Test kompetencji ucznia kończącego klasę drugą.
Imię i nazwisko:...........................................................................................................................
1. Przeczytaj uważnie tekst, wykonaj polecenia i odpowiedz na pytania.
Wiosna to piękna pora roku. Krzewy i drzewa pokryły się świeżą zielenią. Kwitnie bez i forsycja. W sadach zakwitły brzoskwinie, grusze i jabłonie. Mrówki wyszły z zimowych kryjówek. Ptaki powróciły z ciepłych krajów. Krzyś wytycza grządki w ogródku. Marzenka sieje na nich ogórki, rzodkiewkę i buraki. Wszyscy zachwycają się czerwonymi tulipanami, żółtymi żonkilami i różowymi hiacyntami.
Jakie krzewy zakwitły? /2p.
.......................................................................................................................................................
Co wszystkim podoba się w ogródku? /2p.
2. Podkreśl w tekście 3 czasowniki w liczbie mnogiej. /3p.
3. Wypisz z tekstu 2 rzeczowniki w liczbie pojedynczej. /2p.
...................................................................................................................................................
4. Wypisz z tekstu 4 przymiotniki. /4p.
.............................................................................................................................................
5. W każdym zbiorze wykreśl wyraz, który nie pasuje do pozostałych, i dopisz wyraz pasujący do pozostałych. /3p.
kapusta marchew róża burak ...................................................
biedronka pszczoła kret komar ..............................................
modrzew dąb jodła świerk .......................................................
6. Wyrazy, które wpisałeś do zbiorów w zadaniu 5 napisz w kolejności alfabetycznej. /1p.
....................................... ........................................ ..........................................
7.. Napisz swoje imię, nazwisko i adres zamieszkania: /3p.
....................................................................................................................................
8. Napisz obok działanie i oblicz: /4p.
różnicę liczb: 47 i 15 ...............................................................................................
iloczyn liczb 8 i 9......................................................................................................
9. Oblicz. /6p.
32 – 5 * 6 =................................................................................................................
66 – 42 : 7 =...............................................................................................................
8 + 4 * 6 = ................................................................................................................
10. Adam ma 25 samochodów czerwonych i o 8 mniej samochodów niebieskich.
Ile wszystkich samochodów ma Adam? /4p.
Rozwiązanie:....................................................................................................................
Odpowiedź:......................................................................................................................
szwarc1979