Błędy w zadawaniu pytań.docx

(13 KB) Pobierz

Błędy w zadawaniu pytań:

 

1.       Pytanie o dwie rzeczy naraz co zrobiłeś dobrze a co źle w tej rozmowie?

·         Rozmówca odpowie na jedno z pytań lub zacznie mówić o dwóch rzeczach na raz

·         Tracisz kontrolę nad przebiegiem rozmowy

 

2.       Używanie niezrozumiałych słów

·         Osoba coachowana czuje się niekomfortowo

·         Może to zablokować komunikację

 

3.       Odpowiadanie na własne pytania Co powinieneś zrobić? zapewne podziękować klientowi”

·         Takie zachowanie może być zinterpretowane jako próba manipulacji

 

4.       Pytania sugerujące „Wielu dobrych agentów używa takiego sformułowania. Co o tym

sądzisz?”

·         Powoduje irytację

·         Może być odebrane jako próba manipulacji i narzucenia swojego zdania

 

5.       Pytania bezalternatywne – nie ma poprawnej odpowiedzi Czy przestałeś już krzyczeć na klientów”?

·         Każda odpowiedź powoduje poniżenie i przyznanie się do winy

·         Takie formułowanie pytania denerwuje druga osobę

 

6.       Odwoływanie się do zdarzeń o których klient może niewiele wiedzieć „Czy wiesz co Janek zrobiłby na twoim miejscu?”

·         Pytanie tego typu irytuje i sprawia że druga osoba czuje się niekomfortowo

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin