Michelle Perkins fotografowanie par. 500 kreatywnych ujęć cała książka.pdf

(156494 KB) Pobierz
888477963.007.png
O książce
U pozowanie jednej osoby bywa wyzwaniem, a co do-
jednej lub dwóch dłoni. W dalszej kolejności zamieszczone
są zdjęcia od pasa w górę, czyli takie, które obejmują gło-
wę, ramiona, ręce i dłonie, a także przynajmniej część klat-
ki piersiowej. Kolejną grupę stanowią portrety trzy czwarte,
przedstawiające parę od głów do łydek. Znaczną część książ-
ki zajmują portrety całych postaci — najtrudniejsze do po-
prawnej realizacji ze względu na konieczność zatroszczenia się
o każdy detal sylwetki. Zarówno ujęcia trzy czwarte, jak i ca-
łych postaci są podzielone na pozy stojące, siedzące i leżące.
Trudno być pomysłowym i kreatywnym dzień po dniu,
rok po roku, lecz niekiedy wystarczy iskra, drobna sugestia,
by przełamać brak weny. W tej książce znajdziesz mnóstwo
inspirujących przykładów, które powinny Ci w tym pomóc.
piero dwóch, kiedy możliwości aranżacji ujęcia jest co
najmniej dwa razy więcej, podobnie jak potencjalnych pro-
blemów! Trzeba zadbać nie tylko o to, by każdy z modeli
wyglądał atrakcyjnie, lecz także by obydwoje harmonijnie
się uzupełniali. Ponadto, pary na ogół pragną portretów,
które odzwierciedlałyby ich relacje, a nie tylko wygląd. To
oznacza, że na zdjęciach niektórych par trzeba umieć poka-
zać żar miłości, na innych przyjemność i radość, jakie oby-
dwoje czerpią z bycia razem, na jeszcze innych — hobby
bądź wspólne zainteresowania.
Kolejne wyzwanie polega na tym, że zdjęcia par są naj-
częściej wykonywane w miejscu wskazanym przez klientów.
To oznacza, że fotograf musi improwizować, aby opracować
pozy pozostające w harmonii z otoczeniem (lub zdecydo-
wanie z nim kontrastujące). W wielu przypadkach wybrane
pozy trzeba też dopasować do dostępnego oświetlenia.
Niniejszy album został opracowany z myślą o ułatwie-
niu rozwiązywania tego typu problemów. Znajdziesz w nim
zdjęcia wykonane przez zawodowych, cenionych fotografów
mody, portrecistów oraz fotografów ślubnych, które mogą
być inspiracją dla ambitnych artystów, szukających cieka-
wych środków wyrazu we własnej pracy. Nie wiesz, jak za-
aranżować sesję z konkretną parą w konkretnym miejscu?
Przejrzyj przykładowe fotograie, wybierz interesujące moty-
wy i zaadaptuj je. Szukasz pomysłów na urozmaicenie prac
nowymi pozami? Poszukaj takich, które przypadną Ci do
gustu, i pomyśl nad ich wykorzystaniem (lub zaczerpnię-
ciem z nich pewnych elementów) w trakcie sesji z modelami.
Dla wygody portrety zostały pogrupowane w zależności od
tego, jak duża część sylwetek została ujęta w kadrze. I tak,
album rozpoczyna się od ujęć do ramion, bezpośrednio po
nich znajdziesz podobne fotograie, lecz z uwzględnieniem
Spis treści
O książce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . strona 3
ujęcia do ramion . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . zdjęcia 1 – 66
ujęcia od pasa w górę . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . zdjęcia 156 – 183
ujęcia trzy czwarte — pozy siedzące i leżące . . . zdjęcia 184 – 277
ujęcia trzy czwarte — pozy stojące . . . . . . . . . . . . zdjęcia 184 – 277
ujęcia całych postaci — pozy siedzące i leżące . . zdjęcia 278 – 337
ujęcia całych postaci — pozy stojące . . . . . . . . . . zdjęcia 338 – 485
Detale . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . zdjęcia 486 – 500
Dodatek. Najważniejsze informacje o pozowaniu . . . . . strona 120
Fotografowie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . strona 123
Spis odsyłaczy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . strona 125
FOTOgRAFOWANIE PAR. 500 kREATYWNYch ujęć 3
888477963.008.png 888477963.009.png
O ksi ce
U pozowanie jednej osoby bywa wyzwaniem, a co do-
jednej lub dwóch dłoni. W dalszej kolejno ci zamieszczone
s zdj cia od pasa w gór , czyli takie, które obejmuj gło-
w , ramiona, r ce i dłonie, a tak e przynajmniej cz klat-
ki piersiowej. Kolejn grup stanowi portrety trzy czwarte,
przedstawiaj ce par od głów do łydek. Znaczn cz ksi -
ki zajmuj portrety całych postaci — najtrudniejsze do po-
prawnej realizacji ze wzgl du na konieczno zatroszczenia si
o ka dy detal sylwetki. Zarówno uj cia trzy czwarte, jak i ca-
łych postaci s podzielone na pozy stoj ce, siedz ce i le ce.
Trudno by pomysłowym i kreatywnym dzie po dniu,
rok po roku, lecz niekiedy wystarczy iskra, drobna sugestia,
by przełama brak weny. W tej ksi ce znajdziesz mnóstwo
inspiruj cych przykładów, które powinny Ci w tym pomóc.
piero dwóch, kiedy mo liwo ci aran acji uj cia jest co
najmniej dwa razy wi cej, podobnie jak potencjalnych pro-
blemów! Trzeba zadba nie tylko o to, by ka dy z modeli
wygl dał atrakcyjnie, lecz tak e by obydwoje harmonijnie
si uzupełniali. Ponadto, pary na ogół pragn portretów,
które odzwierciedlałyby ich relacje, a nie tylko wygl d. To
oznacza, e na zdj ciach niektórych par trzeba umie poka-
za ar miło ci, na innych przyjemno i rado , jakie oby-
dwoje czerpi z bycia razem, na jeszcze innych — hobby
b d wspólne zainteresowania.
Kolejne wyzwanie polega na tym, e zdj cia par s naj-
cz ciej wykonywane w miejscu wskazanym przez klientów.
To oznacza, e fotograf musi improwizowa , aby opracowa
pozy pozostaj ce w harmonii z otoczeniem (lub zdecydo-
wanie z nim kontrastuj ce). W wielu przypadkach wybrane
pozy trzeba te dopasowa do dost pnego o wietlenia.
Niniejszy album został opracowany z my l o ułatwie-
niu rozwi zywania tego typu problemów. Znajdziesz w nim
zdj cia wykonane przez zawodowych, cenionych fotografów
mody, portrecistów oraz fotografów lubnych, które mog
by inspiracj dla ambitnych artystów, szukaj cych cieka-
wych rodków wyrazu we własnej pracy. Nie wiesz, jak za-
aran owa sesj z konkretn par w konkretnym miejscu?
Przejrzyj przykładowe fotogra e, wybierz interesuj ce moty-
wy i zaadaptuj je. Szukasz pomysłów na urozmaicenie prac
nowymi pozami? Poszukaj takich, które przypadn Ci do
gustu, i pomy l nad ich wykorzystaniem (lub zaczerpni -
ciem z nich pewnych elementów) w trakcie sesji z modelami.
Dla wygody portrety zostały pogrupowane w zale no ci od
tego, jak du a cz sylwetek została uj ta w kadrze. I tak,
album rozpoczyna si od uj do ramion, bezpo rednio po
nich znajdziesz podobne fotogra e, lecz z uwzgl dnieniem
Spis tre ci
O ksi ce .............................................. strona 3
Uj cia do ramion ................................. zdj cia 1 – 66
Uj cia od pasa w gór ......................... zdj cia 156 – 183
Uj cia trzy czwarte — pozy siedz ce i le ce ... zdj cia 184 – 277
Uj cia trzy czwarte — pozy stoj ce ............ zdj cia 184 – 277
Uj cia całych postaci — pozy siedz ce i le ce .. zdj cia 278 – 337
Uj cia całych postaci — pozy stoj ce .......... zdj cia 338 – 485
Detale ........................................ zdj cia 486 – 500
Dodatek. Najwa niejsze informacje o pozowaniu ..... strona 120
Fotografowie ........................................ strona 123
Spis odsyłaczy ....................................... strona 125
FOTOGRAFOWANIE PA R . 500 KREATYWNYCH UJ 3
888477963.010.png 888477963.001.png
3. Autorem zdjęcia jest jeff hawkins
1. Autorem zdjęcia jest kevin kubota
4. Autorem zdjęcia jest jeff hawkins
2. Autorem zdjęcia jest jeff hawkins
5. Autorem zdjęcia jest jeff hawkins
888477963.002.png 888477963.003.png
6. Autorem zdjęcia jest kevin kubota
7. Zdjęcie ze zbiorów studia Regeti’s Photography
8. Autorem zdjęcia jest jeff hawkins
9. Zdjęcie ze zbiorów studia Regeti’s Photography
888477963.004.png 888477963.005.png 888477963.006.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin