Zachowanie się żołnierzy w wąskich i szerokich przejściach.DOC

(54 KB) Pobierz
ZATWIERDZAM

 

PLAN PRACY

 

do przeprowadzenia zajęć z regulaminów

 

TEMAT: Zachowanie się żołnierzy w wąskich i szerokich przejściach.

 

CEL:        Nauczyć żołnierzy zachowania się w wąskich i szerokich przejściach.

 

METODA:  Praktyczna

 

CZAS: 12 min

 

MIEJSCE:  Rejon pododdziału

 

POMOCE SZKOLENIOWE:

1.      Regulamin ogólny

2.      Regulamin musztry

3.      Nauczanie regulaminu ogólnego i musztry „Poradnik metodyczny”

 

WSKAZÓWKI ORGANIZACYJNO-METODYCZNE

 

           1. Zajęcia prowadzić  drużyną.

           2. Szczególną uwagę zwrócić na właściwe wykonywanie poszczególnych elementów w czasie    

               szkolenia.

           3. Przed wyjściem na zajęcia sprawdzić umundurowanie i wygląd zewnętrzny żołnierzy

 

ZAGADNIENIA SZKOLENIOWE

 

1.      Zachowanie się żołnierzy w wąskich przejściach .

2.      Zachowanie się żołnierzy w szerokich przejściach .

 

 

 

 

 

 

 


PRZEBIEG ZAGADNIENIA

 

Lp

Zagadnienie

Czynności instruktora zajęć

Czynności szkolonych

1

Zachowanie się żołnierza w wąskich przejściach

Baczność!

Uczył was będę zachowania się w wąskich przejściach podczas przechodzenia przełożonego   Spocznij!

 

Służyć Wam to będzie do prawidłowego zachowania się w wąskich przejściach podczas przechodzenia przełożonego.

 

Pokazuję (wzorowy pokaz ) zachowanie się żołnierza w wąskich przejściach.

 

Pokazuje i objaśniam .

Żołnierz w wąskim przejściu po zauważeniu przełożonego, starszego przyjmuje postawę zasadniczą w następujący sposób:

Żołnierz stoi nieruchomo , wyprostowany , brzuch lekko wciągnięty, ramiona cofnięte do tyłu ,ręce wyprostowane w łokciach, palce zwarte wyprostowane , palec środkowy ułożony na szwie spodni, pięty złączone , stopy rozwarte na szerokość środkowej części buta .

Głowa uniesiona, wzrok skierowany na wprost, usta zamknięte.

Wzrokiem prowadzi przełożonego , starszego stojąc cały czas w postawie zasadniczej. Po przejściu przełożonego przechodzi do postawy swobodnej.   

W grupie żołnierzy znajdujących się w wąskim przejściu pierwszy kto zauważy zbliżającego się przełożonego , starszego podaje komendę: „Przejście”. Żołnierze zatrzymują się i , przepuszczają przechodzącego ,oddają honory poprzez frontowanie i przyjęcie postawy zasadniczej.

 

Ćwiczenia praktyczne.

Komendę podaję dla jednego, ćwiczą wszyscy. Ćwiczenia praktyczne wykonują indywidualnie, kontroluję każdego. Wychwytuję i koryguję popełniane błędy.

Stoją w szeregu i słuchają

 

 

 

 

 

 

Uważnie obserwują

Wykonywane czynności przez instruktora

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ćwiczą pojedynczo zagadnienie

 

 

 

 

 

Na rozkaz kierownika zajęć kończę prowadzić pierwsze zagadnienie

Przerywają ćwiczenie.

2

Zachowanie się żołnierza w szerokich przejściach

 

 

 

 

 

 

 

a

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

b

Baczność!

Uczył was będę zachowania się w szerokich przejściach podczas przechodzenia przełożonego   Spocznij!

 

Służyć Wam to będzie do prawidłowego zachowania się w szerokich przejściach podczas przechodzenia przełożonego.

 

Pokazuję (wzorowy pokaz ) zachowanie się żołnierza w szerokich przejściach.

 

Pokazuje i objaśniam .

W miejscu , w nakryciu głowy żołnierz oddaje honor w postawie zasadniczej. Gdy przełożony zbliży się na odległość trzech kroków żołnierz frontuje i zwraca głowę w kierunku przełożonego , prowadzi go wzrokiem i podnosi szybkim ruchem do daszka obrzeża beretu prawą rękę tak ułożoną aby przedramię i dłoń oraz złączone palce (wskazujący i środkowy) tworzyły linię prostą , pozostałe palce są złożone i przyciśnięte kciukiem. Złożone dwa palce przykłada się do obrzeża beretu na wysokości skroni , dłoń zwrócona ku przodowi , łokieć skierowany w dół na prawo w skos. Po przejściu przełożonego opuszcza energicznym ruchem rękę przyjmując postawę zasadniczą , zwraca głowę na wprost i przechodzi do postawy swobodnej.

W miejscu , bez nakrycia głowy żołnierz przyjmuje postawę zasadniczą (frontuje) oddaje honor poprzez skłon głowy , po przejściu przełożonego przyjmuje postawę swobodną.   

Ćwiczenia praktyczne.

Komendę podaję dla jednego, ćwiczą wszyscy. Ćwiczenia praktyczne wykonują indywidualnie, kontroluję każdego. Wychwytuję i koryguję popełniane błędy.

 

Na rozkaz kierownika zajęć kończę prowadzić  drugie zagadnienie.

Stoją w szeregu          i słuchają

 

 

 

 

 

 

Uważnie obserwują

Wykonywane czynności przez instruktora

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ćwiczą pojedynczo zagadnienie

 

 

Przerywają ćwiczenie

 

             

 

 

                                                                                                    OPRACOWAŁ

Zgłoś jeśli naruszono regulamin