listopad 2009 - pszczółki.doc

(101 KB) Pobierz

 

 

 

 

                                                                                                     Listopad 2009

 

        Ośrodki zainteresowań 

1.   Pada deszcz.

2.    Zimno, coraz zimniej.

3.    Ulubione zwierzęta.

4.    Nasze ulubione bajki.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                                           PADA DESZCZ 

                                           02.11. – 05.11. 2009r.

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

                               

 

 

1.(11 / 3)  „Kiedy pada”- rozmowa na podstawie wiersza

J. Kulmowej, ilustracji oraz przeżytych doświadczeń.

·  dziecko opowiada o własnych spacerach i zachowaniach w czasie deszczu;

·  wie jak należy się ubrać w deszczową pogodę,

 

2.(8) Deszczyk”nauka piosenki

·         zabawy ruchowe na tle piosenki,

·         rozwijanie poczucia rytmu

 

3.( 3/9 ) „ Kto się boi deszczu”?- rozmowa w oparciu o ilustrację, prowadzenie prostych doświadczeń z dziećmi. Parasol  – wykonanie parasoli z kolorowego papieru ;

·         interesuje się zjawiskami z zakresu przyrody, zna oznaki pogody późnojesiennej.

·         wykonuje zadanie wg wzoru,

 

4.(11/ 9 )Zabawa dydaktyczna „Ubieramy lalki na późnojesienny spacer”;

·         poznanie nazw ubrań i ich zastosowania.

·         kolorowanie odpowiednich ubrań. 

 

5.( 5)Zestaw ćwiczeń gimnastycznychprowadzony metodą opowieści ruchowej.

wykonuje ćwiczenia zgodnie z BHP

Ø      ( 14 )„Deszcz i kałuże” - potrafi pokolorować kałuże i narysować duży deszcz mazakiem.;

 

Ø      (11 )„Rozpoznaj i nazwij, jaki to deszcz” uczestniczą w ćwiczeniach słuchowych

 

Ø      ( 2/ 11 )Spacer – obserwowanie  zjawiska atmosferycznego jakim jest wiatr.    

 

Ø      ( 13 )Zabawa dydaktyczna „Co się zmieniło”

 

Ø      ( 3 )Ćwiczenia ortofoniczne „Wieje i pada” – naśladowanie szumu wiatru, padającego deszczu, chodzenia po kałużach itp.

 

Ø      ( 8 )„Taniec w deszczu” – zabawy przy muzyce do melodii „Deszczowa piosenka”

 

Ø      (11/3  )Zgaduj – zgadula „Co wiemy o jesieni” utrwalanie wiadomości, rozwijanie zainteresowań przyrodą.

 

Ø      ( 9/4 )Kolor niebieski zapoznanie z kolorem.         

 

   ( 5 )      Zestaw ćwiczeń porannych

                          ( 5 )   Zabawy ruchowe

- orient. – porząd. „Deszczowe chmury”

- zabawa z elem. skoku „Kałuże”.

- orientacyjno-porządkowa „Słońce świeci-deszcz pada”

- z elementem czworakowania  Kto idzie na spacer

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                                           ZIMNO  CORAZ ZIMNIEJ

                                              09.11.- 13.11.2009r.

 

 

                           

                               

 

 

1.( 11 /3 ) „Ubieramy się odpowiednio do pogody”- utrwalenie znajomości nazw części garderoby oraz określanie sytuacji, w których ten ubiór jest wykorzystywany

·         zna nazwy ubrań i wie w jakiej kolejności należy je wkładać

 

2.(  9 )„W naszej szafie”- wycinanie i ozdabianie garderoby na chłodne dni.

·         wykonuje pracę zgodnie ze wzorem.

·         poprawne trzymanie nożyczek

 

3. (11/4  )„Na jaką pogodę te buty?”- zab. dydakt. połączona ze słuchaniem wiersza D. Gellner „Złote kapcie”

·         potrafi przyporządkować buty do pory roku oraz do pogody

 

4.(  13 )„Dzień i noc- rozmowa na temat „ Czym różni się dzień od nocy?”

 

·         Potrafi wskazać różnice, wie, gdzie jest o danej porze dnia, czym zajmuje się, jak zmienia się niebo i otoczenie

 

Ø      13   )Zabawa dydaktyczna „Znajdź buty do pary”, wyjaśnienie pojęcia para. Porównywanie butów, dostrzeganie i określanie różnic;

 

Ø      11   ) „Jesienne zabawy na podwórku” układamy treść do ilustracji - Wie jak należy się ubrać gdy wychodzi zimną porą na dwór, umie ułożyć tytuł do historyjki.

 

Ø      8   ) „Listopadowa piosenka” – osłuchanie i nauka piosenki;

 

Ø      ( 3    ) Zabawa ortofoniczna „Zła pogoda” ćwiczenie narządów mowy na zgłoskach: chlap, chlup, plusk, szur, ciur, kap.

 

Ø      6/11   )”Jesienny masaż” – zabawa w parach - komunikowanie się przez dotyk.

 

Ø      (14/15 ) Wyjście do biblioteki na głośne czytanie;

 

Ø      1/4 ) Zabawy wg indywidualnych preferencji, wyrabianie umiejętności zorganizowania sobie miejsca zabawy.

 

Ø      10 ) Kompozycja ze sznurka i kolorowych nici – rozwijanie zainteresowań  plastycznych i umiejętności twórczych. Ćwiczenie pamięci wzrokowej

                    ( 5 )      Zestaw ćwiczeń porannych

                          ( 5 )   Zabawy ruchowe

Zabawy ruchowe :

-   orientacyjno – porządk. „Taniec liści”,

-   z elem. skoku : „ Myszki”,

-   z elem. przeciągania: „ Porządki”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                  NASZE ULUBIONE BAJKI.

                    23.11.2009r – 27.11.2009r.

                               

                               

 

 

1.( 3..)„ Poczytaj mi mamo” -zabawa muzyczno- ruchowa do wiersza "Lokomotywa" J. Tuwima. Rozmowa na temat przeczytanego wiersza, zwrócenie uwagi na rytmiczność wiersza i obrazowe przedstawienie pracy lokomotywy,

·         potrafi w sposób ekspresyjny zilustrować ruchem i gestem treść „Lokomotywy” J. Tuwima,

2.(  8)„ Nasze małe muzykowanie”- zabawy rytmiczne i umuzykalniając

·         reagowanie na zmianę tempa odpowiednim ułożeniem ciała;

·         rozwijanie poczucia rytmu

3.( 3,4) :Co  to za bajka:- rozpoznawanie ilustracji i dobieranie postaci znanych bajek,

·         wymienia  tytuły bajek.

 

4( 3, 14, 15) ,„Światowy Dzień Pluszowego Misia” – wyjście do biblioteki .

·         kulturalnie zachowuję się w bibliotece,

5.( 9 ) Moja ulubiona postać z baki – zamalowywanie postaci farbami plakatowymi

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin