psd Nr05 05.2004.pdf
(
9506 KB
)
Pobierz
2656357 UNPDF
uu PLIKI I FILMY INSTRUKTAŻOWE DO TUTORIALI GRAFIKI ROYALTY FREE
NA DVD KURS RETUSZU POSTACI - W POLSKIEJ WERSJI JĘZYKOWEJ
NR 05/2004 (5) CENA 29,80 PLN VAT 0%
MAGAZYN
UŻYTKOWNIKÓW
PROGRAMU ADOBE
PHOTOSHOP
O
374 minuty
filmów instruktażowych
o.
LJJ
CO
o
Dziura
a
a.
w Photosho
itrar
bajkowy klima
11
dla każdego
INDEX: 383368
ISSN 1732-2200
9 771732 220059
PAŹDZIERNIK
WEKTORY
Z doświadczenia wiem, że sporo osób ma problemy
z posługiwaniem się narzędziem
Pióro
w Photoshopie.
Krzywe Beziera to dla niektórych niezła zagadka - sama
przez dłuższy czas unikałam „piórka", dopóki ktoś nie wy-
jaśnił mi dokładnie zasady jego działania.
Dla takich właśnie osób, które mają obawy przed uży-
ciem
Pióra
np. do stworzenia selekcji, czy obrysowania kon-
turów, przygotowaliśmy kilka tutoriali, po wykonaniu których
nie będziecie wyobrażali sobie pracy w Photoshopie bez
krzywych Beziera. Zachęcam Was do wykonania witrażyka
na podstawie własnego zdjęcia - taka grafika może być
bardzo oryginalnym prezentem dla bliskiej osoby.
Jak wykonać taki efekt możecie przeczytać w artykule
pt. „Witrażyki - przepis na bajkowy klimat" oraz obejrzeć
na filmie instruktażowym, który znajduje się na dołączonej
do pisma płycie.
Dziura w Photoshopie? - ten przewrotny tytuł ma arty-
kuł, w którym opisujemy mało znaną właściwość
Warstw
-
Odcinanie,
a może lepiej
Knockout,
która powoduje tzw.
efekt dziury w warstwie, dzięki czemu jesteśmy w stanie
w każdym momencie zobaczyć co jest pod nią. Być może
taki opis nie wyjaśnił Warn zbyt wiele - najlepiej jest to
zobaczyć w praktyce. Na płycie znajduje się film do tego
artykułu, na którym jest pokazane jak działa ta funkcja.
Uwierzcie mi -wiedza na ten temat bardzo często się przy-
daje i naprawdę warto zapoznać się z tym artykułem.
Bardzo modne są grafiki, które wyglądają jakby były
zniszczone, porysowane, czy zadrapane. W dwóch ćwi-
czeniach pokazujemy Warn jak stworzyć takie efekty.
W jednym z nich jest przepis na porysowane tło, które
z powodzeniem możecie stosować w różnego rodzaju
ulotkach, czy reklamach. Taki efekt ma to do siebie, że
wystarczy zmienić kolor warstwy i otrzymujemy zupełnie
inną grafikę. Jak zrobić taki efekt przeczytacie w artykule
pt. „Efekt zadrapań". Kolejny efekt z tej kategorii to imitacja
odpryskującej farby. Wykonanie nie jest trudne, a otrzyma-
na grafika wygląda jakby wiele przeszła... Sami zobaczcie
jak wygląda „Kartka z kalendarza".
Ci, którzy interesują się fotografią, raczej tą tradycyjną,
na pewno słyszeli o zdjęciach High-key, Low-key, czy
o Crossowaniu. Są to bardzo ciekawe efekty fotograficz-
ne, które najczęściej wykonuje się w ciemni. Jednak, jeśli
posiadasz zwykły aparat cyfrowy i program do obróbki foto-
grafii, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby podobne efekty
uzyskać za pomocą
Krzywych.
Dokładnie jak je wykonać
możecie przeczytać w artykule pt. „Efekty fotograficzne
-jakje uzyskać w Photoshopie?"
Na płycie dołączonej do pisma znajdziecie wszystkie
pliki niezbędne do wykonania danego ćwiczenia oraz filmy
instruktażowe, dzięki którym każdy, nawet początkujący
użytkownik programu, po obejrzeniu ich, będzie w stanie
wykonać wszystkie zamieszczone w piśmie ćwiczenia.
Oczywiście nie zabrakło grafik Royalty Free - jako, że
w tym numerze jest trochę więcej informacji o wektorach,
grafiki te są właśnie wektorowe.
Oprócz tego przygotowaliśmy dla Was
prezent
- kurs
retuszu postaci na płycie DVD. Kurs jest w formie tutoriali,
w których pokazuję jak uzyskać efekty, dzięki którym wasze
zdjęcia będą jeszcze ładniejsze. Kurs jest w polskiej wersji
językowej, przy jego realizacji został użyty program Adobe
Photoshop 7 z angielskim interfejsem.
Nie pozostaje mi nic innego jak zaprosić Was do jego
obejrzenia i do lektury magazynu.
Wektorowy robot - poznaj
Photoshopa od tej
strony
PATRYK PIEŚCIŃSK!
Witrażyki - przepis na
bajkowy
klimat
BARTEK P1ERZCHALSKI
Photoshop... tracę?
ARTUR ADAMSKi
Dziura w
Photoshopie?
MARTA STAWSKA
I
I
FAQ
MAGDALENA CYRCZAK
Triki
MAGDALENA CYRCZAK
Surrealizm dla każdego
TOMASZ SARNA
d
"O
3j Puzzle - ułóż swoje zdjęcia
JOANNA CYMKIEWICZ
j§ Efekty fotograficzne - jak je uzyskać
w
Photoshopie
ARTUR KUBIENIEC
Agnieszka Wawrzyniecka
agaw@software. com.pl
m
H Szklana kula
TOMASZ PIOTROWSK1
październik/listopad 2004
-1/1
CII
1/1
'a.
t/t
Portfolio - twoja wizytówka
w internecie
MAGDALENA CYRCZAK
ps<!
jest wydawany przez
Software-Wydawnictwo Sp. z o.o.
Grafika 3D + oprawa 2D -
harmonijne połączenie
MACIEJ FROLOW
Redaktor naczelna:
Agnieszka Wawrzyniecka
agaw@software.com.pl
Ilustracja abstrakcyjna -
jak
to
zrobić?
ŁUKASZ PABIAN
Redaktor:
Mariusz Dubielecki
mariusz@software. com.pl
Jedwabna fantazja
SŁAWOMIR KUCZKOWSKI
Producent:
Marta Kurpiewska
marta @software. com.pl
Piłka wodna
BEATA STOLARCZYK
Opracowanie CD:
Mariusz Dubielecki
mariusz@software.com.pl
Senne marzenie
ROBERTKUDERA
Opracowanie DVD:
Bartek Wróblewski
bartek@software. com.pl
Jakub Kielczyk
jakub.kielczyk@software.com.pl
Pingwin - pomysł na grafikę
ADAM BROŻYŃSKI
Przedstawiamy: Xara X^
TOMASZ TREJDEROWSKI
Skład:
Agnieszka Wawrzyniecka
agaw@software.com.pl
Kartka z kalendarza
MARIUSZ PODLEŚ
Projekt graficzny okładki:
Patryk Pieściński,
patrykgraf@op.pl
Dział reklamy:
Dominik Smoliński
dominik@psdmag.org
tel.: (22) 860 17 42
Naprawianie niedoswietionych
zdjęć
JOANNA CYMKIEWICZ
Prenumerata:
Marzena Dmowska
pren@software.com.pl
tel.: (22) 860 17 67
Karta kredytowa - twój kredyt
na grafikę
KAMIL TUŁPATOWICZ
Adres korespondencyjny:
Software-Wydawnictwo Sp. z o. o.,
00-190 Warszawa, ul. Lewartowskiego 6
e-mail:
psd@software.com.pl,
www.psdmag.org
tel. (22) 860-17-42, fax (22) 860-17-71
Wyprodukowano w Polsce
Druk:
Kengraf
Nakład:
6000 egz.
Efekt zadrapań
MAGDALENA TOMCZYK
Redakcja dokłada wszelkich starań, by publikowane w piśmie i na
towarzyszących mu nośnikach informacje i programy były poprawne,
jednakże nie bierze odpowiedzialności za efekty wykorzystania ich;
nie gwarantje także poprawnego działania programów shareware,
freeware i public domain. Uszkodzone podczas wysyłki płyty
wymienia redakcja.
Wszystkie znaki firmowe zawarte w piśmie są własnością odpo-
wiednich firm i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Deklarowana wysokość nakładu obejmuje również dodruki.
Redakcja nie udziela pomocy technicznej w instalowaniu
i użytkowaniu programów zamieszczonych na płycie CD
dostarczonej z pismem.
Płytę CD dołączoną do magazynu przetestowano programem
AntMrenKit firmy G DATA Software Sp. z o.o.
o
ch
E
Pogoda na dziś
-
małe
zachmurzenie
DARIUSZ CYRAN
Sprzedaż aktualnych lub archiwalnych numerów pisma po innej
cenie niż wydrukowana na okładce - bez zgody wydawcy -jest
działaniem na jego szkodę i skutkuje odpowiedzialnością sądową.
Konkurs
psd
październik/listopad 2004
.3,
OKŁADKA
2 godziny
Wektorowy robot -
poznaj Photoshopa od tej strony
film
pliki
Patryk Pieściński
Photoshop wbrew pozorom jest aplikacją posiadającą rozbudowane narzędzia wektorowe, które
w połączeniu z obróbką właściwą dla grafiki rastrowej pozwalają na tworzenie niezwykle orygi-
nalnych ilustracji.
W tutorialu tym narysujemy wektorową ilustrację przedstawiającą robota na tle miasta
-
korzy-
stając z pomocniczego szkicu, warstw kształtów oraz zrastrowanych obrysów ścieżek. Następnie
puścimy wodze fantazji i do standardowego slyiu wprowadzimy nieco kre^ywncun synieńsfwa.
Szkic
Nasza ilustracja opierać się będzie na prostym, zeskanowanym
szkicu. Wielkość i rozdzielczość obrazka źródłowego nie ma
większego znaczenia, posłuży nam on tylko jako tło pomocnicze,
które zostanie na końcu usunięte.
Otwieramy plik
Sketch.psd,
a następnie ustawiamy jego roz-
miar (według naszego uznania) - nie zważając na pojawiające
się piksele. Stworzymy teraz tło, które pomoże nam w utrzyma-
niu kolorystycznej spójności podczas dalszej pracy. W tym ce-
lu otwieramy plik
Sky.tif
i przenosimy jego zawartość do nasze-
go projektu. Warstwę z niebem umieszczamy na samym spodzie.
Wykorzystywany przez nas szkic nie jest spłaszczoną bitmapą, ale
plikiem
.psd
posiadającym kilka warstw. Ułatwi nam to dalszą pra-
cę, gdyż miasto i robota będziemy edytować osobno. W celu utrzy-
mania porządku i przejrzystości tworzymy dwa zestawy warstw -
Warstwa>Nowa>Zestaw warstw (Layer>New>Layer Set...).
Jeden
będzie przechowywać komponenty związane z robotem, a dru-
gi z miastem.
Wstęp do pracy ze ścieżkami
Za pomocą narzędzia
Pióro (Pen Tool)
tworzymy obrys budyn-
ków znajdujących się za robotem (na drugim planie) i wypełnia-
my go dowolnym kolorem - właściwą kolorystykę dobierzemy póź-
niej. Zaokrąglenia na ścieżce uzyskamy przy pomocy narzędzia
Konwersja punktów (Convert Point Tool).
Punkty kontrolne może-
my dowolnie przemieszczać posługując się
Zaznaczaniem bezpo-
średnim (Direct Selection Tool).
Podczas tworzenia obrysu przydat-
ne okazać się mogą także narzędzia:
Dodawanie punktów (Add
Anchor Point Tool) -
dodaje dodatkowy punkt kontrolny w wy-
branym miejscu ścieżki oraz
Usuwanie punktów (Delete Anchor
Point Tool),
które usuwa wybrany punkt kontrolny ze ścieżki.
Warstwę z obrysem umieszczamy między tłem, a zestawem warstw
z elementami miasta.
Budynki - drugi plan
Dorysujemy teraz brakujące linie drugoplanowych budynków.
Naciskamy w tym celu klawisz
[Enter]
- zabieg ten zakończy proces
tworzenia wcześniejszego obrysu, wskazujemy ponownie na war-
stwę utworzoną w kroku drugim i dokonujemy korekt (przed roz-
poczęciem rysowania zaznaczamy opcję
Odwróć obszar ścieżki
(Exclude overlapping shape areas)).
Utworzoną przez nas ścieżkę musimy zapisać - żeby mieć możli-
wość nadania obrysowi dowolnego koloru na dalszym etapie pracy.
Rozwijamy zatem zakładkę
Ścieżki (Paths),
klikamy dwukrotnie le-
wym przyciskiem myszy na ścieżce odcinania warstw i nadajemy jej
nazwę
S_building_a.
Warstwa z dorysowanymi ścieżkami powinna
wyglądać tak jak na rysunku.
Budynki - centrum
Postępując analogicznie do kroku drugiego i trzeciego przygotuje-
my obrys wieżowców znajdujących się bliżej obserwatora. W tym
przypadku stworzymy dwie warstwy kształtu i dwie ścieżki odcina-
nia - dla frontalnej części budynku i jego zaciemnionej, bocznej
ściany. Nadajemy im odpowiednio nazwy
building_b_front
(ścież-
kę odcinania tej warstwy nazywamy
5_building_b_front)
oraz
bu-
ilding_b_flank
(ścieżkę odcinania tej warstwy nazywamy
S_buil-
październik/listopad 2004
Plik z chomika:
zoltyl4
Inne pliki z tego folderu:
psd Nr50 05 2010.pdf
(39564 KB)
psd Nr49 04 2010.pdf
(11265 KB)
psd Nr51 06 2010.pdf
(16254 KB)
psd Nr53 08 2010.pdf
(18788 KB)
psd Nr54 09 2010.pdf
(16844 KB)
Inne foldery tego chomika:
Auto Moto Technika
Auto Motor i Sport
Buduj Energooszczednie
Burda Polska
Dom
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin