Test na style komunikacji.pdf
(
90 KB
)
Pobierz
STYK KOMUNIKACJI
JA JAKO ANIMATOR
STYLE
KOMUN
I
IKACJ
I
I
I
I
TYPY
ZACHOWAŃ
TEST
PoniŜej zamieszczamy cztery stwierdzenia, a do kaŜdego z nich cztery moŜliwe
zakończenia:
UszeregujzakończeniadokaŜdegozestwierdzeńwg.tego,jakdobrzeopisująone
twojewłasnezachowania,odczuciaczymyśli,nadającimkolejnośćod1do4.
Liczbę1napiszprzytymstwierdzeniu,którenajlepiejpasujedoCiebie,zaśliczbę4przy
tym,którejestdlatwojegozachowanianieprawdziwe.
1.Czerpięnajwięcejzadowoleniawsytuacji.........
a..... gdy poszukuję nowych i innowacyjnych idei, koncepcji, zasad,
teorii.
b..... gdymogęmiećtakiekontaktyzinnymi,któredająmimoŜliwość
badaniaizrozumieniaźródełludzkiejemocji,wzajemnychrelacjii
zachowańludzi.
c..... gdy mogę oprzeć się na logicznym myśleniu, wnioskowaniu i
systematycznych dociekaniach w procesie definiowania
problemu,jegoanalizyiposzukiwaniarozwiązań.
d..... gdymogęzaangaŜowaćmojąenergięwrealizacjętakiegotypu
zadaniakiedyrezultatdziałaniajestszybkowidoczny.
2.ZauwaŜam,Ŝepracujączinnymistajęsięzaniepokojony,gdyoni...
a..... poświęcają zbyt duŜo czasu na dyskusję nie podejmując
odpowiednichdziałań.
b..... niewidząsytuacjiwaspekcieczynnikaludzkiego.
c..... ograniczają się do starych sposobów działania nie chcą wziąć
poduwageczegośnowego.
d..... poświęcają zbyt mało czasu na przeprowadzenie dokładnej
analizywszystkichistotnychaspektówdanejsprawy.
3.GdypracujęnadzadaniemnajwaŜniejszejestdlamnie....
a..... logiczne,systematyczne,racjonalnepodejściedozagadnienia.
b..... jak najszybsze osiągnięcie celu przy uŜyciu środków i metod
najbardziejsensownychwdanymczasie.
c..... rozwaŜenie moŜliwych skutków danego działania i przemyślenie
róŜnorodnychpodejść,któremógłbymzastosować.
d..... to,jakiereakcje,uczuciawywołujeuinnychmojepodejściedo
zadania,jakjestonooceniane.
¨ Stowarzyszenie CAL
www.cal.ngo.pl
1
JA JAKO ANIMATOR
4.Czujęsięniezadowolonyzsiebiekiedy.....
a..... przysporzyłeminnymnieprzyjemnościiwrezultacietegopopsułem
naszestosunki.
b..... spóźniłem sie z podjęciem stosownych działań i w wyniku tego
straciłemszansę osiagnięciacelu.
c..... posługiwałemsie,starąznanąmetodąrealizującdanezadanie
po czym dowiedziałem się, Ŝe są odkryte nowsze metody
działania.
d..... pominąłemjakieśistotneczynnikiczyteŜdoknałemniedokładnej
analizyzebranychdanych.
ZLICZANIEWYNIKÓW
WpiszdoponiŜszejtabelkiliczby,którezapisałeśprzyposzczególnychzakończeniach
dlakaŜdegozczterechstwierdzeńidodajjewkolumnachpionowych.
ANALITYK AFILIATOR KONCEPTUALISTA AKTYWIZATOR
1c..... 1b..... 1a..... 1d.....
2d..... 2b..... 2c..... 2a.....
3a..... 3d..... 3c..... 3b.....
4d..... 4a..... 4c..... 4b.....
sumy:
INTERPRETACJAWYNIKÓW
Wtensposóbdowieszsięjakistylkomunikacjiprezentujesznajczęściej.
Styl, przy którym zdobyłeś najmniejszą sumę, jest stylem, który dominuje w twoim
zachowaniu.Natomiaststyl,gdzieuzyskanasumajestliczbąnajwyŜszą,jeststylem,który
najrzadziejprezentujeszwkontaktachzinnymi.
¨ Stowarzyszenie CAL
www.cal.ngo.pl
2
JA JAKO ANIMATOR
STYLEKOMUNIKACJI–KlUCZDOZROZUMIENIAINNYCH
4podstawowestylekomunikacji:
ANALITYK
Przywiązuje duŜą wagę do faktów, poszukuje danych liczbowych, szczegółowych
informacji,przesłanek.Jegodziałaniejestanalityczne,metodyczneiuporządkowane.
Zwykle podchodzi do problemu w sposób usystematyzowany, jest dobrze
zorganizowanywewszystkimcorobi.CzasamimoŜebyćpostrzeganyprzezinnychjako
zbytostroŜny,zbytnioustruktualizowanyidziałającywg."wiedzyksiąŜkowej".
Analizujedaneodnoszącesiędoprzeszłości,rozwaŜasytuacjęobecnąinapodstawie
tegoplanujefakty.
AFILIATOR
Przywiązuje duŜą wagę do relacji międzyludzkich, jest zainteresowany wzajemnymi
oddziaływaniamiludzi,ichuczuciamiijednoczeniemsięzinnymi.Częstoopisywany
jakoosobaciepła,wraŜliwanauczuciainnych,spostrzegawcza,potrafiącaocenić
sytuacje w kategoriach zaangaŜowanych w nie emocji ludzkich. Jest uwaŜany za
lojalnegoipomocnegoprzyjaciela,choćczasamimoŜebyćpostrzeganyjakozbyt
emocjonalnyiulegającyzbytniowpływominnych.
Częstotworzyodniesieniadoprzeszłychwydarzeńiswoichrelacjizinnymiwdanym
okresieczasu.Jestnastawiony(zorientowany)naprzeszłość.
KONCEPTUALISTA
PrzywiązujeduŜąwagędokoncepcji,idei,teorii.Jestczęstozorientowanynaprzyszłość.
Postrzeganyprzezinnychjakoinnowacyjny,twórczyiposiadającywyobraźnię.Widzi
światpełenmoŜliwości.Zadajępytania,poddajewwątpliwośćuznaneprawdy,nie
uwaŜarzeczyzaprzesądzone.Wieluludzinazywagowizjonerem,czyidealistą.Czasami
innimająonimzdanie,Ŝejestabstrakcyjny,niepraktyczny,Ŝe"budujezamkinalodzie".
AKTYWIZATOR
Kładzienacisknadziałanieijegorezultaty,wyniki.Jestpostrzeganyprzezinnychjako
podejmującyszybkiedecyzje(decyzyjny),kierunkującyipraktyczny.Jestzorientowany
na "tu i teraz". Lubi działanie, tworzenie, konkrety. Przekształca idee w działania ,
dynamicznyipomysłowy.MoŜnagooskarŜyćoto,Ŝeposzukujetylkokrótkotrwałych
rezultatów, nie myśląc o ich długoterminowych implikacjach. Ta tendencja często
wystawiagonakrytykęzestronytych,którzypostrzegajągojakoosobęzbytprostąi
impulsywną,któranajpierwdziałapotemmyśli.
¨ Stowarzyszenie CAL
www.cal.ngo.pl
3
JA JAKO ANIMATOR
„NADAWAĆNATYCHSAMYCHFALACH”
Szansa,Ŝeinformacjabędzieusłyszanaizrozumianazwiększysię,jeŜelinadawca
iodbiorcabędą"nadawaćnatejsamejdługościfali".Osoba,którachce,abyjej
informacja była zrozumiała powinna tak zmienic własną "długość fali", aby ją
dopasować do innych osób. Weź pod uwagę poglądy odbiorcy, jego
zainteresowania,to,jakjestzorientowany(naprzyszłość,przeszłośćczyna"tuiteraz"),
natojakietendencjeprzejawiawswoichzachowaniach.Mająctenobrazwgłowie
odpowiednio"opakuj"swojąinformacjetak,abybyładopasowanadoodbiorcy.
JAKSIĘKOMUNIKOWAĆZ....
ZANALITYKIEM?
WswoimprzekazieuŜyjfaktów,danych,wykresów.Wykorzystajdokumentację,która
będziewspieraćtwójprzekaz,jeŜelitopomoŜecizaprezentowaćinformacjewbardziej
uporządkowany sposób. Bądz przygotowany na to, aby dać analitykowi moŜliwośc
dokładnegozbadaniatego,comuzostałoprzekazane.
ZAFILIATOREM?
Wswoimprzekaziezróbodniesieniedoludzkichaspektówsytuacji.Onbędziechciał
wiedzieć jakinniodczuwajątęsytuacje,ktojeszczejestwniąwciągnięty,jakiesą
przeszłedoświadczeniazpodobnegotypusytuacji.
ZKONCEPTUALISTĄ?
Miej świadomość, Ŝe on będzie w twoim przekazie szukał nowatorskiego,
innowacyjnegoczyoryginalnegoaspektu.
ZAKTYWIZATOREM?
Onchcetylkowiedzieć:
"Czytozadziała"?i"JakszybkomoŜemytozrobić?"
*?*
Powstajepytanie,wjakisposóbmoŜnaszybkoustalić,określićczyjśstylkomunikacji.
Pomocnajesttunaprzykładobserwacjaczyjegośstylupisania(sposóbsporządzania
notatki,raportu,przekazpisemny).Itak:
ANALITYK zwyklejestformalnyiprecyzyjny,wymieniakluczowepunkty,
czasami moŜe uŜyć stylu szkicującego (podrozdziały,
numerowane części) chętnie uŜywa tabel, wykresów,
schematów.
AFILIATOR często posługuje się stylem nieformalnym, gawędziarskim,
przyjacielskim.UŜywanazwiskirobiuwaginatematinnych
oraznatematprzyszłychdziałań.
KONCEPTUALISTA w pisaniu przejawia tendencje do bycia abstrakcyjnym i
niejasnym. Ma inklinacje do orientacji na idee i bardzo
powolnegozmierzaniadokonkluzji.
AKTYWIZATOR pisze w sposób jasny, szkicujacy, świeŜy. UwaŜa, Ŝe
opisywaniejestniepotrzebnąstratączasu.Częstogryzmoli
krótkąodpowiedźwprostnainformację,którąotrzymał.
OpracowałaBoŜenaKowalczyk
¨ Stowarzyszenie CAL
www.cal.ngo.pl
4
Plik z chomika:
wielkasprawa
Inne pliki z tego folderu:
35typy_klientow.pdf
(175 KB)
15 customer service no.docx
(14 KB)
5 Empathy and customer types.docx
(284 KB)
Active_Listening-en.pdf
(408 KB)
Active Learning.docx
(98 KB)
Inne foldery tego chomika:
25 niemoralnych technik manipulacji
44 techniki sprzedazowe z Hollywood
46 ZASAD ZDROWEGO ROZSĄDKU-Witold Wójtowicz
7 Nawyków diamenta Massimo Bini, audiobook
7 nawykow skutecznego audiobook, mp3
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin