test4.doc

(41 KB) Pobierz
Test z matematyki dla klasy IV

Test z matematyki dla kl. IV – semestr I ( liczby naturalne i figury geometryczne)

 

 

Drogi czwartoklasisto!

 

              Otrzymujesz do rozwiązania 21 zadań. Na ich rozwiązanie masz 90 minut. Test zawiera po 5 zadań z zakresu umiejętności koniecznych (K), podstawowych (P), rozszerza-jących (R) i dopełniających (D).  Dodatkowe 21 zadanie jest z zakresu umiejętności wykra-czających (W). Nie musisz rozwiązywać zadań w określonej kolejności. To, jaką ocenę uzys-kasz za rozwiązanie poszczególnych zadań, ilustruje poniższa tabela.

 

Umiejętności

Ocena

K + P

R + D

0 – 3

0 – 3

niedostateczny

0 – 3

4 – 7

dopuszczający

0 – 3

  8 – 10

dostateczny

4 – 7

0 – 3

dopuszczający

4 – 7

4 – 7

dostateczny

4 – 7

  8 – 10

dobry

  8 – 10

0 – 3

dostateczny

  8 – 10

4 – 7

dobry

  8 – 10

  8 – 10

bardzo dobry

 

              Ocenę celującą otrzymasz wówczas, gdy spełnisz kryterium oceny bardzo dobrej i roz-wiążesz zadanie z zakresu umiejętności wykraczających.

 

 

 

K – 1                W liczbie 23145 cyfra 3 określa:

            a) dziesiątki tysięcy                             b) dziesiątki                  c) setki                   d) tysiące

 

K – 2                Dzieląc 15 przez 4 otrzymamy:

            a) 3 r 3                             b) 4 r 1                                          c) 5 r 1                                          d) 2 r 2

 

K – 3                Przedstawiony na rysunku kąt to:

 

 

 

 

            a) kąt ostry                     b) kąt prosty                c) kąt rozwarty            d) kąt półpełny

 

K – 4                Obwód prostokąta o bokach 3cm i 4cm wynosi:

            a) 7cm                            b) 12cm                       c) 14cm                        d) 28cm

K – 5                Wynikiem działania 1867 + 786 jest:

a) 2553                           b) 2653                        c) 1553                         d) 1653

 

P – 1                Liczba XXIV zapisana w systemie rzymskim ma wartość:

           a) 14                                 b) 26                           c) 24                             d) 23

 

P – 2                Wynikiem działania 17 – 5 × 3 jest:

           a) 36                                 b) 2                             c) 12                             d) 15

 

P – 3                Na poniższym rysunku odcinkami prostopadłymi są:

 

 

 

 

 

 

 

           a) EF i GH                       b) CD i AB                 c) AB i GH                  d) EF i CD

 

P – 4                Średnica pewnego koła ma długość 16cm. Promień tego koła wynosi:

           a) 8cm                              b) 32cm                      c) 4cm                         d) 48cm

 

P – 5                Które odcinki wielokąta są do siebie równoległe?

          

 

 

 

 

 

           a) AB i BC                       b) AE i BC                   c) DE i BC                  d) CD i AB

 

R – 1                Liczba 120 w rozkładzie na czynniki pierwsze wygląda następująco:

a) 2 × 2 × 2 × 3 × 5                 b) 2 × 3 × 5 × 5                            c) 8 × 3 × 5                            d) 2 × 4 × 3 × 5

 

R – 2                Który ze zbiorów przedstawia wszystkie wielokrotności liczby 18 zawarte w

zbiorze   {18, 34, 36, 42, 52, 72, 82, 90, 102}?

a) {36, 72, 90}       b) {18, 36, 72, 90}       c) {18, 36, 52, 90}        d) {42, 52, 72, 102}

 

R – 3                Liczba 120465 jest podzielna przez:

a) 2 i 5                                          b) 3, 4 i 5                            c) 3, 5 i 9                     d) 25 i 3       

 

R – 4                Ile półprostych jest na poniższym rysunku?

 

 

 

a) 1                                          b) 2                                          c) 3                                          d) 4 

 

R – 5                Ile jest wszystkich liczb dwucyfrowych?

a) 90                                          b) 100                                          c) 99                                          d) 91        

 

D – 1                Która z liczb jest wynikiem poniższego działania ?

42 – 12 : 3 × 22 + 5 × (16 – 9)

a) 61                                          b) 75                                          c) 76                                          d) inny wynik

 

D – 2                Na wykonanie 4 prostokątnych ramek zużyto 2m listwy. Dłuższy bok ramki ma

15cm.               Ile cm ma krótszy bok ramki?

              a) 10cm                            b) 5cm                                          c) 25cm                            d) 15cm

 

D – 3                Wykonano obliczenia:

(6 + 7) × 4 = 6 × 4 + 7 × 4

              Jakie prawo wykorzystano?

a)      kolejność wykonywania działań

b)     rozdzielność dodawania względem mnożenia

c)      łączność dodawania i mnożenia

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin