PLAN PRACY NA MIESIĄC STYCZEŃ, GRUPA 5 – LATKI
TEMAT KOMPLEKSOWY: SKOK W NOWY ROK
Realizowany od 07.01.2014r. do 10.01.2014r.
Umiejętność ogólna: Dostrzega następstwo pór roku, dni tygodnia, miesięcy. Posługuje się nazwami pór roku, dni tygodnia, miesięcy..
RODZAJ EDUKACJI
DATA
SYTUACJA EDUKACYJNA – ZAJĘCIE EDUKACYJNE
(temat, metoda)
ZAMIERZONE OSIĄGNIĘCIA DZIECI
(cele operacyjne)
PROCESY POZNAWCZE
ZDROWOTNA
EMOCJONALNA I WARTOŚCI
SPOŁECZNA TECHNICZNA
JĘZYKOWA
PRZYRODNICZO-EKOLOGICZNA
MATEMATYCZNA
MUZYCZNA
PLASTYCZNO KONSTRUKCYJNA
LITERATURA I TEATRALNA
07.01.
KARUZELA PÓR ROKU
1. „Pory roku” – osłuchanie z piosenką.
2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 10
3. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym
- Kształtowanie pamięci słuchowej podczas nauki słów i melodii piosenki
- Doskonalenie koordynacji i pamięci ruchowo-słuchowej
- Kształcenie poczucia rytmu
- Zachęcanie do zaangażowanego wykonywania zadań ruchowych wyznaczonych przez nauczyciela
- Wdrażanie do przestrzegania zasad zabawy
- Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu
X
08.01.
1. „Nowy rok”- słuchanie wiersza H. Bechlerowej
2. „Karuzela pór roku”- ułożenie karuzeli z WM
3. „Parasole pór roku” – zabawa plastyczna
- Rozmowa na podstawie ilustracji i treści wiersza
- Rozbudzanie ciekawości zmianami zachodzącymi w poszczególnych porach roku w przyrodzie
- Rozwijanie logicznego myślenia
- Dostrzeganie ciągłego następstwa pór roku
- Rozwijanie sprawności manualnej podczas wydzierania i naklejania
09.01.
KARUZELA MIESIĘCY
1. „Baśń o 12 miesiącach” – słuchanie opowiadania
2. „Karuzela miesięcy” wykonanie karuzeli
3. „Kraina Ka” – zabawa słuchowa
- Omówienie charakterystycznych cech dla poszczególnych miesięcy
- Nauka nazw kolejnych miesięcy
- Uświadomienie dzieciom następstwa miesięcy
- Wdrażanie do posługiwania się nazwami miesięcy
- Doskonalenie syntezy słuchowej
marczeszka