tECHNIKA BALONIKA.docx

(37 KB) Pobierz

Technika „balonika” w obsłudze trudnego klienta

 

 


http://www.justlaura.com/blogger/angryballoon.jpg 

SPUŚĆ POWIETRZE Z BALONIKA J

 

 

ü      Pozwól klientowi się wygadać
 

ü      Kiedy klient się denerwuje Ty zachowaj spokój.
 

ü      Pamiętaj że klient nie złości się personalnie na Ciebie tylko na firmę lub sytuację.

 

ü      Nie wykłócaj się – dwa negatywy nie czynią pozytywu, a mogą prowadzić do eskalacji konfliktu.

 

ü      Słuchaj, nie mów – przerywanie klientowi będzie tutaj odebrane jako brak szacunku i zainteresowania.
 

ü      Nie wyciągaj pochopnych wniosków – posłuchaj do końca tego, co klient ma do powiedzenia.

 

C:\Documents and Settings\agnwaw\Ustawienia lokalne\Temporary Internet Files\Content.IE5\BT4LCYQR\MMj03363500000[1].gif
POMÓŻ EMOCJOM OPAŚĆ
 

ü      Jeżeli chcesz uspokoić klienta powiedz

·         Przykro mi bardzo, że musiał pan przez to przechodzić

·         “Rozumiem, że to mogło pana zdenerwować

 

ü      Zwróć uwagę na własne komunikaty niewerbalne – np. ton głosu, szybkość mówienia.

 

ü      Zachęcaj do poszerzania wypowiedzi mówiąc ” Proszę mówić dalej, rozumiem”.

 

 

 

 

 

 

·         Pamiętaj: Powiedzenie „przykro mi” osłabia agresję klienta.
 

·         Pamiętaj, że przepraszasz w imieniu firmy a nie swoim.

 

·         Możesz powiedzieć :”Przykro mi słyszeć ze nie jest pan zadowolony z naszych usług”.

 

·         Jeżeli klient staje się agresywny, skoncentruj się na komunikacie, a nie na jego złości.

 

GDY EMOCJE OPADNĄ PRZEJDŹ DO ROZWIĄZANIAC:\Documents and Settings\agnwaw\Ustawienia lokalne\Temporary Internet Files\Content.IE5\3V9MZ06H\MCj03554750000[1].wmf


Słuchaj aktywnie!

 

·         Parafrazuj, dopytuj, podsumowuj-żeby lepiej zrozumieć.

·         Powiedz: Czy dobrze rozumiem, że….

·         Klient często czeka najpierw na przeprosiny a potem na rozwiązanie.

 

 

Uzgodnij rozwiązanie z klientem.

·         Kiedy rozwiążesz problem, upewnij się, że klient zgadza się z takim rozwiązaniem
 

·         Zapytaj: czy mogę w czymś jeszcze pomóc? Czy odpowiedziałam na wszystkie Pana pytania?

 

Pamiętaj, że jesteśmy zespołem.
 

·         Nigdy nie wiń za powstałe problem nikogo z firmy

·         Przyjmij postawę proaktywną i skup się na rozwiązaniu problemu

 

 

 








Jeśli klient nie ma racji, bądź delikatny.

·         Jeśli nie chcesz spowodować aby klient poczuł się zakłopotany – nie mów wprost, że się myli.

 

·         Powiedz:
Zgodnie z moimi informacjami….
Sprawdźmy  wspólnie tę informację…


Weź odpowiedzialność -“ JA zamiast TY”.

·         Zamiast  mówić :”Pan tego nie zrozumiał”, powiedz: “Kilka kwestii wymaga dodatkowego wyjaśnienia”

·         Nie zwalaj winy na klienta

·         Zamiast : “Nie mogę  tego zrobić dla Pana”, znajdź możliwość pomocy

·         Zamiast “Zmylił mnie pan, o co Panu chodzi?”, powiedz :

Sprawdźmy czy dobrze Pana rozumiem

Nie jestem pewna czy dobrze zrozumiałam

 

 

Wytłumacz dlaczego podjęto dane kroki.

·         Zamiast mówić : „taką mamy politykę/procedury”, wytłumacz dlaczego podjęto daną decyzję.



C:\Documents and Settings\agnwaw\Ustawienia lokalne\Temporary Internet Files\Content.IE5\BT4LCYQR\MCj04079660000[1].wmfNIKT NIC NIE MUSI A NA PEWNO NIE KLIENT

 

·         Nie mów: musi pan, powinien pan.

·         Powiedz: korzystne dla Pana byłoby, proponuję następujące rozwiązanie, czy mógłby Pan…

·         Pokaz klientowi, że ma wybór najkorzystniejszego rozwiązania.

 

 


 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin