PROGRAM KOLA PRZYRODNICZEGO semestr 2.doc

(85 KB) Pobierz
PROGRAM KÓŁKA PRZYRODNICZEGO

PROGRAM KÓŁKA PRZYRODNICZEGO - EKOLOGICZNEGO

W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 3

W BIELSKU - BIAŁEJ

Autor: mgr Joanna Tkaczyk

Lp

Blok Tematyczny

Temat

Forma Realizacji

Cele: Uczeń

1

2

3

4

5

1.      

Czysta woda zdrowia doda.

 

 

 

 

5. II

Dbamy o zęby!

Praca grupowa,

A – zapoznaje się z zasadami higieny osobistej

B - kształtuje nawyk dbania o higienę jamy ustnej

C rozbudza swoje zaufanie do dentysty

2.      

Cd - Czysta woda zdrowia doda.

 

 

 

 

 

 

12. II

Dbamy o higienę ciała.

Praca grupowa

A- Kształtuje prawidłowe nawyki higieny osobistej, konieczność mycia rąk w różnych sytuacjach i okolicznościach.

B- rozróżnia i nazywa przyborów higieniczne i zna ich przeznaczenia,

 

3.      

Cd Czysta woda zdrowia doda.

 

 

 

 

19. II

Higiena przede wszystkim

Praca plastyczna

A - potrafi wykonać pracę plastyczną na zadany temat

B – wypowiada się na temat swojej pracy

C – ocenia efekt wykonanie swojej pracy

4.      

Cd. – Czysta woda zdrowia doda.

 

 

 

 

 

 

 

26. II

Doświadczam…

Obserwacja, pokaz, pomiar

 

 

 

 

A potrafi opisać przebieg doświadczeń przeprowadzonych podczas zajęć

B- potrafi wykonać pod kontrolą nauczyciela doświadczenia

C-potrafi bacznie obserwować zmiany zachodzące podczas doświadczeń

1

2

3

4

5

5.      

Zieleń wokół nas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. III

Zwiastuny wiosny. Świat roślin i zwierząt.

Rozmowa, metoda praktyczna

A -  wymienia zmiany zachodzące w przyrodzie wiosną,
B -  ptaki zwiastujące wiosnę,
C - zna rośliny zakwitające wczesną wiosną,
D -  wymienia cechy marcowej pogody,
E - wie kiedy rozpoczyna się kalendarzowa wiosna,
 

6.      

Cd. Zieleń wokół nas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12. III

Wiosenne powroty ptaków.

Pogadanka, rozmowa, praca z testem

A - potrafi swobodnie wypowiadać się na temat życia ptaków w okresie wiosny,
B -  wie, jak wygląda bocian biały i czarny,
C -  zna kilka zwyczajów z życia bociana białego,

D - potrafi rozróżnić ptaki : bociana, jaskółkę, szpaka, kukułkę, skowronka, pliszkę, dudka.

7.      

Cd. Zieleń wokół nas

 

 

 

 

 

 

19. III

List do wiosny

Praca z książką, praca z atlasem

A wspólnie z kolegami skonstruować list zachęcający wiosnę do powrotu

B – wymienia przysłowia kojarzące się z wiosną

C- wyjaśnia znaczenie tych przysłów

 

8.      

Cd. Zieleń wokół nas

 

 

 

26. III – 2H

Zielone żabki  i inne zwierzaki.

Praca plastyczna

A -wykonuje pracę

plastyczną zgodnie z poleceniem

B- dba o estetykę pracy plastycznej

1

2

3

4

5

9.      

Wieś

 

 

 

 

9. IV

W wiejskiej zagrodzie

 

 

Pogadanka, praca z tekstem

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin