VW Polo od 1995 - Układ wtrysku paliwa i zapłonu.PDF

(2071 KB) Pobierz
Instrukcja napraw Polo 1995 >
Serwis
Instrukcja napraw
Polo 1995 2
Oznakowanie AFH
silnika
Zeszyt
Układ wtrysku paliwa
i zapłonu 1AV (4-zaworowy)
Wydanie 04.96
Serwis. Informacje techniczne
165220277.051.png 165220277.062.png 165220277.072.png 165220277.073.png 165220277.001.png 165220277.002.png 165220277.003.png 165220277.004.png 165220277.005.png
Przegląd grup naprawczych do instrukcji napraw
Polo 1995 2
Oznakowanie AFH
silnika
Zeszyt
Układ wtrysku paliwa i zapłonu 1AV (4-zaworowy)
Wydanie 04.96
Numery „Dodatków technicznych do instrukcji napraw” (Merkblatt) należy wpisywaćw momencie ich otrzy-
mywania do rubryki odpowiedniej grupy naprawczej. Pozwoli to na natychmiastowe stwierdzenie przy ko-
rzystaniu z tego zeszytu, czy w danej grupie naprawczej wprowadzone zostały zmiany techniczne lub uzu-
pełnienia.
Grupa naprawcza
Dodatki techniczne do instrukcji napraw
01 Diagnoza własna
24 System przygotowania paliwa i wtrysk paliwa
28 Układ zapłonowy
Informacje techniczne przeznaczone są wyłącznie dla mistrzów i mechaników. Systematycznezapoznawanie
się z tymi informacjami jest gwarancją prawidłowej i bezpiecznej eksploatacji samochodu. Niezależnie od
tego, przy naprawach samochodu obowiązują zawsze ogólne zasady bezpieczeństwa.
Niniejsza „Instrukcjanapraw” jest chroniona prawami autorskimi.Jakiekolwiek wykorzystywanie jej bez zgody
firmy Volkswagen AG jest niedozwolone.
165220277.006.png 165220277.007.png 165220277.008.png 165220277.009.png 165220277.010.png 165220277.011.png 165220277.012.png 165220277.013.png 165220277.014.png 165220277.015.png 165220277.016.png 165220277.017.png 165220277.018.png 165220277.019.png 165220277.020.png 165220277.021.png 165220277.022.png 165220277.023.png 165220277.024.png 165220277.025.png 165220277.026.png 165220277.027.png 165220277.028.png 165220277.029.png 165220277.030.png 165220277.031.png 165220277.032.png
Spis treści
01 Diagnoza własna strona
Diagnoza własna ............................................................................... 01–1
– Właściwości diagnozy własnej ................................................................01–1
– Dane techniczne diagnozy własnej ............................................................01–2
– Podłączenie testera V.A.G 1551 i wybór komputera sterującego elektroniką silnika ............01–4
– Odczytywanie i kasowanie pamięci usterek ...................................................01–6
– Tabele usterek ................................................................................01–9
– Sprawdzanie działania elementów wykonawczych ...........................................01–22
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych i nastawy podstawowe ............................01–31
– Zestawienie grup wskazań ...................................................................01–32
24 System przygotowania paliwa, wtrysk paliwa strona
Układu wtrysku paliwa i zapłonu 1AV .......................................................... 24–1
– Rozmieszczenie elementów układu w przedziale silnikowym ..................................24–1
– Naprawa elementów układu wtrysku paliwa ...................................................24–4
– Rozmontowanie i zmontowanie rozdzielacza paliwa z zaworami wtryskowymi ................24–11
– Rozmontowanie i zmontowanie kolektora ssącego ...........................................24–13
– Rozmontowanie i zmontowanie filtra powietrza ..............................................24–16
– Środki bezpieczeństwa ......................................................................24–19
– Zachowanie czystości podczas prac przy układzie wtryskowym paliwa ......................24–20
– Dane techniczne .............................................................................24–21
– Przeprowadzanie nastaw podstawowych ....................................................24–22
– Sprawdzanie sondy lambda i regulacji w układzie lambda ...................................24–24
– Sprawdzanie układu podgrzewania sondy lambda ...........................................24–29
– Sprawdzanie różnych stanów pracy silnika ..................................................24–30
– Sprawdzanie jednostki sterującej przepustnicą ..............................................24–33
– Sprawdzanie czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym ....................................24–46
– Sprawdzanie sygnału prędkości jazdy .......................................................24–50
– Sprawdzanie czujnika temperatury płynu chłodzącego .......................................24–53
– Sprawdzanie czujnika temperatury zasysanego powietrza ...................................24–58
– Sprawdzanie napięcia zasilającego komputer sterujący ......................................24–64
– Dopasowanie komputera sterującego elektroniką silnika do immobilisera ....................24–66
– Sprawdzanie sygnałów dla układu klimatyzacji i sprężarki klimatyzacji .......................24–68
– Sprawdzanie zaworów wtryskowych .........................................................24–71
– Sprawdzanie regulatora ciśnienia paliwa i utrzymywanego ciśnienia .........................24–75
– Sprawdzanie szczelności w systemie zasysania powietrza (fałszywe powietrze) ..............24–79
– Sprawdzanie układu podgrzewania zasysanego powietrza ...................................24–81
– Rozmieszczenie i umocowanie wiązki przewodów elektrycznych sterowania układem
wtrysku paliwa i zapłonu .....................................................................24–82
28 Układ zapłonowy strona
Układ wtrysku paliwa i zapłonu 1AV ........................................................... 28–1
– Naprawa układu zapłonowego ................................................................28–1
– Rozmontowanie i zmontowanie rozdzielacza zapłonu .........................................28–5
– Środki bezpieczeństwa .......................................................................28–6
– Dane regulacyjne i świece zapłonowe ........................................................28–7
– Sprawdzanie i regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu ..........................................28–8
– Sprawdzanie czujnika Halla ..................................................................28–10
– Sprawdzanie cewki zapłonowej i końcówki mocy ............................................28–12
– Sprawdzanie czujnika spalania stukowego ...................................................28–15
Diagnoza własna
Uwaga
Diagnozawłasnanadzorujetylkoczęśćukładuwtry-
sku paliwaizapłonu.Wprzypadku szukaniausterek
należy zawsze korzystać z katalogu „Fehlersuche
Motor” (Poszukiwanieusterek, silnik).
Właściwości diagnozy własnej
Komputer J382 sterujący układem wtrysku paliwa
i zapłonu 1V wyposażony jest w pamięćusterek.
Występujące zakłócenia, przekazywaneprzez czuj-
niki lub podzespoły, zostają zapisane w pamięci
komputera wraz z podaniem rodzaju występującej
usterki.
Usterki, które występują sporadycznie, zostają wy-
drukowane z dopiskiem „Usterka sporadyczna”, a
na wyświetlaczu testera mają dodatkowe oznacze-
nie „/SP”. Przyczyną powstawania usterek spora-
dycznych mogą byćnp. poluzowane złącza lub
krótkotrwałe przerwy w ciągłości przewodów. Je-
żeli usterki sporadyczne nie będą występowały po
kolejnych 40 uruchomieniach silnika, zostaną one
skasowane z pamięci usterek.
Zapisane w pamięci usterki można odczytaćko-
rzystając z testera usterek V.A.G 1551 lub testera
systemów samochodu V.A.G 1552, patrz
strona
01-6.
Po usunięciu usterek musi zostaćskasowana pa-
mięćusterek, patrz
strona 01-6.
01–1
Uwaga
Informacje ogólne na temat diagnozy własnej znaj-
dują się w instrukcji obsługi testera usterek V.A.G
1551 lub V.A.G 1552.
Dane techniczne diagnozy własnej
Wyposażenie
Przekazywanie danych między komputerem ste-
rującym a testerem V.A.G 1551 lub V.A.G 1552
następujew stanie pracy „Szybka transmisjada-
nych”.
Pamięćusterek jest pamięcią trwałą.
Odczytywanie wersji komputera sterującego
Wersja komputera sterującego zostanie wskazana
na wyświetlaczu testera V.A.G 1551 lub V.A.G 1552
po podłączeniuurządzenia i wyborze elektroniki sil-
nika, patrz strona 01-4.
Możliwe do wyboru funkcje komputerowej dia-
gnozy własnej przy korzystaniu z testera V.A.G
1551 lub V.A.G 1552
Należy korzystaćz poniższej tabeli zwracając uwa-
gę na spełnienie określonych założeń zawartych w
tabeli, w celu dokonania wyboru określonej funkcji.
01–2
165220277.033.png 165220277.034.png
Funkcje
Założenia
Silnik nie Silnik pra-
pracuje, zap- cuje na jało-
łon włączony. wym biegu.
02 Odczytywanie pamięci usterek.
tak
tak
03 Sprawdzanie działania elementów wykonaw-
tak
nie
wczych.
04 Przejście układu do nastaw podstawowych.
tak 1
tak 2 , 3
05 Kasowanie pamięci usterek.
tak
tak
06 Zakończenie wykonywania polecenia.
tak
tak
08 Odczyt bloku wartości mierzonych.
tak
tak
09 Odczyt pojedynczych wartości mierzonych 4
tak
tak
10 Dopasowanie
tak
nie
1 Musi zostaćprzeprowadzona po wymianie komputera sterującego, jed-
nostki sterującej przepustnicą lub silnikiem.
2 Możliwa dopiero, gdy temperatura płynu chłodzącego przekroczy 80 o C.
Przedtem funkcja ta jest zablokowana.
3 Musi zostaćprzeprowadzone sprawdzanie i regulacja kąta wyprzedzenia
zapłonu.
4 Dotychczas potrzebne tylko w celu przeprowadzenia badańw warsztacie.
01–3
Podłączenie testera usterek V.A.G 1551
iwybórkomputerasterującego
elektroniką silnika
Potrzebne narzędzia specjalne, urządzenia po-
miarowe i materiały pomocnicze
Tester usterek V.A.G 1551 z przewodem diagno-
stycznym V.A.G 1551/3
Uwaga
Zamiast testera usterek V.A.G 1551 można zastoso-
wać tester systemów V.A.G 1552, jednak bez moż-
liwości dokonywania wydruków.
Warunki wstępne
Napięcie akumulatora minimum 11 V.
Sprawny bezpiecznik 21.
Prawidłowe połączenia z masą w przedniej czę-
ści obudowy sprzęgła lub na głowicy silnika.
Opis czynności
– zdemontowaćpokrywę z lewej strony od dołu;
– podłączyćtester usterek V.A.G 1551 przewodem
diagnostycznym V.A.G 1551/3.
01–4
165220277.035.png 165220277.036.png 165220277.037.png 165220277.038.png 165220277.039.png 165220277.040.png 165220277.041.png 165220277.042.png 165220277.043.png 165220277.044.png 165220277.045.png 165220277.046.png 165220277.047.png 165220277.048.png 165220277.049.png 165220277.050.png 165220277.052.png 165220277.053.png 165220277.054.png 165220277.055.png 165220277.056.png 165220277.057.png 165220277.058.png 165220277.059.png 165220277.060.png 165220277.061.png 165220277.063.png 165220277.064.png 165220277.065.png 165220277.066.png 165220277.067.png 165220277.068.png 165220277.069.png 165220277.070.png 165220277.071.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin