PAŹDZIERNIK PLAN.docx

(46 KB) Pobierz

PAŹDZIERNIK

 

 

Cele ogólne:

-        Przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.

-        Przestrzegani podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.

-        Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: lekarz

-        Odbieranie otaczającego nas świata poprzez różne zmysły.

-        Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią – w parku, w lesie, w gospodarstwie domowym.

-        Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.

-        Wprowadzenie wzoru graficznego liczby 1.

-        Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy.

-        Kształtowanie umiejętności rozróżniania i nazywania podstawowych figur geometrycznych.

-        Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

-        Kształtowanie umiejętności całościowego czytania wyrazów: las, parasol, gra.

-        Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głoski „l, p, g,” w wyrazach.

-        Nauka piosenek i pląsów.

-        Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                               Integralny ośrodek tematyczny: W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH

 

 

 

 

Temat dnia

Językowo- literacka i słuchowa

Społeczno- przyrodnicza

Matematyczna

Plastyczno- techniczna i grafomotoryczna

Muzyczna

Ruchowo-zdrowotna

ODŻYWIAM SIĘ ZDROWO –  WITAMINY

Witaminowe abecadło Stanisława Kraszewskiego – słuchanie wiersza; rozmowa na podstawie jego treści.

 

„Odkrywamy witaminy”– zabawa dydaktyczna;   ćwiczenie sylabowej syntezy słuchowej.

 

„Kto powie więcej?” – zabawa dydaktyczna.

Zwrócenie uwagi odkładanie zabawek na miejsce po skończonej zabawie.

„Zdrowe jedzenie”-

rozpoznawanie i nazywanie produktów.

 

„Nasz jadłospis” – słuchanie czytanego przez nauczycielkę jadłospisu na dany dzień, zwrócenie uwagi na te produkty i dania, które zawierają dużo witamin.

„Witaminy” – klasyfikowanie obrazków.

 

Praca z K1., 18 – odszukiwanie takich samych sekwencji.

„Witaminowe rodziny”– praca plastyczna.

 

Praca z K1., 18 – zadanie dodatkowe – rysowanie po śladzie; ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

„Witaminki, witaminki” – nauka piosenki na pamięć

Zestaw ćwiczeń porannych nr 3.

 

„Wesołe witaminki” – zabawa ruchowa orientacyjno- porządkowa.

 

Zabawy na przedszkolnym placu zabaw;  reagowanie na polecenia N.

 

„Witaminowy taniec” – zabawa ruchowa.

 

UBIERAM SIĘ ODPOWIEDNIO DO POGODY

Buty chcą iść na przechadzkę Doroty Gellner – rozmowa na podstawie treści wiersza;  odpowiedzi dzieci na pytania N. dotyczące treści wiersza.

 

Zabawa słuchowa- analiza i synteza sylabowa wyrazów; liczenie sylab w wyrazie.

 

K1.,19 – dzielenie wyrazów na sylaby; przeliczanie sylab w wyrazie; kolorowanie właściwej ilości sylab.

„Ubrania na każdą pogodę” – praca z WP; dobieranie stroju właściwego dla chłopca/dziew- czynki na różne warunki pogodowe.

 

Spacer w najbliższej okolicy przedszkola.

 

Zwrócenie uwagi na właściwe ubieranie się zgodne z porą roku; na samodzielną zmianę obuwia oraz nakrycia wierzchniego.

 

Zabawy dowolne: ubieranie sylwet Paka; kolorowanie, ozdabianie ubrań; ubieranie lalek w kąciku.

„Jesienny szalik”– zabawa dydaktyczna;  tworzenie rytmów.

 

„Ubrania na każdą pogodę – praca z  WP; dobieranie stroju właściwego dla chłopca/dziewczynki na różne warunki pogodowe; dokonywanie klasyfikacji.

Ćwiczenia manualne – praca z WP; przygotowanie przez dzieci materiałów do zabawy.

 

Praca z K1.,19 – zadanie dodatkowe – rysowanie po śladzie.

Zabawa ruchowa pobudzająco- hamująca; przy muzyce.

Zestaw ćwiczeń porannych nr 3.

 

„Kolorowe kałuże” – zabawa z elementem skoku.

 

„Berek” – zabawa bieżna;

 

Zabawa ruchowa pobudzająco- hamująca; przy muzyce.

 

RUCH TO ZDROWIE – SPORTY

Rozwiązywanie zagadek o dyscyplinach sportowych.

 

Rozmowa na temat dyscyplin sportowych- udzielanie odpowiedzi na podstawie doświadczeń dzieci.

 

„W zdrowym ciele zdrowy duch” - praca z Wielką księgą tropicieli - dokonywanie oceny zachowań dzieci związanych z właściwym ubieraniem się, ruchem, odpoczynkiem, dbaniem o higienę;  zdrowe / niezdrowe produkty.

 

Sportowcy”–zabawa słownikowa;  tworzenie pojęć: nazwy zawodników uprawiających dyscypliny sportowe.

Zwracanie uwagi na zgodną zabawę, współpracę dzieci, właściwe rozwiązywanie sporów i nieporozumień.

 

 

Praca z ZG 7 – odcinki z włóczki; układanie i porównanie długości tras. Używanie określeń: dłuższa, krótsza, taka sama.

Praca z ZG 7 – rysowanie w tunelu; rysowanie po śladzie.

 

Zabawy plastyczne – lepienie na dowolny temat z masy solnej.

Fikający zuch – zabawa taneczna do piosenki.

Zestaw ćwiczeń porannych nr 3.

 

„Zawody zwierząt” – zabawa rozwijająca koordynację wzrokowo-ruchową.

 

Zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym.

 

Zwrócenie uwagi na właściwe ubieranie się zgodne z porą roku, na samodzielną zmianę obuwia oraz nakrycia wierzchniego.

 

Zabawa z elementem rzutu i celowania.

 

„Wyścig gąsienic” – zabawa ruchowa.

 

U LEKARZA

Chory Pak – słuchanie opowiadania; rozmowa o pracy lekarza na podstawie opowiadania i ilustracji przedstawiających gabinety różnych lekarzy.

 

„U lekarza” – rozmowa kierowana pytaniami N.; na podstawie ilustracji wizyty u lekarza.

 

„W przychodni” – wycieczka do najbliższej przychodni; rozmowa z pielęgniarką i /lub lekarzem.

 

„U lekarza” – zabawa tematyczna.

„Mistrz matematyki” –zabawa z elementem liczenia; przeliczanie dzieci w sali.

 

Zabawa dydaktyczna- klasyfikowanie przedmiotów.

 

Praca z K1., 20 –  rozwój logicznego myślenia; łączenie ilustracji w pary; klasyfikowanie i wnioskowanie; zadanie dodatkowe – skreślanie przedmiotów nie pasujących do pozostałych.

„Fikający zuch” – zabawy ruchowo- słuchowo-wzrokowe przy piosence; kreślenie wzoru.

„Fikający zuch” – zabawy przy piosence.

Zestaw ćwiczeń porannych nr 3.

 

„Chory zajączek” – zabawa ruchowa na czworakach.

 

Zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym.

OLIMPIADA SPORTOWA W PRZEDSZKOLU

 

Zdrowa rywalizacja Olgi Masiuk – słuchanie opowiadania wychowawczego; rozmowa na podstawie opowiadania.

Zwracanie uwagi na zgodną zabawę, współpracę dzieci, właściwe rozwiązywanie sporów i nieporozumień.

 

 

Spacer po najbliższej okolicy przedszkola; zwrócenie uwagi na zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią.

 

„Finał” – ogłoszenie wyników olimpiady i wręczenie nagród.

„Mistrz matematyki” –zabawa z elementem liczenia; przeliczanie dzieci w sali.

 

„Wyścig figur” – praca z WM; zabawa dydaktyczna klasyfikacyjna.

 

 

 

Zestaw ćwiczeń porannych nr 3.

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin