Konspekt ćw. 4.docx

(68 KB) Pobierz

http://chomikuj.pl/szczota_bartek/



Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu,

Katedra Zespołowych Gier Sportowych,

Zespół Piłki Siatkowej i Koszykówki,

51-617 Wrocław, ul. Witelona 25, p.83, 44,

tel. 071 347 3104, 071 347 3143, fax 071 347 3273,

katedra.zgs@awf.wroc.pl

 

 

 





Szablon do zajęć z koszykówki


Temat 4: Charakterystyka pomocniczych czynności
ruchowych w koszykówce (kozłowanie piłki, chwyty
i podania piłki, obroty)

 

Zestaw ćwiczeń doskonalących kozłowanie piłki:

Ćwiczenie 1
Ćwiczący rozsypani na całym boisku do koszykówki.
W siadzie skrzyżnym kozłowanie piłki wokół tułowia.

 

Ćwiczenie 2
Ćwiczący ustawieni na całym boisku, każdy posiada piłkę.
Kozłując poruszają się po sali. Następuje zmiana tempa
i kierunku kozłowania na sygnał wzrokowy i słuchowy
prowadzącego.


Ćwiczenie 3
Ćwiczący ustawieni parami na całym boisku do
koszykówki. Jeden z pary ma piłkę. Pierwszy bez piłki

dowolnie porusza się po boisku, wykonując starty i zatrzymania, zmiany tempa i kierunku biegu, drugi kozłując piłkę naśladuje jego ruchy.

Cel wychowawczy: doskonalenie pomocniczych czynności ruchowych (skupione na kozłowaniu)
Cel psychomotoryczny: kształtowanie koordynacji ruchowej, szybkości reakcji, umiejętności poruszania się po boisku

Gra szkolna
Gra toczy się na boisku do koszykówki, drużyny liczą po 5 zawodników. Gra bez kozłowania, dopuszczalne są same podania
i chwyty (zawodnik może wykonać maksymalnie 2 kroki z piłką w rękach). Zdobyte kosze punktowane są zgodnie z zasadami,
a dodatkowo drużyna, która zanotuje 5 podań z rzędu otrzymuje punkt. Gra toczy się przez 5min.
Cel wychowawczy: nauka współpracy w drużynie, doskonalenie chwytów i podań
Cel psychomotoryczny: kształtowanie koordynacji ruchowej, orientacji w przestrzeni

 

Literatura:

  1. Arlet T., „Koszykówka – podstawy techniki i taktyki”. Wyd. AWF, Kraków, 2001.






  2. Bondarowicz M. „Zabawy w grach sportowych”. Wyd. WSiP, Warszawa, 1995
Zgłoś jeśli naruszono regulamin