rozwiązywanie zagadek wzrokowych.doc

(34 KB) Pobierz

Konspekt zajęcia przeprowadzonego

przez  Annę Sz

w grupie dzieci 5 – letnich

 

TEMAT: Zabawa dydaktyczna „Za kogo przebrały się dzieci?” - rozwiązywanie zagadek wzrokowych i pantomimicznych.

 

CELE OPERACYJNE:

§        dziecko próbuje odgadnąć zagadki – wyraża własne emocje ruchem, gestem, mimiką.

§        ćwiczy głos i oddech w różnych formach wypowiedzi.

§        potrafi powiedzieć „co ciekawego spotka nas w królestwie bajek?”

§        właściwie reaguje na usłyszaną formę powitania,

§        potrafi stworzyć wg koloru „cyfrową rodzinkę” oraz ustawić się w kolejności
od 1 do 13,

§        odczytuje napis „bajki”, „taniec”, „zabawa”.

§        odgaduje tytuły bajek na podstawie kilku podanych przez nauczycielkę haseł tworzących zbiór przedmiotów i zjawisk występujących tylko w tej, a nie innej bajce,

§        podaje własne skojarzenia do podanych przez nauczycielkę tytułów bajek.

       METODA:

v    stawianie problemów otwartych,

v    słowna,

v    oglądowa,

1. Zabawa integracyjna „Powitanie”.

Witam wszystkich tych, którzy chcą się z nami bawić, lubią bajki i lubią tańczyć. Kto czuje się powitany, robi śmieszną minę.

2. Odkrycie tematu zajęć

Dzieci otrzymują emblematy z cyframi i tworzą „cyfrowe rodzinki” wg koloru, a następnie ustawiają się w kolejności od 1 do 13, (po odwróceniu plakietek w zespołach odczytują temat: („Bajki”, „Taniec”, „ zagadka” „bal”).

3. Zabawa integracyjna „Samoloty”.

 

4. Bajkowe skojarzenia.

Dzieci na podstawie kilku podanych przez nauczycielkę haseł odgadują tytuły bajek (buty, ogon, kapelusz – KOT W BUTACH; pierniki, chatka – JAŚ I MAŁGOSIA; CZERWONY KAPTUREK; ŚPIĄCA KRÓLEWNA; KOPCIUSZEK).

 

5. List do królowej bajek - wyjaśnienie reguł dalszej zabawy.

Nauczyciel odczytuje list do królowej bajek, w którym jest wyjaśnione, jak będzie wyglądała dalsza praca.

W zaczarowanym lesie mieszkała królowa, która bardzo lubiła przeglądać się w lustrze. Poprosiła czarodzieja o imieniu Kol, aby cały jej korytarz zamienił w lustra. Czarodziej spełnił jej życzenie. Królowa chodziła cały czas po korytarzu i przyglądała się w lustrach.                              Ustawiamy się w szpaler. Królowa chodzi korytarzem, a „lustra” naśladują jej ruchy.

      6. Taniec z balonami.
 

Krasnale zapraszają dzieci do tańca w parach z balonami trzymanymi różnymi częściami ciała (balony trzymane są między brzuchami, kolanami, głowami).

7. Historyjka obrazkowa z bajki pt.: „Śpiąca królewna”.                                                                         

Na dużych arkuszach znajdują się scenki przedstawiające bajkę o śpiącej królewnie. Dzieci mają za zadanie ułożyć obrazki we właściwej kolejności i opowiedzieć treść bajki:

ü     odgadnięcie postaci z bajek,

ü     poprawne ułożenie historyjki obrazkowej,

ü     odgadnięcie tytułu bajki.

8. Zabawa integracyjna „Carnevalito”.

Wracając z królestwa bajek, tańczymy swobodnie w rytm muzyki. Sprawdzamy, czy                z królestwa bajek wróciliśmy cali i zdrowi, czy zabraliśmy:

·         ręce (machamy),

·         nogi (tupiemy),

·         głowy (potrząsamy),

·         bioderka (kręcimy).

 

2

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin