…......................................
(pieczątka szkoły)
INFORMACJA O GOTOWOŚCI DZIECKA
DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE PODSTAWOWEJ
Imię i nazwisko dziecka –
Rok szkolny – 2010/2011
Forma wychowania przedszkolnego – oddział przedszkolny w szkole podstawowej
Informacja o stanie przygotowania dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej
I. Opanowanie wymagań określonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego w obszarze:
1. Umiejętności społecznych i odporności emocjonalnej :
a) mocne strony dziecka – Stosuje się do norm społecznych, współpracuje chętnie i bez konfliktów z rówieśnikami. Pomaga rówieśnikom, dzieli się z nimi zabawkami, potrafi inicjować zabawy. Chętnie bierze udział w grupowych zajęciach i zabawach, jest lubiane przez inne dzieci.
b) zauważone trudności – brak
c) podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka – brak
d) wskazówki dla rodziców – brak
2. Umiejętności matematycznych i gotowości do nauki pisania i czytania:
a) mocne strony dziecka –Prawidłowo przelicza liczmany, dodaje i odejmuje w granicach 10 i więcej. Rozumie i potrafi wskazać: tyle samo liczmanów, więcej lub mniej. Zna liczebniki porządkowe oraz figury geometryczne. Potrafi dokonywać prostej klasyfikacji elementów. Umie zdanie podzielić na kilka wyrazów oraz prawidłowo dzieli wyrazy na sylaby i głoski. Potrafi z podanych sylab złożyć wyraz. Prawidłowo rozpoznaje litery drukowane. Czasami popełnia błędy przy odwzorowywaniu liter i cyfr. Czyta krótkie zdania. Zna teksty piosenek na pamięć. Ma bogatą wiedzę ogólną, którą często dzieli się na forum klasy.
3. Umiejętności motorycznej i koordynacji wzrokowo - ruchowej:
a) mocne strony dziecka – Porusza się zwinnie. Ruchy są płynne, szybkie, skoordynowane. Uwielbia zabawy ruchowe i gry zespołowe. Bardzo dobrze łapie i rzuca piłką. Rysowane szlaczki oraz figury geometryczne stara się odwzorowywać dokładnie i starannie.
b) zauważone trudności – Rysunki są ubogie w szczegóły. Podczas kolorowania obrazków wychodzi za linie. Nie zawsze pamięta o prawidłowym chwycie ołówka.
c) podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka –. Zwracano uwagę na dokładność i staranność wykonywania prac oraz prawidłowy chwyt.
d) wskazówki dla rodziców –Zwracać uwagę na prawidłowy chwyt narzędzia pisarskiego.
4. Samodzielności, w tym umiejętności wykonywania czynności samoobsługowych:
a) mocne strony dziecka – Potrafi zorganizować sobie czas wolny w szkole. Utrzymuje porządek w swoim otoczeniu. Zwykle bez upomnień osoby dorosłej odkłada zabawki na swoje miejsce i uczestniczy w pracach porządkowych. Dziecko jest bardzo samodzielne. Sprawnie i bez pomocy osoby dorosłej ubiera się i rozbiera, korzysta z toalety, spożywa posiłki.
II. Potrzeby rozwojowe dziecka, w tym zauważone predyspozycje, uzdolnienia i zainteresowania
a) opis – Lubi budować z klocków różne konstrukcje. Rozwinięta umiejętność logicznego myślenia. Doskonale zna bohaterów najnowszych kreskówek dla dzieci (Gormity, Bakugany itp.). Interesuje się piłką nożną.
b) podjęte lub potrzebne działania służące ich rozwijaniu – Zachęcano dziecko do rozwijania zainteresowań w czasie dowolnych zajęć i zabaw. Reprezentował klasę w dzielnicowych zawodach „Turniej Sześciolatka”.
c) wskazówki dla rodziców – Rozwijać zainteresowania piłkarskie dziecka.
III. Dodatkowe spostrzeżenia o dziecku:
Chłopiec spokojny, cichy. Pracuje w szybkim tempie, ale prace zawsze są staranne, dokładne. Lubi wyzwania. Duża poprawa samoobsługi, umiejętności społecznych w stosunku do miesiąca października.
…....................................... ……………………………………
( data i podpis nauczyciela ) ( pieczęć i podpis dyrektora )
ewelinka5555