Michelle Perkins fotografowanie par. 500 kreatywnych ujęć cała książka.pdf
(
156494 KB
)
Pobierz
O książce
U
pozowanie jednej osoby bywa wyzwaniem, a co do-
jednej lub dwóch dłoni. W dalszej kolejności zamieszczone
są zdjęcia od pasa w górę, czyli takie, które obejmują gło-
wę, ramiona, ręce i dłonie, a także przynajmniej część klat-
ki piersiowej. Kolejną grupę stanowią portrety trzy czwarte,
przedstawiające parę od głów do łydek. Znaczną część książ-
ki zajmują portrety całych postaci — najtrudniejsze do po-
prawnej realizacji ze względu na konieczność zatroszczenia się
o każdy detal sylwetki. Zarówno ujęcia trzy czwarte, jak i ca-
łych postaci są podzielone na pozy stojące, siedzące i leżące.
Trudno być pomysłowym i kreatywnym dzień po dniu,
rok po roku, lecz niekiedy wystarczy iskra, drobna sugestia,
by przełamać brak weny. W tej książce znajdziesz mnóstwo
inspirujących przykładów, które powinny Ci w tym pomóc.
piero dwóch, kiedy możliwości aranżacji ujęcia jest co
najmniej dwa razy więcej, podobnie jak potencjalnych pro-
blemów! Trzeba zadbać nie tylko o to, by każdy z modeli
wyglądał atrakcyjnie, lecz także by obydwoje harmonijnie
się uzupełniali. Ponadto, pary na ogół pragną portretów,
które odzwierciedlałyby ich relacje, a nie tylko wygląd. To
oznacza, że na zdjęciach niektórych par trzeba umieć poka-
zać żar miłości, na innych przyjemność i radość, jakie oby-
dwoje czerpią z bycia razem, na jeszcze innych — hobby
bądź wspólne zainteresowania.
Kolejne wyzwanie polega na tym, że zdjęcia par są naj-
częściej wykonywane w miejscu wskazanym przez klientów.
To oznacza, że fotograf musi improwizować, aby opracować
pozy pozostające w harmonii z otoczeniem (lub zdecydo-
wanie z nim kontrastujące). W wielu przypadkach wybrane
pozy trzeba też dopasować do dostępnego oświetlenia.
Niniejszy album został opracowany z myślą o ułatwie-
niu rozwiązywania tego typu problemów. Znajdziesz w nim
zdjęcia wykonane przez zawodowych, cenionych fotografów
mody, portrecistów oraz fotografów ślubnych, które mogą
być inspiracją dla ambitnych artystów, szukających cieka-
wych środków wyrazu we własnej pracy. Nie wiesz, jak za-
aranżować sesję z konkretną parą w konkretnym miejscu?
Przejrzyj przykładowe fotograie, wybierz interesujące moty-
wy i zaadaptuj je. Szukasz pomysłów na urozmaicenie prac
nowymi pozami? Poszukaj takich, które przypadną Ci do
gustu, i pomyśl nad ich wykorzystaniem (lub zaczerpnię-
ciem z nich pewnych elementów) w trakcie sesji z modelami.
Dla wygody portrety zostały pogrupowane w zależności od
tego, jak duża część sylwetek została ujęta w kadrze. I tak,
album rozpoczyna się od ujęć do ramion, bezpośrednio po
nich znajdziesz podobne fotograie, lecz z uwzględnieniem
Spis treści
O książce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . strona 3
ujęcia do ramion . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . zdjęcia 1 – 66
ujęcia od pasa w górę . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . zdjęcia 156 – 183
ujęcia trzy czwarte — pozy siedzące i leżące . . . zdjęcia 184 – 277
ujęcia trzy czwarte — pozy stojące . . . . . . . . . . . . zdjęcia 184 – 277
ujęcia całych postaci — pozy siedzące i leżące . . zdjęcia 278 – 337
ujęcia całych postaci — pozy stojące . . . . . . . . . . zdjęcia 338 – 485
Detale . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . zdjęcia 486 – 500
Dodatek. Najważniejsze informacje o pozowaniu . . . . . strona 120
Fotografowie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . strona 123
Spis odsyłaczy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . strona 125
FOTOgRAFOWANIE PAR. 500 kREATYWNYch ujęć
3
O ksi
ce
U
pozowanie jednej osoby bywa wyzwaniem, a co do-
jednej lub dwóch dłoni. W dalszej kolejno
ci zamieszczone
s
zdj
cia od pasa w gór
, czyli takie, które obejmuj
gło-
w
, ramiona, r
ce i dłonie, a tak
e przynajmniej cz
klat-
ki piersiowej. Kolejn
grup
stanowi
portrety trzy czwarte,
przedstawiaj
ce par
od głów do łydek. Znaczn
cz
ksi
-
ki zajmuj
portrety całych postaci — najtrudniejsze do po-
prawnej realizacji ze wzgl
du na konieczno
zatroszczenia si
o ka
dy detal sylwetki. Zarówno uj
cia trzy czwarte, jak i ca-
łych postaci s
podzielone na pozy stoj
ce, siedz
ce i le
ce.
Trudno by
pomysłowym i kreatywnym dzie
po dniu,
rok po roku, lecz niekiedy wystarczy iskra, drobna sugestia,
by przełama
brak weny. W tej ksi
ce znajdziesz mnóstwo
inspiruj
cych przykładów, które powinny Ci w tym pomóc.
piero dwóch, kiedy mo
liwo
ci aran
acji uj
cia jest co
najmniej dwa razy wi
cej, podobnie jak potencjalnych pro-
blemów! Trzeba zadba
nie tylko o to, by ka
dy z modeli
wygl
dał atrakcyjnie, lecz tak
e by obydwoje harmonijnie
si
uzupełniali. Ponadto, pary na ogół pragn
portretów,
które odzwierciedlałyby ich relacje, a nie tylko wygl
d. To
oznacza,
e na zdj
ciach niektórych par trzeba umie
poka-
za
ar miło
ci, na innych przyjemno
i rado
, jakie oby-
dwoje czerpi
z bycia razem, na jeszcze innych — hobby
b
d
wspólne zainteresowania.
Kolejne wyzwanie polega na tym,
e zdj
cia par s
naj-
cz
ciej wykonywane w miejscu wskazanym przez klientów.
To oznacza,
e fotograf musi improwizowa
, aby opracowa
pozy pozostaj
ce w harmonii z otoczeniem (lub zdecydo-
wanie z nim kontrastuj
ce). W wielu przypadkach wybrane
pozy trzeba te
dopasowa
do dost
pnego o
wietlenia.
Niniejszy album został opracowany z my
l
o ułatwie-
niu rozwi
zywania tego typu problemów. Znajdziesz w nim
zdj
cia wykonane przez zawodowych, cenionych fotografów
mody, portrecistów oraz fotografów
lubnych, które mog
by
inspiracj
dla ambitnych artystów, szukaj
cych cieka-
wych
rodków wyrazu we własnej pracy. Nie wiesz, jak za-
aran
owa
sesj
z konkretn
par
w konkretnym miejscu?
Przejrzyj przykładowe fotogra
e, wybierz interesuj
ce moty-
wy i zaadaptuj je. Szukasz pomysłów na urozmaicenie prac
nowymi pozami? Poszukaj takich, które przypadn
Ci do
gustu, i pomy
l nad ich wykorzystaniem (lub zaczerpni
-
ciem z nich pewnych elementów) w trakcie sesji z modelami.
Dla wygody portrety zostały pogrupowane w zale
no
ci od
tego, jak du
a cz
sylwetek została uj
ta w kadrze. I tak,
album rozpoczyna si
od uj
do ramion, bezpo
rednio po
nich znajdziesz podobne fotogra
e, lecz z uwzgl
dnieniem
Spis tre
ci
O ksi
ce .............................................. strona 3
Uj
cia do ramion ................................. zdj
cia 1 – 66
Uj
cia od pasa w gór
......................... zdj
cia 156 – 183
Uj
cia trzy czwarte — pozy siedz
ce i le
ce ... zdj
cia 184 – 277
Uj
cia trzy czwarte — pozy stoj
ce ............ zdj
cia 184 – 277
Uj
cia całych postaci — pozy siedz
ce i le
ce .. zdj
cia 278 – 337
Uj
cia całych postaci — pozy stoj
ce .......... zdj
cia 338 – 485
Detale ........................................ zdj
cia 486 – 500
Dodatek. Najwa
niejsze informacje o pozowaniu ..... strona 120
Fotografowie ........................................ strona 123
Spis odsyłaczy ....................................... strona 125
FOTOGRAFOWANIE PA R . 500 KREATYWNYCH UJ
3
3.
Autorem zdjęcia jest jeff hawkins
1.
Autorem zdjęcia jest kevin kubota
4.
Autorem zdjęcia jest jeff hawkins
2.
Autorem zdjęcia jest jeff hawkins
5.
Autorem zdjęcia jest jeff hawkins
6.
Autorem zdjęcia jest kevin kubota
7.
Zdjęcie ze zbiorów studia Regeti’s Photography
8.
Autorem zdjęcia jest jeff hawkins
9.
Zdjęcie ze zbiorów studia Regeti’s Photography
Plik z chomika:
arkadius29
Inne pliki z tego folderu:
Joanna Wrycza-Bekier kreatywna praca dyplomowa. jak stworzyć fascynujący tekst naukowy full version.pdf
(8780 KB)
perełki programowania gier. vademecum profesjonalisty. tom 1 full.pdf
(7859 KB)
bezpieczenstwo-aplikacji-tworzonych-w-technologii-ajax- full scan.pdf
(32838 KB)
wybrzeże dalmacji i czarnogóry. udane wakacje. wydanie 1 cała książka.pdf
(63974 KB)
fotografia-kulinarna.-od-zdjecia-do-arcydziela full version.pdf
(27835 KB)
Inne foldery tego chomika:
1181 ebooków mobi
Amazon KINDLE
Bajki
Bajki edukacyjne
Chopin - Preludia - Blechacz
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin