Sprawdzian_1_kl-1_polski_schemat_punktowania.pdf

(79 KB) Pobierz
Layout 2
1
SPRAWDZIAN DLA UCZNIÓW KLASY I
Umiejętności i wiadomości polonistyczne
Schemat punktowania zadań
Numer
zadania
Kryterium punktowania
Liczba
punktów
1.
Na ry so wa nie kre sek od po wia da ją cych licz bie wy ra zów w zda niu.
Uczeń otrzymuje jeden punkt za każ de pra wi dło we przed sta wie nie licz by wy ra zów w zda niu za po mo cą
kre sek.
0–3
2.
Połą cze nie w pa ry wy ra zów, któ re się ry mu ją.
Pa ry wy ra zów: bułka – półka, kura – chmura, koń – słoń.
Uczeń otrzymuje jeden punkt za każ d ą pra wi dło wo do bra ną parę wy ra zów.
0–3
3.
Na ry so wa nie kó łek od po wia da ją cych licz bie sy lab w wy ra zach.
Uczeń otrzymuje punkt za każ de pra wi dło we przed sta wie nie licz by sy lab w wy ra zie za po mo cą kółe czek.
0–4
4.
Połą cze nie li nia mi ob raz ków z od po wied ni mi mo de la mi gło sko wy mi.
Uczeń otrzymuje punkt za każ d ą właści wie do bra ną parę: wyraz – model gło sko wy.
0–4
5.
Od szu ka nie li ter o, O wśród in nych i za zna cze nie ich.
Uczeń otrzymuje punkt za każ de trzy li te ry o , O , któ re za zna czył.
Jeże li uczeń za zna czył litery w inny sposób, niż po da no w po le ce niu, nie wpływa to na punktację.
Jeże li uczeń za zna czył in ne li te ry niż o , O , to:
– jeden błąd nie wpły wa na punk ta cję,
– dwa błę dy po wo du ją stratę jed ne go punk tu,
– trzy błę dy po wo du ją stratę dwóch punktów,
– wię cej niż trzy błę dy po wo du ją stratę wszystkich punktów.
0–3
6.
Od szu ka nie li ter a, A wśród in nych i za zna cze nie ich.
Uczeń otrzymuje punkt za każ de trzy li te ry a , A , któ re za zna czył.
Jeże li uczeń za zna czył litery w inny sposób, niż po da no w po le ce niu, nie wpływa to na punktację.
Jeże li uczeń za zna czył in ne li te ry niż a , A , to:
– jeden błąd nie wpły wa na punk ta cję,
– dwa błę dy po wo du ją stratę jed ne go punk tu,
– trzy błę dy po wo du ją stratę dwóch punktów,
– wię cej niż trzy błę dy po wo du ją stratę wszystkich punktów.
0–3
7.
Od szu ka nie li ter i, I wśród in nych i za zna cze nie ich.
Uczeń otrzymuje punkt za każ de trzy li te ry i , I , któ re za zna czył.
Jeże li uczeń za zna czył litery w inny sposób, niż po da no w po le ce niu, nie wpływa to na punktację.
Jeże li uczeń za zna czył in ne li te ry niż i , I , to:
– jeden błąd nie wpły wa na punk ta cję,
– dwa błę dy po wo du ją stratę jed ne go punk tu,
– trzy błę dy po wo du ją stratę dwóch punktów,
– wię cej niż trzy błę dy po wo du ją stratę wszystkich punktów.
0–3
8.
Wpi sa nie li te ry o w od po wied nie miej sca sche ma tów gło sko wych.
Uczeń otrzymuje punkt za każ d ą li te rę o wpisaną w od po wied nie okien ko sche ma tu gło sko we go.
0–5
9.
Wpi sa nie li ter a, i w od po wied nie miej sca sche ma tów gło sko wych.
Uczeń otrzymuje punkt za każ d ą li te rę a , i wpi sa ną w od po wied nie okien ko sche ma tu gło sko we go.
0–6
10.
Pra wi dłowe zapisanie liter O, A, I oraz połą czeń ai, io, ae w liniaturze.
Za każ d ą pra wi dło wo za pi sa ną li te rę lub połą cze nie li ter uczeń otrzy mu je punkt.
0–6
Su ma punk tów do zdo by cia:
40
626044406.001.png 626044406.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin