Jorge Blaschke więcej niż osho. idee, nauki i przekaz kontrowersyjnego guru cała książka.pdf

(56721 KB) Pobierz
888857141.003.png
Spis treści
Wstęp . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
Rozdział 1. Saga współczesnych mistrzów . . . . . . . . . . . . . . . . 13
Przegląd twórców głębokiej mądrości duchowej . . . . . . . . . . . 15
Wielcy mistrzowie i wielkie mądrości . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18
Aurobindo i świadomość ponadumysłowa . . . . . . . . . . . . . . . 18
Krishnamurti — mistrz, który się zbuntował . . . . . . . . . . . . . . 20
Ramakrishna — tam, gdzie umysł jest wszystkim . . . . . . . . . . . 21
Osho — jeśli prawdą jest to, co powiedziałem, przeżyję . . . . . . . . 22
Rozdział 2. Mistrz i uczeń . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25
Mistrz idealny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27
Mistrz zewnętrzny jest przewodnikiem . . . . . . . . . . . . . . . . . 28
Prawdziwy mistrz nie musi niczego udowadniać . . . . . . . . . . . 30
Cechy fałszywych nauczycieli . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33
Rozdział 3. Inteligencja i wysiłek, by stać się kimś . . . . . . . . . . . . 35
Intelekt i inteligencja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37
To, co czyni nas kretynami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 38
Wysiłek, by być kimś, w naukach Osho . . . . . . . . . . . . . . . . . 40
Osho na drodze medytacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44
Potęga umysłu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46
Zmysł prawie utracony — intuicja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50
Mózg — organ w pełni rozwoju . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52
Osho przestrzega nas przed niebezpieczeństwem ograniczeń . . . . 53
Rozdział 4. Niebezpieczeństwa ego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57
Rodzimy się obdarzeni autentycznym bytem . . . . . . . . . . . . . . 59
Pojawienie się ego w okresie dzieciństwa . . . . . . . . . . . . . . . . 60
Osho przestrzega, że cierpimy z powodu ego . . . . . . . . . . . . . . 62
Kilka rad Osho na pokonanie ego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 63
Rozdział 5. Pułapki sukcesu i władzy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 69
Pułapki na drodze do wewnętrznego poznania
i mądrości duchowej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 71
Pochlebstwa, ego, chełpliwość i to, co nietranscendentne . . . . . . . 73
Władza i rezygnacja według szkoły Osho . . . . . . . . . . . . . . . . 74
888857141.004.png
Rozdział 6. Przemoc według Osho . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79
Duchowość zaczyna się od odrzucenia przemocy . . . . . . . . . . . 81
Przemoc a nasza zwierzęca przeszłość . . . . . . . . . . . . . . . . . 82
Jak zawrócić z drogi przemocy? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84
Rozdział 7. Medytacja, taniec i muzyka — składowe szkoły Osho . . . 87
W poszukiwaniu świata spokoju . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 89
Dźwięk mantry, aby osiągnąć ciszę . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90
Taniec jako droga ku transcendencji . . . . . . . . . . . . . . . . . . 92
Rozdział 8. Fałszywa koncepcja czasu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95
Przeszłość, teraźniejszość, przyszłość . . . . . . . . . . . . . . . . . . 97
Czas jest wymysłem człowieka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98
Relatywne mierzenie czasu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100
Upaniszady a umysł kwantowy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101
Rozdział 9. Seks według Osho . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105
Osho i jego wyobrażenie o miłości i seksie . . . . . . . . . . . . . . 107
Seks w ujęciu Osho . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 109
Ego jako wróg miłości i seksu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 110
Jak podchodzić do seksu? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 111
Tantra — święty seks . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 112
Panća Tattwa, czyli ceremonia tantryczna
w pełnym tego słowa znaczeniu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 113
Nieco więcej o kundalini . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116
Czakry — punkty specyicznej medytacji . . . . . . . . . . . . . . . 117
Medytacja służąca pobudzeniu kundalini . . . . . . . . . . . . . . . 118
Niektóre z efektów budzenia kundalini . . . . . . . . . . . . . . . . 120
Rozdział 10. Zen i medytacja według szkoły Osho . . . . . . . . . . . 123
Wprowadzenie do zen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 125
Żyć tu i teraz . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 127
Medytacja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 128
Proste ćwiczenie w medytacji zen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 132
Krótkie wprowadzenie do praktyki koan . . . . . . . . . . . . . . . 133
Rozdział 11. Radość i szczęście według Osho . . . . . . . . . . . . . . 137
Szczęście i radość . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 139
Szczęście powinno pochodzić z naszej świadomości . . . . . . . . 140
Podstawy szczęścia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 140
Gdzie rodzi się nieszczęście? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 142
Klucz do szczęścia według szkoły Osho . . . . . . . . . . . . . . . . 142
Przede wszystkim być sobą . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 143
888857141.005.png
Rozdział 12. Oświecenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 147
Czym jest oświecenie? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 149
Jak osiągnąć stan oświecenia? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 150
W oświecenie należy uwierzyć . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 152
Odmienne stany świadomości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 153
Władza oświecenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 155
Rozdział 13. Umysł . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 159
Umysł to organ zanurzony w potoku słów . . . . . . . . . . . . . . 161
Medytacja to nieobecność myśli . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 164
Medytacja świadka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 165
Zanurzając się w teraźniejszości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 166
Rozdział 14. Filozoia Osho a zachodnie religie . . . . . . . . . . . . 169
Brutalne religie a pokojowe ilozoie . . . . . . . . . . . . . . . . . . 171
Różne pojęcia nieśmiertelności . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 173
Poszukiwanie wewnętrzne a poszukiwanie zewnętrzne . . . . . . . 174
Sprzeczne poglądy na temat seksu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 176
Epilog . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 179
Dodatek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 181
Bibliograia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 184
888857141.006.png
8.
Fałszywa
koncepcja czasu
888857141.001.png 888857141.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin