plan czerwiec.docx

(22 KB) Pobierz

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ

NA MIESIĄC CZERWIEC

 

 

1.      DUŻO WIEM I POTRAFIĘ (2 TYGODNIE)

2.      HURRA! NIEDŁUGO LATO I WAKACJE!

3.      ŻEGNAJ PRZEDSZKOLE KOCHANE.

 

 

DUŻO WIEM I POTRAFIĘ (2 TYGODNIE)

 

Poniedziałek UMIEMY SIĘ ZGODNIE BAWIĆ

-        tańczymy lambada – zabawa polegająca na ilustrowaniu treści piosenki ruchem

-        wspólne zabawy – opowiadanie historyjki obrazkowej

-        karta pracy – wycinanie obrazków, układanie historyjki obrazkowej, przyklejanie na kartce

-        słuchanie opowiadania Stefanii Szuchowej „Mateuszek na zaczarowanej wyspie”- analiza treści utworu

-        rysowanie ilustracji do utworu

-        szlaczki – ćwiczenia graficzne

Wtorek DZIEŃ DZIECKA W PRZEDSZKOLU

Środa JESTEM SPOSTRZEGAWCZY

-        Którego obrazka brakuje? – zabawa dydaktyczna

-        rozpoznaję liczby – swobodny bieg po Sali, na umówiony sygnał dzieci ustawiają się w kółkach

-        wycięta ramka – obserwowanie wybranego otoczenia przez wyciętą ramkę

-        domino liczbowe gra dydaktyczna

Czwartek UMIEM LICZYĆ

-        figury geometryczne – zabawa dydaktyczna

-        liczymy zabawki nazywanie zabawek na obrazkach, liczenie zabawek, określanie ich liczby za pomocą liczebnika

-        karta pracy – łączenie po śladzie liczby z obrazkiem

-        wakacyjne zabawki – zabawa dydaktyczna. Odtwarzanie liczebności zbioru z pamięci. Doskonalenie uwagi spostrzegawczości i pamięci

-        umiem liczyć – utrwalenie znajomości liczb

Piątek SŁYSZĘ GŁOSKI

-        jaką głoskę słyszysz na początku, końcu – ćwiczenia słuchowe

-        słyszę głoski – zabawa dydaktyczna połączona z wykonaniem zadania w kartach pracy

-        Co ma na początku głoskę…? – wycinanie z kolorowego papieru

-        domino literowe – gra dydaktyczna, przestrzeganie reguł gry, doskonalenie słuchu fonematycznego

Poniedziałek CZYTAM I RYSUJĘ

-        pociąg głoskowy – zabawa dydaktyczna; układanie obrazków według zasady

-        obrazek i wyraz – zabawa dydaktyczna połączona z wykonaniem karty pracy

-        komponowanie opowiadania „Wakacyjna przygoda”; kontynuowanie opowiadania nauczycielki

-        „Na Różowej Planecie” – rysowanie kredkami

-        Szlaczki – ćwiczenia graficzne

 

Wtorek SŁUCHAM UWAŻNIE

-        Roboty – zabawa naśladowcza

-        słuchanie wiersza Danuty Wawiłow „O Rupakach”- uważne słuchanie utworu i udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące jego treści

-        Rupaki – lepienie z plasteliny wymyślonego rupaka; zorganizowanie wystawy

-        Gdzie stoi pani? – zabawa ruchowa

-        liczymy – zabawa dydaktyczna

-        karta pracy – nazywanie rysunków i liczby w kole

Środa RAZEM BAWIĆ SIĘ WESELEJ

-        Co słyszysz? – ćwiczenia słuchowe

-        słuchanie wiersza Doroty Gellner „Dziki taniec”; ilustrowanie jego treści ruchem

-        to ja – rysowanie kredkami; utrwalenie pojęć lewa prawa

-        szukamy skarbu – zabawa w ogrodzie

-        wzory – ćwiczenia graficzne

Czwartek DUŻO POTRAFIĘ

-        szukamy zabawek – zabawa dydaktyczna

-        dużo potrafię – wypowiedzi przy obrazkach

-        gra w kości – zabawa matematyczna

-        karta pracy – dobieranie podpisów obrazków

-        wiele umiem – rysowanie flamastrami przedmiotów symbolizujących umiejętności dzieci

Piątek BUJANIE W OBŁOKACH

-        zabawa muzyczno- ruchowa „Marzenia”- dzieci potrafią się wyciszyć i zrelaksować zabawa ruchowa Gdzie to jest? – dziecko porusza się w przestrzeni zgodnie z poleceniami, orientuje się w schemacie swojego ciała

-        nauka piosenki „Dziecięce marzenia”

-        zabawy dydaktyczne „W krainie figur”

-        czarodzieje i wróżki – wykonanie z przygotowanych materiałów kukiełek

-        zabawy wykonanymi kukiełkami- układanie zaklęć i rymowanek

-         

HURRA! NIEDŁUGO LATO I WAKACJE! (2 TYGODNIE)

 

Poniedziałek ZA, CO LUBIMY LATO?

-        układamy szlaczki – zabawa dydaktyczna

-        Co kojarzy mi się z latem? – zabawa dydaktyczna połączona z wykonaniem zadania w karcie pracy

-        słuchanie wiersza E. Bełczewskiej, „Za co lubimy lato?” połączone z rysowaniem na temat „Letnie zabawy”

-        zgadnij, co robię latem – rozwiązywanie zagadek słownych i obrazkowych

-        łowimy ryby – zabawa zręcznościowa

Wtorek LODY MAJĄ RÓŻNE SMAKI

-        czarodziejski worek – zabawa dydaktyczna

-        lody i góry lodowe – rozmowa o tym, jakie smaki lodów dzieci lubią najbardziej, jak należy jeść lody

-        słuchanie wiersza W. Fabera „Okazja” – rozmowa na temat treści wiersza

-        lody – wycinanie z kolorowego papieru kulek, rożka i naklejanie na białej kartce

-        letnie porządki – porządkowanie zabawek, które są potrzebne do zabawy w ogrodzie przedszkolnym

Środa JUŻ NIEDŁUGO WAKACJE

-        do plecaka chowam – zabawa dydaktyczna; rozwijanie uwagi i pamięci

-        Gdzie spędzimy wakacje? – rozmowa przy obrazkach

-        wiem, jak trzeba postępować- ocena zachowania dzieci w różnych sytuacjach

-        słuchanie wiersza M. Platy „Bezpieczne wakacje”- rozmowa na temat zasad dotyczących bezpieczeństwa w czasie wyjazdów wakacyjnych

-        Co zabierzesz na górską wyprawę? dobieranie przedmiotów potrzebnych do sytuacji

Czwartek PODWODNY ŚWIAT

-        woda – malowanie różnymi odcieniami niebieskiej farby

-        „Podwodny świat”- praca z obrazkiem; opowiadanie, co dzieje się na obrazku, nazywanie zwierząt

-        karta pracy – uzupełnianie obrazka gotowymi elementami, kolorowanie

-        podwodny świat przyrody – malowanie farbami

-        obrazki – wybieranie obrazków związanych z tematem

Piątek LATEM SŁOŃCE MOCNO GRZEJE

-        „Na plaży” – praca z obrazkiem, opowiadanie, co dzieje się na obrazku, wyszukiwanie rzeczy, których nazwy nauczycielka wypowiada sylabami

-        Co nas chroni przed słońcem? – rozwiązywanie zagadek

-        karta pracy – kończenie ozdabiania parasola plażowego

-        kapelusz – wydzieranka z kolorowego papieru

-        w ogrodzie przedszkolnym – oglądanie cieni rzucanych przez różne obiekty

 

ŻEGNAJ PRZEDSZKOLE KOCHANE

 

Poniedziałek ZABAWY Z WIATREM

-        „Wietrzyk i wicher” – ćwiczenia oddechowe; dmuchanie na paseczki z krepiny

-        słuchanie opowiadania J. Święcickiej, „Dlaczego latawce latają”; udzielanie odpowiedzi na pytania do opowiadania

-        oglądanie obrazków przedstawiających różne latawce

-        latawiec – wycinanie z kolorowego papieru, ozdabianie według własnego pomysłu

-        rozmowa na temat, „W czym pomaga, a w czym przeszkadza wiatr?”

-        w ogrodzie przedszkolnym – zabawy z lekkimi przedmiotami, obserwowanie ich zachowania na wietrze

Wtorek ZABAWY NA PLAŻY

-        oglądanie pocztówek z różnych stron naszego kraju – morze, góry, jeziora

-        wypowiedzi dzieci na temat:, Co można latem robić nad morzem, w górach, nad jeziorem?

-        „Nad morzem” – praca z obrazkiem; nazywanie czynności związanych z wypoczynkiem w tym miejscu

-        słuchanie wiersza D. Gellner „Muszelki”, rozmowa na temat treści wiersza

-        oglądanie przyniesionych muszelek, segregowanie według kształtu, koloru

-        karta pracy – kolorowanie muszelek według własnego pomysłu

-        Zgadnij jak się czuję? rozpoznawanie i nazywanie podstawowych uczuć

-        w ogrodzie przedszkolnym – zabawy w piaskownicy – porównywanie pojemności naczyń w czasie działań manipulacyjnych

 

Środa MOJE WESOŁE PRZEDSZKOLE

-        zabawa muzyczna „Karaoke ze Szpakiem Mądrakiem”- dzieci śpiewają poznane przez cały rok piosenki zabawa muzyczno – ruchowa „Budujemy statek” – dzieci tworzą zespoły 3, 4, 5 osobowe

-        oglądanie ilustracji „Żegnamy przedszkole” – poprawne budowanie wypowiedzi słownych

-        kolorowanie ilustracji według podanego wzoru

-        ćwiczenia gimnastyczne w ogrodzie przedszkolnym

Czwartek ŻEGNAMY PRZEDSZKOLE - PROGRAM ARTYSTYCZNY

-        program artystyczny w wykonaniu 6 - latków

-        pożegnanie starszaków przez dzieci 5 – letnie

-        pożegnanie 6 – latków przez Panią dyrektor

-        rozdanie dyplomów

-        wspólna fotografia

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin