Instrukcja montazu Toyota RAV 4.pdf

(514 KB) Pobierz
Microsoft Word - Monta. Toyota RAV 4.doc
INSTRUKCJA MONTAŻU
SYSTEMU ALARMOWEGO
CHALLENGER NT
przeznaczonego dla
RAV 4
Informacje i serwis:
Clifford Auto Alarm Center
03-687 Warszawa
ul. Łodygowa 25
e-mail: aac@clifford.com.pl
150092923.002.png
Instrukcja montażu Toyota RAV 4
Nr
wtyczki,
Nr pinu
Kolor przewodu
Przeznaczenie
Podłączenie
Umiejscowienie
P- 1.1
czarny
masa załączana
czujnik
P- 1.2
pomarańczowy
wyzwalanie z czujnika
czujnik
P- 1.3
czerwony
zasilanie +12V
czujnik
P- 2.1
różowo-czarny
wyłączenie alarmu
niebiesko-czerwony
ECU
P- 2.2
nieb-czerwony
nieużywany
-
-
P- 2.3
niebieski
nieużywany
-
-
P- 2.4
zielono-biały
zamek rozcięcie wejście
niebieski
ECU
P- 2.5
zielony
zamek rozcięcie wyjście
P- 2.6
szary
wyzwalanie z drzwi kierowcy
czerwono-żółty
ECU
P- 2.7
nieb-czarny
wyzwalanie z maski ( - )
wyłącznik maski
maska
P- 2.8
czarny
zasilanie masa
biało-czarny
punkty fabryczne
P- 2.9
biały
wyjście-wejście kierunkowskazów
zielono-czarny
wiązka stacyjki
P-2.10
różowy
włączenie alarmu
nieb-pomarańczowy
ECU
P-2.11 żółty
zapłon +12V
czarny
wiązka stacyjki
P-2.12
zielono-czarny
zamykanie wyjście
nieb-pomarańczowy
ECU
P-2.13 pomarańczowo-biały
nieużywany
-
-
P-2.14
pomarańczowy
otwieranie wyjście
niebiesko-żółty
ECU
P-2.15
szaro-czarny
wyzwalanie z drzwi ( - )
czerwono-czarny
ECU
P-2.16
brązowy
sterowanie syreny ( + )
biały
syrena
P-2.17
czerwony
zasilanie +12V
biały
wiązka stacyjki
P-2.18
biały
wyjście kierunkowskazów
zielono-żółty
wiązka stacyjki
P-3
wtyczka niebieska
wyłącznik serwisowy
P- 4
wtyczka czerwona
dioda LED
P- 5
podwójny czarny rozcięcie obwodu elektrycznego
silnik diesla
czarny
wiązka stacyjki
silnik benzynowy
Opis złączy alarmu:
P- 1 : Złącze do podłączenia czujników ; wstrząsowego, zbicia szyby, ultradźwiękowego,
położeniowego, radarowego.
P- 2 : Złącze główne alarmu wyposażone w osiemnaście pinów:
1. Różowo-czarny : wyłączenie alarmu ( + ), podłączamy do przewodu
wykonawczego siłowników zamka centralnego, na którym pojawia się napięcie
+12V w chwili otwierania drzwi.
2. Niebiesko-czerwony : nieużywany
3. Niebieski : nieużywany
4. Zielono-biały : wejście przewodu otwierającego zamek centralny (przełącznik
wewnętrzny). Po rozcięciu przewodu (w instalacji fabrycznej) otwierającego,
podłączamy od strony zamka współdziała z przewodem z pinu 5 (wyjście ).
Montaż Toyota RAV 4
1
150092923.003.png 150092923.004.png 150092923.005.png
5. Zielony : wyjście przewodu otwierającego zamek centralny (przełącznik
wewnętrzny). Po rozcięciu przewodu (w instalacji fabrycznej) otwierającego,
podłączamy od strony modułu, współdziała z przewodem z pinu 4 ( wejście ).
6. Szary : wyzwalanie alarmu, aktywacja funkcji antynapadowej. Wejście o
polaryzacji ujemnej, podłączamy pod drzwi kierowcy.
7. Niebiesko-czarny : wyzwalanie alarmu z maski, wejście alarmu o polaryzacji
ujemnej.
8. Czarny ( 0,75 mm ) : zasilanie alarmu ( masa ), przewód podłączamy do nadwozia
samochodu bardzo starannie, najlepiej pod fabryczne punkty. Z tego pinu
wychodzi przewód do zasilania syreny.
9. Biały : wyjście na kierunkowskazy, podłączamy do przewodu kierunkowskazów.
10. Różowy : włączenie alarmu ( + ). Podłączamy do przewodu wykonawczego
siłowników zamka centralnego, na którym pojawia się napięcie +12V w chwili
zamykania drzwi.
11. Żółty : informacja o zapłonie ( +12V ), podłączamy do przewodu na którym jest
+12V w pozycji ON na stacyjce i nie zanika w czasie kręcenia rozrusznikiem.
Wejście aktywujące funkcje antynapadową i zamek centralny ( zamykanie drzwi
po zapłonie).
12. Zielono-czarny : zamykanie centralnego zamka, wyjście o polaryzacji ujemnej o
dopuszczalnym obciążeniu 200 mA. Podłączamy do sterownika centralnego
zamka. Wyjście działa po włączeniu zapłonu (funkcja zamykania drzwi po
włączeniu zapłonu ) i po uzbrojeniu alarmu (funkcja komfort) domykając szyby.
13. Pomarańczowo-biały : nieużywany
14. Pomarańczowy : otwieranie centralnego zamka, wyjście o polaryzacji ujemnej o
dopuszczalnym obciążeniu 200 mA. Podłączamy do sterownika centralnego
zamka. Wyjście to działa tylko po wyłączeniu zapłonu (otwieranie drzwi po
wyłączeniu zapłonu)
15. Szaro-czarny : wyzwalanie alarmu z drzwi ( - ), wejście alarmu o polaryzacji
ujemnej
16. Brązowy: sterowanie syreny ( + ), podłączamy do przewodu białego w syrenie z
własnym zasilaniem lub czerwonego w zwykłej syrenie.
17. Czerwony ( 0,75 mm ) : zasilanie alarmu +12V . Podłączamy bezpośrednio do
przewodu zasilającego np. skrzynkę bezpieczników. Z tego pinu wychodzi
przewód do zasilania syreny.
18. Biały : wyjście na kierunkowskazy, podłączamy do przewodu kierunkowskazów.
P- 3: Złącze niebieskie-przycisk serwisowy. Przycisk służy do wyłączania funkcji
antynapadowej i awaryjnego wyłączania alarmu, montujemy w ukrytym miejscu. Miejsce
montażu ustalamy z klientem.
P- 4 : Złącze czerwone-dioda LED. Dioda LED służy do określenia stanu pracy alarmu,
montujemy ją w widocznym miejscu na desce rozdzielczej po uprzednim uzgodnieniu z
klientem.
P- 5 : Złącze białe-rozcięcie obwodu elektrycznego o obciążalności max 20 A. Tym
rozcięciem unieruchamiamy silnik w chwili uzbrojenia alarmu i włączenia funkcji
antynapadowej. W celu zatrzymania pracującego silnika powinniśmy rozciąć obwód p-py
paliwa ewentualnie zapłonu.
Montaż Toyota RAV 4
2
150092923.001.png
Funkcje diody LED
miga ⇒ system uzbrojony
nie miga ⇒ system rozbrojony
Blokada silnika
Uzbrojenie alarmu nie pozwala na uruchomienie silnika. Wbudowany immobilizer powoduje
zablokowanie jednego z obwodów elektrycznych (wybór instalatora) np. zapłonu lub p-py
paliwa.
Automatyczne blokowanie i odblokowanie zamka centralnego – funkcja
programowana
Dla bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów, drzwi w samochodzie automatycznie zamkną się
po 3 sekundach od włączenia zapłonu. Kiedy wyłączymy zapłon drzwi natychmiast odblokują
się.
Informacja o próbie włamania oraz pamięć ostatniego zdarzenia
Jeżeli podczas nieobecności właściciela pojazdu nastąpiła próba włamania, przy rozbrojeniu
systemu będzie słychać, oprócz normalnych dodatkową liczbę sygnałów dźwiękowych.
Przyczyna alarmu będzie odpowiednio sygnalizowana :
4 sygnał syreny ⇒ Wzbudzenie czujników
3 sygnały syreny ⇒ Wwłączenie stacyjki
2 sygnał syreny ⇒ Otwarcie drzwi, maski lub bagażnika
Inteligentna samodiagnoza systemu
Gdy podczas uzbrajania alarmu niedomknięte są drzwi, maska, bagażnik lub gdy uszkodzony
jest któryś czujnik będzie słychać dodatkowe 2 sygnały dźwiękowe . W tej sytuacji system
automatycznie pominie uszkodzony obwód, zapobiegając fałszywym alarmom.
UWAGA: Jeżeli w stanie uzbrojenia czujnik dodatkowy wywoła pięciokrotnie alarm to
system go zablokuje.
Samouzbrojenie (rearming)
Jeśli w ciągu 30 sekund od wyłączenia alarmu nie nastąpi otwarcie drzwi, alarm uzbroi się
automatycznie zamykając drzwi. Funkcja zabezpiecza nas przed przypadkowym rozbrojeniem
systemu (np. naciśnięcie nadajnika (pilota) w kieszeni).
Awaryjne wyłączenie alarmu
Awaryjne wyłączenie alarmu pozwala wyłączyć sygnały alarmowe oraz pominąć wszystkie
funkcje ochronne w sytuacji awaryjnej gdy system nie reaguje na nadajnik(pilota) (np.
wyczerpana bateria).
1. Wejść do samochodu, otwierając drzwi kluczem.
2. Przełączyć stacyjkę w pozycję zapłon. (Uwaga ! Po włączeniu zapłonu wyłączenie
alarmu jest możliwe tylko i wyłącznie ukrytym wyłącznikiem. Nie wyłączymy alarmu
pilotem)
3. Nacisnąć i przytrzymać ukryty wyłącznik do czasu wyłączenia sygnałów alarmowych
(około 10 sekund) – alarm zostanie rozbrojony i będzie można uruchomić silnik.
Montaż Toyota RAV 4
3
Funkcja antynapadowa
Zawsze po wejściu do samochodu i uruchomieniu silnika należy rozbroić funkcję anty-
napadową poprzez jednokrotne naciśnięcie ukrytego wyłącznika (system potwierdzi to
sygnałem dźwiękowym miniaturowego głośniczka). W ten sposób informujemy system, że
pojazd jest prowadzony przez upoważnioną osobę. Ponadto gdy w dowolnej chwili zostaną
otwarte drzwi kierowcy (co ma miejsce podczas napadu) lub zostanie wyłączony i włączony
zapłon, należy ponownie rozbroić funkcję antynapadową.
Co będzie jeśli zapomnisz nacisnąć ukryty wyłącznik ?
Jeżeli funkcja antynapadowa nie zostanie rozbrojona w ciągu 90 sekund od momentu
uruchomienia silnika (lub/i otwarcia drzwi), system będzie dawać kierowcy sygnał
dźwiękowy miniaturowym głośniczkiem i miganiem diody LED. Jeżeli w ciągu kolejnych 30
sekund nie zostanie naciśnięty ukryty wyłącznik, system unieruchomi silnik oraz włączy
światła awaryjne (ostrzeżenie innych użytkowników drogi) a następnie włączy syrenę na 30
sekund. Ponieważ ponowny rozruch (*) silnika nie jest możliwy, włączona jest syrena,
błyskają światła i porywaczowi nie pozostaje nic innego jak szybko opuścić pojazd.
Włączenie stacyjki w pozycję zapłon i naciśnięcie ukrytego wyłącznika przez właściciela
wyłączy sygnały alarmowe i pozwoli uruchomić silnik.
* gdy funkcja antynapadowa wyłączy silnik i zatrzyma pojazd w niebezpiecznym miejscu
(przejazd kolejowy, skrzyżowanie, łuk drogi) system pozwala na jednokrotne, czasowe
uruchomienie silnika dając możliwość zjechania na pobocze. W takiej sytuacji należy na
chwilę wyłączyć zapłon i ponownie uruchomić silnik. Możliwe jest tylko jednokrotne
podjęcie takiej próby, a silnik będzie pracował tylko 10 sekund.
ODIS – Optimal Driver Identification System
Działanie systemu polega na automatycznej, bezobsługowej identyfikacji właściciela pojazdu.
Proces identyfikacji osoby prowadzącej samochód jest realizowany sygnałem z identyfikatora
(Personal Transmiter), noszonego zawsze przy sobie. W momencie napadu i kradzieży auta
po uruchomieniu funkcji antynapadowej (otwarcie drzwi i/lub wyłączenie/włączenie
zapłonu), gdy system nie otrzyma sygnału z identyfikatora, nastąpi procedura zatrzymania
pojazdu po upływie odpowiedniego czasu.
Identyfikator jest wyposażony w jeden wewnętrzny przycisk, który służy do jego
zaprogramowania do systemu.
Procedura programowania identyfikatora ODIS do systemu :
1. Odłączyć alarm od zasilania.
2. Przełączyć przełącznik DIP nr 1 do góry.
3. Podłączyć zasilanie alarmu, miniaturowy głośniczek w centralce piśnie 1 raz.
4. Przełączyć przełącznik DIP nr 1 do dołu.
5. Wprogramować ODIS’a poprzez jednokrotne naciśnięcie wewnętrznego przycisku w
ODIS’ie
6. Wprogramowanie ODIS’a system potwierdza 3 krotnym sygnałem miniaturowego
głośniczka
7. Obligatoryjnie należy wypełnić wszystkie 4 komórki pamięci centralki poprzez 4
krotne wprogramowanie pilota ODIS
8. Po zapełnieniu ostatniej komórki pamięci system automatycznie kończy procedurę
programowania
UWAGA : do systemu można zaprogramować maksymalnie 4 ODIS”y (po jednym do każdej
komórki pamięci).
Montaż Toyota RAV 4
4
Zgłoś jeśli naruszono regulamin