1. W stowarzyszeniowym modelu klubu sportowego zawodnicy traktowani są jak
e. członkowie
2. W klubie sportowym działającym w formie spółki akcyjnej zawodnicy traktowani są jako:
pracownicy
Po reorganizacji UKFiT-u w 2000 r. kultura fizyczna i turystyka były nadzorowane przez różne ministerstwa, a obecnie są to odpowiednio
a. Min. Edukacji Narodowej i Sportu i Min. Gospodarki
Rejestracja sportowych spółek akcyjnych dokonywana jest przez
b. sąd wojewódzki e. prezydenta miasta
Sprawami kultury fizycznej w Unii Europejskiej zajmuje się głównie
Dyrekcja Generalna X
Konfiguracja struktury organizacyjnej
c. służbową, informacyjną, funkcjonalną, techniczną, statutową, motywacyjną
3. W modelu struktury stowarzyszenia wyróżnia się więź:
a. w zasadzie jest bardzo szczegółowym schematem z naniesionymi wszystkimi stanowiskami pracy i relacjami jakie między nimi zachodzą
4. Koncepcja odzwierciedlająca zależności strukturalne wewnątrz makroorganizacji została opracowana przez:
f. H. Izdebskiego
Międzynarodowy Komitet Olimpijski jest organizacją
. pozarządową
5. Rejestracja klubów sportowych w formie stowarzyszeniowej dokonywania jest przez:
sąd wojewódzki
6. Schemat organizacyjny to:
graficzna wizualizacja struktury organizacyjnej
walne zgromadzenie akcjonariuszy, rada nadzorcza, zarząd
Organami władzy w sportowych spółkach akcyjnych są:
Fundacje określa się jako
organizacje wspomagające realizację zadań społecznie użytecznych (np. kulturalnych) tzn. takich, które nie mają charakteru działalności
Ogólnopolski Niezależny Związek Zawodowy Piłkarzy Amatorów i
ustawy o związkach zawodowych z 23.05.1991 r
7. Funduszem związanym w pewnym stopniu z kultura fizyczną osób niepełnosprawnych jest:
PFRON
W krajach Europy dominujący typ “centrum” kierowania sprawami sportu to
a. organ administracji rządowej powołany do spraw także lub głównie innych niż sport, odpowiedzialny również za sprawy sportu
8. Do stowarzyszeń zarejestrowanych na podstawie ustawy Prawo o stowarzyszeniach zaliczyć można:
a. PKOL
9. Do stowarzyszeń zarejestrowanych w oparciu o ustawę o kulturze fizycznej zaliczyć można:
a. e. PZPN
spółki z ograniczoną odpowiedzialnością
10. Najbardziej popularnymi formami prawnymi dopuszczanymi przez Kodeks Handlowy (obecnie Kodeks Spółek Handlowych) były w 1999 r. w kulturze fizycznej:
11. Czynności leżące na ścieżce krytycznej w metodzie CPM:
a. nie mają zapasów czasu
12. Definicja organizacji wg T. Kotarbińskiego to:
a. czyn złożony mający na celu weryfikację chaosu
Racjonalność rzeczowa oznacza zgodność z:
b. rzeczywistością mimo braku ugruntowanej wiedzy (np. decyzja w oparciu o intuicję)
13. Racjonalność metodologiczna oznacza zgodność z:
z ugruntowaną wiedzą (np. w oparciu o cykl organizacyjny
14. TAFISA to:
a. Międzynarodowe Stowarzyszenie Sportu dla Wszystkich
15. Jeżeli w systemie rozgrywek „każdy z każdym” bez rewanżu uczestniczy 16 drużyn to liczba spotkań (meczów) wyniesie:
120
Scenariusz imprezy sportowej ma największe znaczenie dla
a. zawodników
16. SWOT to:
metoda analizy strategicznej
17. Kierownik sekcji pływackiej w klubie sportowym przyjął do pracy masażystę. Jaki typ (rodzaj) decyzji podjął kierownik podpisując z nim umowę:
decyzję usługową
Zaspokojona potrzeba osłabia napięcie emocjonalne. Teza ta jest
prawdziwa
18. Podstawowe dokumenty przy organizacji imprezy sportowej to:
a. regulamin zawodów, harmonogram realizacji, kosztorys zawodów, scenariusze i programy minutowe
Kierownik wyszkolenia w klubie sportowym dokonał przeglądu wyników sportowych poszczególnych sekcji. Działanie jego należy do funkcji kierowania (zarządzania) nazywanej
. kontrolowaniem
Ostatnim etapem cyklu organizacyjnego jest kontrola całości przedsięwzięcia. Kontrola ta powinna dotyczyć głównie
b. wielkości korzyści osób działających
19. Mc Gregor jest twórcą teorii zasobów ludzkich. Są to:
teoria X i Y
Najsilniejszym czynnikiem determinującym styl kierowania jest
osobowość kierownika
20. Główną osobą odpowiedzialną za proces zarządzania organizacji jest:
menedżer
Podejmowanie decyzji definiuje się jako:
dokonywanie świadomego, nielosowego wyboru z co najmniej dwu możliwości w ramach przedmiotu wyboru
Rejestracja uczestników klubów sportowych dokonywana jest prze
marszałka sejmu wojewódzkiego
21. Do 1999 r. polski sport osób niepełnosprawnych był reprezentowany na arenie międzynarodowej głównie przez:
. PZSN „Start”
Organizacje pozarządowe kultury fizycznej oficjalnie zaliczane są,po transformacji systemowej w Polsce, do sektora gospodarki narodowej
publicznego
22. Na szczeblu wojewódzkim przewodniczący zarządu wojewódzkiego samorządu terytorialnego nazywany jest:
a. wójtem
23. Rada Europy wpływa na kształt kultury fizycznej w krajach członkowskich poprzez:
konwencje międzynarodowe
24. Więź funkcjonalna:
służy do podpowiadania jak należy zleconą pracę wykonać i wcale nie musi pokrywać się ze służbową, a pracownik ma jedynie obowiązek wysłuchania rady doradcy, sztabu, specjalisty itp
25. Teoria „X” i „Y” powstały na gruncie:
kierunku
26. Formalizacja organizacji to:
a. zapis celów, budowy organizacji oraz reguł zachowań jednostek i grup przez narzucenie im pisemnych norm
27. Na najniższym poziomie w hierarchii (piramidzie) potrzeb znajdują wg A. Maslowa:
potrzeby fizjologiczne
Ścieżka krytyczna w modelu sieciowym to
a. droga wyznaczona przez najdłuższy ciąg czynności determinujący czas realizacji całego przedsięwzięcia
28. Ścieżka krytyczna w modelu sieciowym to:
a. droga wyznaczona przez ciąg czynności nieposiadających zapasów czasu
Proces transformacji systemowej, która rozpoczęła się w Polsce w 1989 roku polega przede wszystkim na:
b. prywatyzacji, demokratyzacji, urynkowieniu gospodarki
29. Kontrola jest szczególnie potrzebna by:
porównywać stan faktyczny z wzorcem
Za twórcę podstaw naukowej organizacji uważa się
F. Taylora
Takie cechy jak: mała rozpiętość kierowania, długa droga przepływu informacji, duża entropia informacji, znaczne koszty administracyjne dotyczą w szczególności struktury
. smukłej
30. Podstawową więzią w strukturze liniowej jest:
więź służbowa
31. Dwuwymiarowa siatka kierownicza R. Blake’a, J. Moutona (wypadkowa troski o ludzi i troski o zadania) przewiduje:
cztery style kierowania
32. Do ograniczeń osobowościowych w procesie podejmowania decyzji zaliczyć można:
a. stereotypy myślowe
Jaki jest pierwszy etap procesu planowania
określenie zasobów
Pracownik bezinteresownie zaangażowany to taki, który ma:
b. . wysoką motywację i niewielkie oczekiwania
Zmiana organizacyjna na ogół wywołuje w pierwszym momencie
c. pogłębienie spadku sprawności
Rozpiętość kierowania mierzymy
d. liczba bezpośrednio podległych podwładnych
Inne określenie efektu synergetycznego to
efekt organizacyjny
33. Cele jakie sobie stawiamy wynikają głównie z:
. naszych niezaspokojonych potrzeb
Szkoła ilościowa w organizacji to inaczej
badania operacyjne
Większością nie uwzględniającą głosów wstrzymujących się jest większość
a. zwykła
Zjawisko entropii informacji najczęściej występuje w strukturach
b. smukłych
34. Przewaga zleceń oraz bodźców negatywnych jest charakterystyczna dla stylu:
mieszanego
NGOs to inaczej
organizacje pozarządowe
Jest sformalizowanym procesem długofalowego wytyczeniu celów przedsiębiorstwa, w którym najwyższa rola przypada kierownictwu naczelnemu. Powyższa definicja dotyczy
a. planowania strategicznego
35. Bierne prawo wyborcze oznacza:
prawo kandydowania do władz
Twórca cyklu organizacyjnego Le Chatelier był z wykształcenia
a. religioznawcą
36. Quorum to:
a. wymagany poziom ilości głosujących
Dokonywanie wyboru jednego spośród wielu wariantów działania w oparciu o racjonalne kryteria nazywa się:
b. decydowanie
37. Marketingowa koncepcja ustalania cen:
a. zakłada, że koszty należy dostosowywać w taki sposób, by cena nie przekraczała poziomu akceptowanego przez nabywców tworzących rynek docelowy
38. Które z podanych poniżej określeń nie jest etapem (fazą) w procesie tworzenia informacji:
analiza i interpretacja wyników
39. Który z poniżej wymienionych czynników nie ma wpływu na koszty eksperymentu rynkowego:
wybór terytorium badań
Losowanie wielostopniowe polega
a. na rozdziale całej zbiorowości na wyłączne części, w drugim kroku wybieramy (za pomocą losowania bezpośredniego) jedną z tych części i w trzecim kroku przeprowadzamy losowanie bezpośrednie w wylosowanej części
Istotą strategii marketingowej przedsiębiorstwa jest
opracowanie
mieszanki marketingowej
40. Jakie funkcje marketingowe wykonał konsument, który udał się do supersamu i dokonał tam zakupu towarów na cały tydzień:
a. żadnej z wyżej wymienionych, ponieważ funkcje marketingowe mogą być wykonywane tylko przez producentów, pośredników handlowych i inne instytucje marketingowe
41. Jeżeli przedsiębiorstwo dąży do zwiększenia współpracy albo kontroli z innymi przedsiębiorstwami, działającymi w tym samym ogniwie kanału dystrybucji, sytuacja taka nazywana jest:
integracja horyzontalna (pozioma
Dojna krowa” w metodyce BCG oznacza sytuację
a. niskie tempo wzrostu rynku i wysoki relatywny udział w rynku
42. Przedsiębiorstwo wprowadzające na dotychczas obsługiwane rynki geograficzne nowe wersje (odmiany) dotychczas sprzedawanych produktów będzie realizowało strategie organizacyjno-rozwojową:
a. . rozwoju produktu
43. Punktem odniesienia przy analizie mocnych i słabych stron może być:
najbliższy konkurent
Producent koszul męskich wyodrębnił na rynku 7 segmentów i postanowił obsługiwać tylko 3 z nich. Producent zastosował więc
a. marketing zróżnicowany niepełnozakresowy (selektywny)
44. Stosowanie znaku firmowego:
a. wszystkie te stwierdzenia są ważne
45. Który z podanych niżej etapów nie jest elementem procesu planowania nowego produktu:
rozwój rynku
Przy sprzedaży towarów codziennego użytku wskazana jest dystrybucja:
ekstensywna (intensywna
46. Z marketingowego punktu widzenia produktem jest:
a. . wszystko, co może zaspokajać potrzeby nabywców i jest im oferowane na zasadzie transakcji wymiennych
Kanał dystrybucji jest w tendencji dłuższy niż
większy stopień koncentracji geograficznej nabywców
47. Z dystrybucją ekstensywną (intensywną) mamy do czynienia gdy:
a. wszystkie te stwierdzenia nie określają warunków dystrybucji ekstensywnej (intensywnej)
Rolę integratora w kanale dystrybucji powinien spełniać
. każdy z nich jeśli potrafi zapewnić odpowiednie funkcjonowanie całego kanału
Pierwszoplanową formą promocji dla produktów konsumpcyjnych jes
reklama
48. Apel reklamowy:
a. wszystko to jest prawdziwe
49. W przedsiębiorstwie U oferującym jedną pozycję asortymentową koszty stałe w danym okresie wynoszą 20 000 zł, jednostkowy koszt zmienny 10 zł, a cena wyrobu 20 zł. Na jakim poziomie kształtuje się wartościowy próg opłacalności?
a. 40 000
50. Jeśli popyt zmienia się w mniejszym stopniu niż cena, to jest on:
a. nieelastycznym
51. Jesteś zwolennikiem teorii „X” Mc Gregora. Jaki to ma wpływ na Twoje relacje z podwładnymi?
a. &#...
MARRYied