21_Fakturowanie.doc

(915 KB) Pobierz
SYSTEM INFORMATYCZNY LASÓW PAŃSTWOWYCH

System Informatyczny Lasów Państwowych

zeszyt 21

 

Fakturowanie

Podręcznik użytkownika

 

Warszawa – 2001

 

 

Dyrekcja Generalna Lasów Państwowych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opracował zespół w składzie:

Krzysztof Jarosz (redaktor), Stanisława Linhard (3¸5), Anna Paszkiewicz (6¸9; 35), Irena Hoffer (15¸23; 36), Jerzy Jaszczyk (22; 24; 25), Artur Królicki (26¸29), Mariusz Błasiak (30¸34; 39; 40), Marek Jaskólski (38), Krzysztof Taraszkiewicz (37), Artur Andrzejewski (opracowanie graficzne; 39; 40; 42), Jacek Gałuszka (2), Zbigniew Gróżdź (1), Wojciech Górka (10¸14), Tadeusz Nadolny (38a; 41; 41a)

 


Spis treści

1.              Wstęp              1

2.              Przygotowanie danych stałych w zakresie wprowadzenia parametrów i klientów              2

2.1              Wprowadzanie parametrów              3

2.2              Wprowadzanie danych o kliencie do słownika              7

2.3              Wyszukiwanie konta klienta              10

3.              Fakturowanie              12

3.1              Opis pól i funkcji ekranów modułu „zlecenia”              13

3.1.1              Wprowadzanie danych o kliencie i warunków sprzedaży              13

3.1.2              Wprowadzanie danych szczegółowych dotyczących przedmiotu sprzedaży              16

3.1.3              Uproszczony sposób wprowadzania szczegółowych danych dotyczących sprzedanego drewna              20

3.2              Opis pól i funkcji ekranów modułu „zbiorczy rachunek rozchodowy”              23

3.3              Słowniki wykorzystywane w procesie fakturowania              24

3.3.1              Warunki dostaw – słownik              25

3.3.2              Słownik kodów językowych              26

3.3.3              Słownik walut              26

3.3.4              Słownik kursów walut              27

3.3.5              Słownik sposobów zapłaty              28

3.3.6              Słownik warunków zapłaty              29

3.3.7              Słownik źródeł przychodu i kierunków rozchodu              30

3.3.8              Podpowiedź stanu magazynowego danego artykułu              31

3.4              Fakturowanie sprzedaży drewna              33

3.4.1              Rejestrowanie umów na sprzedaż drewna              34

3.4.1.1              Wprowadzanie do umowy danych o kliencie              34

3.4.1.2              Wprowadzanie danych szczegółowych umowy              38

3.4.2              Wprowadzanie danych z kwitów wywozowych              41

3.4.2.1              Wprowadzanie danych z kwitów za pomocą klawiatury              41

3.4.2.1.1              Wprowadzanie danych ogólnych z kwitu wywozowego              42

3.4.2.1.2              Wprowadzanie danych szczegółowych z kwitu wywozowego              49

3.4.2.2              Uproszczone wprowadzanie numerów drewna              51

3.4.2.3              Przejęcie kwitów wywozowych z rejestratora              53

3.4.2.4              Sporządzanie faktury Zbiorczej przy sprzedaży na kwity wywozowe              53

3.4.2.5              Fakturowanie sprzedazy na umowy lecz bez rejestracji kwitów wywozowych              53

3.4.2.5.1              Wprowadzanie danych o kliencie do faktury              54

3.4.2.5.2              Wprowadzanie danych szczegółowych o sprzedawanym drewnie              54

3.4.2.5.3              Uproszczone wprowadzania danych o sprzedaży drewna (od : do)              55

3.4.2.5.4              Drukowanie faktury ze zlecenia              56

3.5              Sprzedaż drewna bez umów              56

3.5.1              Wprowadzanie asygnat z klawiatury              56

3.5.1.1              Ekran do wprowadzania danych ogólnych z asygnat              57

3.5.1.2              Wprowadzanie szczegółowych danych o sprzedanym drewnie              57

3.5.1.3              Uproszczone wprowadzanie sprzedaży drewna              58

3.5.2              Przejęcie asygnat z rejestratora              59

3.5.3              Drukowanie faktur lub zestawień paragonów fiskalnych              60

3.6              Sporządzanie dokumentów korygujących sprzedaż drewna              60

3.6.1              Sporządzanie faktury korekty              60

3.6.2              Anulowanie faktury sprzedaży              63

3.7              Fakturowanie sprzedaży materiałów i towarów magazynowych              63

3.7.1              Wprowadzanie podstawowych danych dotyczących sprzedaży zewnętrznej              63

3.7.2              Wprowadzanie danych szczegółowych dotyczących przedmiotu sprzedaży              64

3.8              Sporządzanie dokumentów korygujących sprzedaż materiałów i towarów              65

3.9              Fakturowanie usług działalności pomocniczej              65

3.9.1              Wprowadzanie numerów kont do księgowania              65

3.9.2              Wprowadzanie cen zakupu i sprzedaży świadczonej usługi              67

3.9.3              Wprowadzanie stopy podatku VAT oraz kodu zestawu kont księgowych              69

3.9.4              Wprowadzanie danych do fakturowania              69

3.9.5              Wprowadzanie danych o kliencie              70

3.9.6              Wydruk faktury VAT lub zestawienia paragonów fiskalnych              72

3.10              Fakturowanie sprzedaży środków trwałych              72

3.11              Fakturowanie pozostałych artykułów              73

3.12              Sporządzanie dokumentów korygujących pozostałą sprzedaż              74

3.13              Sporządzanie załączników do faktury              74

4.              Powiązanie z innymi podsystemami              78

Spis ekranów              A

Spis tabel              C


...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin