luty 2010.doc

(97 KB) Pobierz

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                               „Moja postać”

                                          01.02.- 05.02.2019r.

 

1.( 13 ,  ) „Moja postać”- oglądanie sylwetki człowieka , nazywanie części ciała.(met. E.Gruszczyk- Kolczyńskiej.) Organiz. doświad. pomagających dz. w kształ.  świadomości własnego ciała.

·         wskazuje i nazywa części swojego ciała

2.(  9 ) „Rysujemy postać”- rysowanie postaci z dbałością o szczegóły .Wdrażanie do korzystania z wiedzy o innych.

·         rysuje postać z dbałością o szczegóły

·         rozwija ekspresje twórczą

·         wypowiada się na temat wykonanej pracy

3.(  13  ) „Wiem jak wyglądam”- zabawa dydaktyczna w/g metody E.Gruszczyk-  Kolczyńskiej.  Organiz. doświad. pomagających dz. w kształ. świadomości własnego ciała

·         wskazuje i nazywa części swojego ciała

4.(5, 6, 1 )Zabawy w HOP SIUP- wyjazd do Sali

·         zachowanie bezpieczeństwa dzieci –rozmowy na temat bezpiecznej zabawy

·         opowiada o swoich przeżyciach w czasie zabaw

5.( 5 ,6 ) Zestaw ćwiczeń gimnastycznych prowadzonych metodą W. Sherborne.

·         nawiązanie kontaktu z partnerem i grupą.

·         ćwiczy  w zespole

·         zachowuje bezpieczeństwo podczas ćwiczeń

 

 

Ø      ( 1, 5, 8)„Głowa, ramiona…” – zabawa ruchowa do piosenki – dzieci uczą się słów piosenki, uczestniczą we wspólnej zabawie wskazując poszczególne części ciała, o których mowa w piosence

 

Ø      ( 3   )„Części ciała” – słuchanie wiersza – dziecko nazywa i wskazuje wymienione części ciała

 

Ø      8   )Każda rączka- zabawy rytmiczne przy piosence.

 

Ø      (  5 , 11)Zabawy na świeżym powietrzu. Zapoznanie dzieci z niektórymi właściwościami śniegu.

 

Ø      14  )„Nasze podobieństwa i różnice” – ćwiczenia spostrzegawczości – dzieci uczestniczą w zabawie, wyszukują podobieństw i różnic pomiędzy sobą

 

Ø      3, 8   )„Czym różnią się postacie?” – zabawa słowno-ruchowa – dziecko potrafi nazwa różnice pomiędzy sobą a innymi dziećmi

 

Ø      2 )Zabawa „Język i wargi” – każde dziecko dostaje małe lusterko

 

Ø      (11, 12, 15) Spacery w okolicy przedszkola-dosypywanie karmy do karmnika, obserwowanie ptaków

 

             ( 5, 6 )      Zestaw ćwiczeń porannych

                          ( 5, 6 )   Zabawy ruchowe


• „Imię do imienia” – zab. z wykorzystaniem piłki
• „Kto ma to co ja?” – zab. z elem. Orient. Porz.
• „Dzieci na spacer-dzieci do domu”- zab. z elem. Orient.porz.

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                      „Sporty zimowe”

                                    08.02.- 12.08.2019r.

 

 

 

 

             

 

 

 

1.( 3,5 )Sporty zimowe”- praca z obrazkiem Zapoznanie dzieci ze sportami, jakie możemy uprawiać w czasie zimy,

·         kolejno wypowiada się podczas rozmów z całą grupą, uczy się słuchania swoich kolegów.

 

2.8  ) „Zimowa poleczka- zabawy przy muzyce Zapoznanie dzieci ze słowami i melodia piosenki „Pu,

·         reaguje ruchem na treść piosenki,

 

3. ( 9   )Narciarz”- kolorowanie kredkami ołówkowymi Kolorowanie kredkami ołówkowymi ilustracji przedstawiającej narciarza, dorysowanie brakujących elementów na rysunku: słońca, chmurek, drzewek

·         ćwiczy sprawność manualną dłoni,

·         próbuje ocenić wykonaną pracę.

 

4.( 5  )Zestaw Ćwiczeń gimnastycznych metodą R. Labana

·         .rozwija ekspresję ruchową i pomysłowość, płynność ruchu poczucie rytmu, siłę i zwinność, umiejętnie reaguje na sygnały

 

5.( 3  ) „ Zabawa zimowa dzieci”- przyczyna skutek. Przewidywanie następstw

·         Układanie historyjki obrazkowej bez ostatniego obrazka .

·         Wymyśla samodzielnie zakończenie, określa przyczynę i skutek

 

Ø      ( 13   ) Zabawa fantowa „Kolory”, doskonalenie umiejętności rzutu i chwytania piłki, rozwijanie czujności, i skupienia uwagi\

 

Ø      (  4 ) Zabawa „Dokończ słowo” – ćwiczenie słuchu fonematycznego i percepcji słuchowej.

 

Ø      6, 5 )Opowieść ruchowa „Sportowcy” przy akompaniamencie pianina: marsz w szeregu, rozgrzewka i ćwiczenia do muzyki

 

Ø      3 )Zabawa ortofoniczna „Rozgrzewka na dworze” – ćwiczenie narządów mowy na zgłoskach „hu, ha” podczas naśladowania ruchem czynności rozgrzewania się na powietrzu

 

Ø      ( 9 )„Moje ulubione zabawy na śniegu- rysowanie kredkami

 

Ø      ( 13 )„Zimno- ciepło”- zabawa dydaktyczna rozwijająca orientację przestrzenną

 

Ø      ( 8   )Zimowe piosenki – utrwalenie piosenek i zabaw o tematyce zimowej

 

Ø      (1, 5, 6 )Zabawy na śniegu w ogrodzie przedszkolnym

 

             ( 5 )      Zestaw ćwiczeń porannych

                          ( 5 )   Zabawy ruchowe

-„Wiatr i śnieżynki”- orient- porządkowa

- ‘Lawina”- z el. biegu

- „Kot jest- kota nie ma’- z el czworakowania

- „Kto trafi” – z el celowania

- „Po kładce” – z el. Równowagi”

 

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                                      Zwierzęta egzotyczne.     

                                          15.02.2010 – 19.02.2010

 

 

 

 

1(12, 14, 3).Zwierzyniec –słuchanie wierszy J. Brzechwy. Opisywanie wyglądu  wybranych zwierząt  egzotycznych  z wykorzystaniem ilustracji. Poznawanie zwierząt egzotycznych ,rozwijanie mowy.

·         wypowiada się na temat obrazków

·         rozpoznaje i nazywa niektóre zwierzęta egzotyczne

 

2. (9)Żyrafa – wykonanie obrazka żyrafy : naklejanie łat wydzieranką z papieru kolorowego, naklejanie zielonej trawy ze zgniecionych kawałków zielonej bibuły

·         wydziera i nakleja w odpowiednim miejscu kawałki papieru i bibuły

·         wykorzystuje odpowiednie kolory papieru

3. ( 8 ) Wesołe ZOO – osłuchanie z  piosenką ,nauka piosenki fragmentami metodą ze słuchu. Zabawy muzyczno-ruchowe przy piosence- inscenizowanie ruchem

·         śpiewa w grupie wspólnie z innymi dziećmi

·         podejmuje zabawy rytmiczne przy muzyce

·         inscenizuje ruchem tekst

4. (7, 3 )Słoń Trąbalski- teatrzyk sylwet  poznawanie wybranych zwierząt egzotycznych. Rozwijanie samdzielnych wypowiedzi dzieci wypowiedzi dzieci

·         z uwagą ogląda teatrzyk

·         wypowiada się na temat występujących tam postaci i próbuje wyciągać wnioski

 

5. (6/5  )Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą ruchu rozwijającego W.Sherborne –rozwijanie poczucia bezpieczeństwa w otoczeniu

·         ćwiczy indywidualnie i w parze

·         zachowuje bezpieczeństwo podczas ćwiczeń

·         nabywa poczucia bezpieczeństwa w otoczeniu

Ø      Oglądanie kolorowych widokówek ze zwierzętami egzotycznymi ( 9)

 

Ø      Zwierzęce gadanie-  ćwiczenie artykulacyjne (11 )

 

Ø      Zwierzęta- składanie w całość pociętych obrazków zwierząt egzotycznych- ćw. analizy i syntezy wzrokowej (14)

 

Ø      Zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne - różnego rodzaju klockami-budowanie pomieszczeń dla zwierząt  . Zabawy zręcznościowe - nawlekanie koralików, wyszywanie bez igły (10)

 

Ø      Kolorowanie kolorowanek przedstawiających zwierzęta egzotyczne- lepienie z plasteliny, stęplowanie –kształtowanie umiejętności twórczych, rozwijanie sprawności manualnych.( 9)

 

Ø...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin