VW Polo od 1995 - Podwozie_diagnoza systemu ABS(1).PDF
(
2880 KB
)
Pobierz
Instrukcja napraw Polo 1995 >
Serwis
Instrukcja napraw
Polo 1995
2
Zeszyt
Podwozie – diagnoza własna
systemu ABS
Wydanie 10.99
Serwis. Informacje techniczne
Przegląd zmian do instrukcji napraw
Polo 1995
2
Zeszyt
Podwozie – diagnoza własna systemu ABS
Wydanie10.99
Numery „Dodatków technicznych” do instrukcji napraw (Merkblatt) należy wpisywać w momencie ich otrzy-
mywania do odpowiedniej rubryki danej grupy napraw. Umożliwi to podczas korzystania z niniejszej instrukcji
natychmiastowe stwierdzenie, czy do danej grupy napraw wprowadzone zostały „Dodatki techniczne”.
Grupy napraw
Dodatki techniczne do instrukcji napraw
01 Diagnoza własna, badania elektryczne
Informacje techniczne przeznaczone są wyłącznie dla mistrzów i mechaników. Systematyczne zapoznawanie
się z tymi informacjami jest gwarancją prawidłowej i bezpiecznej eksploatacji samochodu. Niezależnie od
tego, przy naprawach samochodów obowiązują zawsze ogólne zasady bezpieczeństwa.
„Instrukcja napraw” jest chroniona prawami autorskimi.
Jakiekolwiek wykorzystywanie jej bez zgody firmy Volkswagen AG jest niedozwolone.
Spis treści
01 Komputerowa diagnoza własna
strona
Opis działania diagnozy własnejsystemu ABS ITTMark 04 GI
...............................
01–1
– Działanie ......................................................................................01–1
– Umiejscowienie elementów systemu ABS ITT Mark 04 GI .....................................01–4
– Dane techniczne diagnozy własnej ............................................................01–5
– Środki ostrożności i bezpieczeństwa oraz zasady poszukiwania usterek ......................01–5
– Poszukiwanie usterek systemu ABS ITT Mark 04 GI za pomocą testera usterek V.A.G 1551
lub systemu diagnostyczno-pomiarowo-informacyjnego VAS 5051 (przewodnik) ..............01–7
Podzespołyelektryczne i elektroniczne oraz ich umiejscowienie
..............................
01–9
Usterki wskazywane przez lampki sygnalizacyjne K47 i K118
................................
01–14
Przeprowadzanie diagnozy własnej
..........................................................
01–16
– Warunki wstępne wykonywania badań z wykorzystaniem diagnozy własnej ..................01–16
– Podłączanie testera V.A.G 1551 i wybór funkcji diagnozy własnej .............................01–17
– Podłączanie systemu diagnostyczno-pomiarowo-informacyjnego VAS 5051
i wybór komputera sterującego systemem ABS ..............................................01–22
– Zestawienie funkcji możliwych do wybrania ..................................................01–24
– Odczytywanie pamięci usterek ...............................................................01–25
– Automatyczny przebieg sprawdzający .......................................................01–27
– Tabela usterek ...............................................................................01–28
– Kasowanie pamięci usterek, zakończenie wykonywania polecenia ............................01–46
– Kodowanie komputera sterującego ..........................................................01–48
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych ....................................................01–50
– Środki bezpieczeństwa ......................................................................01–50
– Sprawdzanie działania elementów wykonawczych ...........................................01–59
Badania elektryczne systemu ABS ITT Mark 04 GI
...........................................
01–76
– Warunki wstępne przeprowadzania badania .................................................01–78
– Rozmieszczenie styków wielokrotnego złącza wtykowego ................................... 01–79
– Tabela badań ................................................................................01–84
– Regulacja przełącznika świateł hamowania ..................................................01–99
Opis działania diagnozy własnejsystemu ABS ITTMark 20 GI i iTT Mark 20 IE
...........
01–101
– Działanie ...................................................................................01–101
– Cechy różniące system ABS ITT Mark 20 GI/ITT Mark 20 IE od systemu
ABS/EDS ITT Mark 20 GI/ITT Mark 20 IE ...................................................01–105
– Dane techniczne diagnozy własnej .........................................................01–106
– Środki bezpieczeństwa oraz zasady wyszukiwania usterek ..................................01–107
– Poszukiwanie usterek w systemie ABS i ABS/EDS, ITT Mark 20 GI oraz
ITT Mark 20 IE za pomocą testera V.A.G 1551 lub systemu
diagnostyczno-pomiarowo-informacyjnego VAS 5051 (przewodnik) .........................01–109
Podzespołyelektryczne i elektroniczne oraz ich umiejscowienie
...........................
01–111
Usterki wskazywane przez lampki sygnalizacyjne K47 i K118
...............................
01–119
Przeprowadzanie diagnozy własnej
.........................................................
01–124
– Warunki wstępne wykonywania badań z wykorzystaniem diagnozy własnej ................ 01–124
– Podłączenie testera V.A.G 1551 i wybór funkcji diagnozy własnej ...........................01–125
– Podłączenie systemu diagnostyczno-pomiarowo-informacyjnego VAS 5051
i wybór komputera sterującego systemem ABS ............................................ 01–130
– Zestawienie funkcji możliwych do wybrania .................................................01–132
– Odczytywanie pamięci usterek ............................................................. 01–133
– Tabela usterek ..............................................................................01–135
– Kasowanie pamięci usterek, zakończenie wykonywania polecenia .......................... 01–153
– Kodowanie komputera sterującego .........................................................01–155
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych ..................................................01–157
– Środki bezpieczeństwa .....................................................................01–157
– Wprowadzanie nastaw podstawowych ......................................................01–167
Badania elektryczne systemu ABS i ABS/EDS ITT Mark 20GI i ITTMark 20 IE
...........
01–178
– Warunki wstępne przeprowadzania badania ................................................01–180
– Rozmieszczenie styków wielokrotnego złącza wtykowego ..................................01–181
– Tabela badań ...............................................................................01–186
Opis działania diagnozy własnej ITT Mark 30IE
.............................................
01–201
– Działanie ...................................................................................01–201
– Umiejscowienie elementów systemu ABS ITT Mark 30 IE ...................................01–204
– Dane techniczne diagnozy własnej .........................................................01–205
– Środki ostrożności i bezpieczeństwa oraz zasady poszukiwania usterek .....................01–205
– Poszukiwanie usterek systemu ABS ITT Mark 30 IE za pomocą testera
usterek V.A.G 1551 lub systemu diagnostyczno-pomiarowo-informacyjnego
VAS 5051 (przewodnik) .................................................................... 01–207
Podzespołyelektryczne i elektroniczne oraz ich umiejscowienie
...........................
01–209
Usterki wskazywane przez lampki sygnalizacyjne K47 i K118
...............................
01–214
Przeprowadzanie diagnozy własnej
.........................................................
01–216
– Warunki wstępne wykonywania badań z wykorzystaniem diagnozy własnej ................ 01–216
– Podłączanie testera V.A.G 1551 i wybór funkcji diagnozy własnej ............................01–217
– Podłączanie systemu diagnostyczno-pomiarowo-informacyjnego VAS 5051
i wybór komputera sterującego systemem ABS ............................................ 01–222
– Zestawienie funkcji możliwych do wybrania .................................................01–224
– Odczytywanie pamięci usterek ............................................................. 01–225
– Tabela usterek ..............................................................................01–227
– Kasowanie pamięci usterek, zakończenie wykonywania polecenia ..........................01–247
– Kodowanie komputera sterującego .........................................................01–249
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych ..................................................01–253
– Środki bezpieczeństwa .....................................................................01–253
Badania elektryczne systemu ABS ITT Mark 30 IE
..........................................
01–265
– Warunki wstępne przeprowadzenia badania ................................................01–267
– Rozmieszczenie styków wielokrotnego złącza wtykowego ..................................01–268
– Tabela badań ...............................................................................01–273
Opis działania diagnozy własnejsystemów ABS/EDS/ASR/ESPITT Mark 20 IE
...........
01–289
– Działanie ...................................................................................01–290
– Umiejscowienie elementów systemów ABS/EDS/ASR/ESP ITT Mark 20 IE ...................01–293
– Dane techniczne diagnozy własnej .........................................................01–294
– Środki bezpieczeństwa oraz zasady poszukiwania usterek ................................. 01–295
– Poszukiwanie usterek w systemach ABS/EDS/ASR/ESP, ITT Mark 20 IE
za pomocą testera V.A.G 1551 lub systemu
diagnostyczno-pomiarowo-informacyjnego VAS 5051 (przewodnik) .........................01–297
Podzespołyelektryczne i elektroniczne oraz ich umiejscowienie
...........................
01–299
Usterkiwskazywane przez lampki sygnalizacyjne K47,K118 i K155
........................
01–310
Przeprowadzanie diagnozy własnej
.........................................................
01–314
– Warunki wstępne wykonywania badań z wykorzystaniem diagnozy własnej .................01–314
– Podłączanie testera V.A.G 1551 i wybór funkcji diagnozywłasnej ............................01–315
– Podłączanie systemu diagnostyczno-pomiarowo-informacyjnego VAS 5051
i wybór komputera sterującego systemem ABS ............................................ 01–320
– Zestawienie funkcji możliwych do wybrania .................................................01–322
– Odczytywanie pamięci usterek ............................................................. 01–323
– Tabela usterek ..............................................................................01–325
– Kasowanie pamięci usterek, zakończenie wykonywania polecenia .......................... 01–361
– Kodowanie komputera sterującego .........................................................01–363
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych ..................................................01–367
– Środki bezpieczeństwa .....................................................................01–367
– Wprowadzanie nastaw podstawowych ......................................................01–385
– Procedura Login ........................................................................... 01–400
Badania elektryczne systemu ABS/EDS/ASR/ESPITT Mark 20 IE
..........................
01–401
– Warunki wstępne przeprowadzania badania ................................................01–403
– Rozmieszczenie styków wielokrotnego złącza wtykowego ..................................01–405
– Tabela badań (krok pomiarowy 1 – 16) .....................................................01–412
– Tabela badań (krok pomiarowy 17 – 28) ....................................................01–427
Objaśnienie znaczeń
.........................................................................
01–453
Opis działaniadiagnozy własnej systemu
ABS ITT Mark 04 GI
Działanie
Oznakowanie systemu ABS zostało zmienione.
Dotychczasowe: Teves 04GI
Nowe: ITT Mark 04GI
Nowe oznakownie nie ma wpływu na sposób pracy
i działanie systemu. Obydwa systemy ABS są iden-
tyczne.
Diagnoza własna obejmuje elektryczne i elektro-
niczne podzespoły systemu ABS tzn. rozpozna-
wane są tylko usterki (np. przerwa w ciągłości prze-
wodów czujnika obrotów) występujące w połącze-
niach elektrycznych z komputerem sterującym.
25-biegunowy komputer J104 sterujący systemem
ABS tworzy wraz z jednostką hydrauliczną za-
mkniętą całość. Jednostka ta, znajduje się w komo-
rze silnika po lewej stronie. Komputer sterujący wy-
posażony jest w pamięć usterek. Podłączenie dia-
gnostyczne znajduje się z tyłu schowka, po stronie
kierowcy.
Komputer sterujący rozpoznaje i zapisuje w pa-
mięci trwałej usterki występujące podczas jazdy sa-
mochodu, które pozostają w pamięci również przy
nieprawidłowym napięciu akumulatora.
01–1
Usterki, występujące sporadycznie (czasowo), rów-
nież zostają rozpoznane i zapisane w pamięci uste-
rek. W przypadku, gdy usterka po 50-razowym włą-
czeniu zapłonu i ruszeniu samochodem z miejsca
nie zostaje ponownie zarejestrowana, z wyjątkiem
usterki „Uszkodzony komputer sterujący”, nastę-
puje automatyczne skasowanie odpowiednich pa-
mięci usterek.
Po włączeniu zapłonu lub uruchomieniu silnika za-
pala się na około 2 sekundy lampka sygnalizacyjna
systemu ABS K47.
W tym czasie w komputerze sterującym przeprowa-
dzany jest przebieg sprawdzający (samokontrola)
następujących funkcji układu:
Sprawdzanie napięcia zasilającego, min. 10 V.
Sprawdzanie komputera sterującego łącznie z
cewkami zaworów.
Sprawdzanie kodowania komputera sterujące-
go.
Przeprowadzenie statycznego sprawdzania
czujnika obrotów (bez sygnału liczby obrotów).
Jeżeli po uruchmieniu samochodu i prędkości
powyżej 20 km/h okaże się, że obroty nie są
prawidłowe, zapali się ponownie lampka sygna-
lizacyjna K47 systemu ABS.
01–2
Plik z chomika:
simonoxo
Inne pliki z tego folderu:
VW Polo od 1995 - silnik 4 cylindrowy Diesel.PDF
(3336 KB)
VW Polo od 1995 - 5 biegowa skrzynia przekładniowa.PDF
(4762 KB)
VW Polo od 1995 - Podwozie_diagnoza systemu ABS(1).PDF
(2880 KB)
VW Polo od 1995 - Podwozie_diagnoza systemu ABS.PDF
(2880 KB)
VW Polo od 1995 - Podwozie, półosie i układ kierowniczy.PDF
(8202 KB)
Inne foldery tego chomika:
‽ 2300 Filmów Dokumentalnych i Popularno-Naukowych
2022
ARCANIA GOTHIC IVPL
BOGDAN FABIAŃSKI POLECA... ZAWSZE WIELKIE PRZEBOJE RADIA ZET GOLD VOL. 3
Budowa kolumn
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin