7-zaginionych-tajemnic-sukcesu helion.pdf

(3857 KB) Pobierz
888896246.001.png
10
7 zaginionych tajemnic sukcesu
N ATYCHMIASTOWY WGLĄD
W SIEDEM ZAGINIONYCH SEKRETÓW
125
R APORT SPECJALNY :
A NALIZA STUPROCENTOWO SKUTECZNEGO LISTU
B RUCE A B ARTONA
129
D ODATEK :
P IERWSZY DUCHOWY SPEC OD MARKETINGU NA ŚWIECIE
159
Ź RÓDŁA
173
S EKRETY DRUGIEGO „B” Z BBDO:
COPYWRITER , KTÓREGO NIKT NIE ZNA
181
H ISTORIA DRUGIEGO „B” Z AGENCJI REKLAMOWEJ BBDO
(B ATTEN , B ARTON , D URSTINE & O SBORN )
185
S ZEŚĆ NIEZMIENNYCH PRAW REKLAMY
191
R EKLAMY , KTÓRYCH NIKT NIE ZNA
199
Zalecana lektura
207
Bibliografia
209
O doktorze Joe Vitale
211
Sekret 1
P OKAŻ FIRMĘ ,
KTÓREJ NIKT NIE ZNA
„Na dłuższą metę nikt nie jest w stanie odnieść sukcesu
większego niż ten, w który sam wierzy”.
Bruce Barton, 1921
47
Sekret 1: Pokaż firmę, której nikt nie zna
PAŃSTWO ZE STALI
Bruce Barton kopał głęboko, żeby dowiedzieć się, w jaki sposób
biznes zaspokaja ogólnoświatowe potrzeby lub przyczynia się do
rozwoju kraju.
Kiedy wraz z Royem Durstinem załapał się w 1935 roku do pra-
cy dla United States Steel Corporation, pomógł stworzyć reklamę,
która przeszła do historii. Powiedział, że Andrew Carnegie „przybył
do kraju drewnianych miast… a opuścił państwo ze stali”.
Tego typu strategia oznaczała całkowitą zmianę perspektywy.
Ludzie nie kupowali już produktu zwanego stalą, brali udział w misji
polegającej na poprawie standardu życia w swoim kraju.
W jaki sposób Twoja firma służy życiu? Jaki jest Twój wkład
w poprawę życia?
Musisz sięgnąć wzrokiem poza to, co oczywiste. Być może masz
budkę z hamburgerami. Ale czy jedynie sprzedajesz hamburgery?
Czy nie robisz czegoś więcej — może utrzymujesz ludzi przy życiu
i w zdrowiu, żeby mogli czerpać radość ze swojej egzystencji i by
byli szczęśliwi?
48
7 zaginionych tajemnic sukcesu
JAK ŻYĆ WIECZNIE
Czasem pomagam ludziom pisać książki. Książki jednak to nie mój
jedyny produkt. Działam w branży zapewniania nieśmiertelności.
Pozwól, że wyjaśnię.
Książka to sposób na życie wieczne. Kiedy ją piszesz, wkładasz
w nią samego siebie. Tworzysz coś, co Cię przetrwa. Spójrz na czło-
wieka, o którym mowa: na Bruce’a Bartona. Zmarł w 1967 roku.
Jednak jego pisma poruszyły mnie (a teraz poruszają i Ciebie) po-
mimo jego śmierci.
Barton wykorzystał tę taktykę, by napisać swoją najsłynniejszą
książkę.
Dzięki The Man Nobody Knows dla milionów ludzi Jezus znów
stał się żywy. Większość osób uważała (i wciąż uważa) Jezusa za
łagodnego Zbawiciela. Barton zaś powiedział, że Jezus jako cieśla
miał silne ciało, był zdrowy, ponieważ codziennie przebywał na
świeżym powietrzu; był popularny, ponieważ zapraszano Go na
przyjęcia i przyciągał do siebie małe dzieci, a także, że był mądrym
przywódcą, ponieważ z dwunastu obcych mężczyzn (rybaków) uczy-
nił przedstawicieli swojej organizacji — organizacji, która ogarnęła
cały świat i przez tysiące lat poruszała miliony ludzi.
W 1920 roku Barton napisał o Jezusie: „Był na przyjęciu weselnym.
Skończyło się wino. Dokonał zatem swojego pierwszego cudu.
Tylko po to, żeby zaoszczędzić gospodyni wstydu — uważał to za
wystarczający powód na cud. Tylko po to, żeby przedwcześnie nie
pozbawiać grupy prostych ludzi chwil radości — to z tego powodu,
jak sądził, powierzono Mu boską moc”.
Nikt nigdy wcześniej mi tego nie powiedział! Dzięki wyjaśnie-
niom Bartona postrzegam Jezusa w zupełnie nowy sposób. Barton
pokazał mężczyznę, którego nigdy wcześniej nie znałem.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin