John Selby, Richard Greninger, William Gladstone oraz Jack Canfield (posłowie) czerpiąc ze źródła. wykorzystaj prawo przyciągania, by osiągnąć bogactwo i full.pdf

(10286 KB) Pobierz
887638108.006.png
S PIS TRECI
Przedmowa .................................................................................7
Wprowadzenie ............................................................................9
Cz pierwsza: Rozpoczynamy ........................................................ 15
1. Kim by Charles Haanel? ................................................. 17
2. Kim s Richard, William i John? ..................................... 23
3. Jak korzysta z tej ksiki? ............................................... 29
4. Dowiadczenie i wgldy Richarda ..................................... 31
5. Dowiadczenie i wgldy Williama .................................... 43
Cz druga: Obud swój wewntrzny potencja z Johnem Selbym ... 51
6. Odrodzenie wizji Charlesa Haanela .................................. 53
7. Uniwersalny Twórczy Umys ........................................... 69
8. Wejcie w Twórcz Cisz ................................................. 79
9. Wejcie w tryb odbierania ................................................ 97
10. Rozpoznaj swoje najgbsze pragnienia ........................... 107
11. Zaczerpnij z Twórczego róda ...................................... 119
12. Manifestuj swój wyszy cel ............................................. 129
Cz trzecia: Osignij prawdziwe spenienie .................................. 141
13. Stosuj codzienny proces przycigania .............................. 143
14. Odkryj sekret dawania ................................................... 159
15. Osignij trwa obfito .................................................. 165
16. Uzdrowienie na gbokim poziomie ................................ 175
17. Promieniowanie blaskiem duchowej intencji .................. 185
Cz czwarta: Praktyka czyni mistrza ............................................ 193
18. Sowo kocowe od Charlesa Haanela .............................. 195
Posowie ................................................................................. 203
Podzikowania ....................................................................... 205
Dodatkowe materiay i programy dostpne w internecie ........ 207
Czytanie w grupie — zagadnienia do dyskusji ........................ 209
3
7
U NIWERSALNY T WÓRCZY U MYS
C
zerpic ze róda jest osadzon w realnym wiecie ksik o Two-
ich zdolnociach do manifestacji i o tym, jak moesz nauczy si
wzbudza, kontrolowa i przejawia te zdolnoci na wyszym
poziomie. eby przedstawiony tu program dziaa, nie musisz w nic „wie-
rzy” — musisz jedynie otworzy si na to, czego faktycznie dowiadczasz,
i odkry dla siebie rezultaty tego procesu.
Rdzeniem tego programu jest zrozumienie, e istnieje Uniwersalna
Moc Manifestacji, przenikajca wszystko bezcielesna wiadomo, która
ochoczo zgadza si do nas wpyn, gdy zaprosimy j do swojej osobistej
wiadomoci.
Uniwersalny Umys jest inteligencj, która przenika ca przestrze
i oywia wszystkie istoty. Nasza zdolno mylenia jest w istocie
zdolnoci do wpywania na Uniwersalny Umys i przeksztacania go
w umys dynamiczny, umys w ruchu.
Jaka jest natura tego Uniwersalnego Umysu i jak wizja Stwórcy, któr
przedstawia Haanel, wpisuje si w istniejce w naszej kulturze duchowe,
filozoficzne i naukowe pogldy na natur wszechwiata?
Pamitam pewien soneczny, wiosenny poranek sprzed okoo 25 lat,
kiedy siedziaem w wagonie restauracyjnym pocigu z Wiednia do Berlina,
popijajc mocn kaw i przegldajc „wiat Nauki”, który kupiem na stacji.
Szybko pochona mnie lektura artykuu o teorii strun i kilku innych nowych
naukowych wizjach wszechwiata, które proponowali co odwaniejsi propa-
gatorzy „nowej fizyki”. W tych nowo powstajcych teoriach szczególnie
69
 
887638108.007.png
C ZERPIC ZE RÓDA
mocno uderzyo mnie zaoenie, e wszechwiat po prostu musi istnie
w wicej ni czterech wymiarach, aby moliwe byo wyjanienie nowych od-
kry w fizyce.
Przeczytanie tego stwierdzenia w szanowanym magazynie naukowym
sprawio, e odetchnem z ulg — nareszcie nauka i religia wydaj si
dociera do takich samych konkluzji w odniesieniu do natury wszechwiata.
Patrzc przez okno na cebulowate wiee austriackich kocioów, zastana-
wiaem si nad chrzecijaskimi wierzeniami zakadajcymi istnienie wymia-
rów cakowicie wykraczajcych poza kontinuum czasoprzestrzenne — wia-
tów bezcielesnego, transpersonalnego Ducha.
Przypomniaem sobie równie sowa buddyjskiego nauczyciela ducho-
wego z Birmy, którego spotkaem pod koniec lat 60. w San Francisco.
Thakin Kung równie twierdzi, bazujc na swoim gbokim dowiadcze-
niu medytacyjnym, e bez wtpienia istnieje wiele „wymiarów wiadomoci”,
wykraczajcych poza znane nauce wymiary fizycznej objtoci i chronolo-
gicznego czasu.
Thakin naucza, e sama wiadomo, myli, które przebiegaj przez
nasz umys, i wyobraenia, które pojawiaj si w naszej gowie, istniej
w wymiarze bdcym poza kontinuum czasoprzestrzennym, w pitym
wymiarze, w którym spdzamy cae nasze ycie, jak ryby w wodzie, nawet
tego nie zauwaajc.
Haanel równie postuluje istnienie pitego wymiaru wiadomoci,
w którym wszyscy yjemy i który nas podtrzymuje. Ten wymiar jest inte-
ligentnym, energetycznym spoiwem, które utrzymuje razem kontinuum
czasoprzestrzenne, a transcendentalna moc intuicyjnej myli moe wpywa
przez niego do naszych indywidualnych „bbli” wiadomoci i w ten sposób
wpywa na nasz fizyczny wiat. Haanel czsto nazywa ten pity wymiar
Uniwersalnym Umysem:
Uniwersalny Umys jest nie tylko Inteligencj, ale równie sub-
stancj. Ta substancja jest si, która przez dziaanie prawa przyci-
gania zblia do siebie elektrony, by formoway atomy, które na sku-
tek dziaania tych samych praw tworz czstki. Prawo przycigania,
70
887638108.008.png 887638108.001.png
 
887638108.002.png
U NIWERSALNY T WÓRCZY U MYS
które jest równie prawem mioci, jest twórcz si, która stoi za
kad manifestacj — nie tylko atomów, ale wiatów i caego
wszechwiata, wszystkiego, co mona sobie wyobrazi.
Wedug Haanela cay fizyczny wszechwiat jest zbudowany z Uniwer-
salnego Umysu, dlatego moemy wykorzysta moc wiadomoci, by zama-
nifestowa to, czego pragniemy w yciu. Jak widzielimy wczeniej, Haanel
(podobnie jak staroytni mistrzowie hinduscy i inni nauczyciele duchowi)
wierzy, e przed stworzeniem naszego fizycznego wszechwiata istniay
pierwotna moc i wiadomo, cakowicie niewyobraalne dla naszych
miertelnych umysów. Uniwersalny Umys w jaki sposób „pomyla”
nasz materialny wszechwiat, powoujc go w ten sposób do istnienia
w czasie nanosekund Wielkiego Wybuchu.
Dla Haanela równanie opisujce stworzenie jest jasne — najpierw
byo pragnienie (namitno). Nastpnie pojawia si myl (wyobraenie).
Póniej pojawio si fizyczne przejawienie (manifestacja).
Pamitam, e jako dziecko wielokrotnie powracaem do jednego zdania
z Ewangelii w. Jana: „Na pocztku byo Sowo, a Sowo byo u Boga,
i Bogiem byo Sowo” 1 . Tym samym odnajdujemy w tradycji judeochrze-
cijaskiej dokadnie t sam wizj twórcz, która ley u podstaw procesu
manifestacji przedstawionego przez Haanela. „Sowo” jest innym okrele-
niem „Myli”. Myl bya obecna przed naszym wszechwiatem i u jego
pocztku. Myl jest Twórcz Si („i Bogiem byo Sowo”).
Na wszelki wypadek, gdyby ju zapomnia cytat z dziea Haanela,
który przytoczyem w poprzednim rozdziale, powtórz jego zdanie na temat
stworzenia wiata:
Wszechwiat musia zosta pomylany, zanim móg sta si mate-
rialnym faktem.
Haanel w tym cytacie siga tam, gdzie nie moe sign materialistyczna
nauka. Patrzy na czas sprzed twórczego wydarzenia, jakim by Wielki
1 J 1,1, Biblia Tysiclecia , Pallottinum, Pozna 2003.
71
887638108.003.png 887638108.004.png
 
887638108.005.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin