mac2 spr7 mój.docx

(723 KB) Pobierz

SPRAWDZIAN ZINTEGROWANY  nr 7  KLASA 2

Na podstawie Testu MAC

Imię i nazwisko ………………………………………………………………………………..  Data ……………………

Czytanie ze zrozumieniem

1. Przeczytaj uważnie tekst

Wiosna

W marcu zaczyna się wiosna. Pogoda bywa jeszcze zmienna. Często przygrzewa słońce i jest bardzo ciepło. Czasem pada śnieg lub deszcz za śniegiem. Bywa także, że wieje zimny wiatr lub przymrozek bieli młodziutką trawkę.

Przyroda budzi się do życia. Z ciepłych krajów przylatują skowronki, jaskółki i bociany. W lesie zakwitają pierwsze wiosenne kwiaty: białe przebiśniegi i zawilce, niebieskie sasanki i przylaszczki. Na krzewach bzu, klonach i topolach pęcznieją zielone, lepkie pąki. Leszczyna przystrojona jest w żółte bazie, a wierzba ma szare kotki. Nawet jodły i sosny, które są zielone przez cały rok, czują, że nadchodzi czas kwitnienia.

A/ Połącz zaczęte zdania z właściwymi zakończeniami wpisując po prawej stronie odpowiednią literkę.

a.

W marcu….

pęcznieją zielone i lepkie pąki.

 

b.

Sosny i jodły…

przystrojona jest w żółte bazie.

 

c.

Na krzewach i drzewach…

… są zielone przez cały rok.

 

d.

Leszczyna…

... przylatują skowronki, jaskółki i bociany.

 

e.

Z ciepłych krajów…

... zaczyna się wiosna.

 

B/ Odpowiedz na pytania

Jaka pogoda bywa w marcu? ………….…..…………………………………………..…………………………………….                                 

Co robi przyroda? ………….…..…………………………………………..…………………………………….                                 

Co czują jodły i sosny? ………….…..…………………………………………..…………………………………….                                 

 

Ortografia

2. Podkreśl w tekście „Wiosna ” wyrazy z rz po spółgłoskach.

3. Uzupełnij tekst wpisując ż, rz lub ó, u.

Jest ju… wiosna. Słońce mocniej g…eje. Na łąkach topnieje śnieg i two…ą się olb…ymie kału…e. Na d…ewach i k…ewach pojawiły się pączki, z kt…rych wkr…tce rozwiną się liście. W ogr…dkach mo…na oglądać wiosenne kwiaty: p…ylaszczki i p…ebiśniegi. Z ciepłych kraj…w powr…ciły bociany, jask…łki i szpaki.

Gramatyka

4. Wypisz z ćwiczenia 3 po trzy czasowniki, rzeczowniki i przymiotniki

Czasowniki …………………….………………………………………………..

Rzeczowniki …………………………………………………………………….

Przymiotniki ……………………………………………………………………

5. Oznacz podane zdania literami: O- oznajmujące, R- rozkazujące,            

     P – pytające

Nie zrywaj wiosennych kwiatów!

 

Jakie ptaki powracają wiosną?

 

Marcowa pogoda jest bardzo zmienna.

 

6. Pokoloruj grupy wyrazów zgodnie z kodem:

Na zielono grupę zawierającą tylko czasowniki w liczbie mnogiej

Na niebiesko grupę zawierającą tylko rzeczowniki w liczbie pojedynczej

Na żółto grupę zawierającą tylko przymiotniki rodzaju żeńskiego

 

ładna

niebieska

smutna

pisali

czytały

skaczą

dzieci

stół

słońce

rysował

krzyczały

siedzi

szafa

kwiatek

mama

ładni

duża

żółte

 

 

Redagowanie wypowiedzi



7. Ponumeruj obrazki według kolejności wydarzeń. Nadaj im tytuły



 

 

 









 

 

 

 





 

1………………………………………………………………………………….

2………………………………………………………………………………….

3………………………………………………………………………………….

4………………………………………………………………………………….

8. Uzupełnij tekst podanymi wyrazami w odpowiedniej formie

marzec,  duży,  krety,  upierzenie,  pozostaje,  dziób,  rozkłada,  szyja,  czarno-białe,  nogi,  dachach,  klekot,  żywi się, krajobraz             

Bocian jest................... ptakiem o czarno-białym ..............................  Ma długi, czerwony .................. . Jego głowa osadzona jest na długiej, białej ................... . W locie ........................... swoje duże ................................... skrzydła. Chodzi na długich, czerwonych ..................... . Chętnie .................... gryzoniami, rybami, ..................... i żabami. Przylatuje do nas w ………. i .......................... do końca

lata. Buduje gniazda na ......................, kominach lub słupach. Czasem słychać jego charakterystyczny .............. . Bocian jest ozdobą polskiego ......................


E:\EDUKACJA\OBRAZKI\POMOCE DO ZAJĘC\PRZYRODA\PORY ROKU\WIOSNA\wiosenne kwiaty\Zawilec.jpg


Przyroda



9. Podpisz wiosenne kwiaty

 

 

 

……………………..                  ……………………..         ……………………..

10. Napisz nazwy zwierząt hodowlanych przedstawionych na obrazkach. Otocz niebieską pętlą ptaki, a zieloną ssaki.

Postaw R obok zwierząt roślinożernych i W obok zwierząt wszystkożernych


świnia

koń

krówecka

E:\EDUKACJA\OBRAZKI\POMOCE DO ZAJĘC\PRZYRODA\ZWIERZETA\HODOWLANE\rysunki\koza.gif

 

 


E:\EDUKACJA\OBRAZKI\POMOCE DO ZAJĘC\PRZYRODA\ZWIERZETA\HODOWLANE\rysunki\kaczka.gif

E:\EDUKACJA\OBRAZKI\POMOCE DO ZAJĘC\PRZYRODA\ZWIERZETA\HODOWLANE\rysunki\ges.gif

owca

kura
………………..      ………………..       ………………..     ………………..


E:\EDUKACJA\OBRAZKI\POMOCE DO ZAJĘC\PRZYRODA\ZWIERZETA\HODOWLANE\rysunki\indyk.gif

 

 

…………..   ……………..      ……………..       ……………..     ……………..

11. Napisz:

Po co hoduje się kaczki?

…………………………………………………………………………………..

Jakie są korzyści z hodowli kóz?

…………………………………………………………………………………..

12. Napisz po dwa przykłady:

Roślin zielnych: …………………………………….……

Drzew iglastych: …………………………………………

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin