1
gmax
γf < 1
gmin
Dźwigary +płyta
5,48m2* 25,0 kN/m3 /3
45,67
1,2
54,80
0,9
41,10
Kapy chodnikowe
(0,48 m2+0,48 m2)* 24,0kN/m3 /3
7,68
1,5
11,52
6,91
Izolacja
0,01m*13,22m*14,0 kN/m3 /3
0,61
0,92
0,55
Nawierzchnia na jezdni
0,09m*8,0m*23,0 kN/m3 /3
5,52
8,28
4,97
Nawierzchnia na chodniku
0,03m*(2,61m+2,61m)* 14,0 kN/m3 /3
0,07
1,05
0,06
Bariery ochronne
0,40kN/m /3
0,13
a_ziomek