Ryć.1. Profil Rozwojowy Instytutów Osiągania Ludzkich Możliwości [kolumna czuciowa]
Poziom funkcjonalny mózgu
Ramy czasowe rozwoju
Sprawność wzrokowa
Sprawność słuchowa
Sprawność dotykowa
Najwyższy poziom korowy
Ponadprzeciętny 36 m-cy
Przeciętny 72 m-ce
Powolny 108m-cy
Czytanie słów z ustaloną dominacją oka
Rozumienie słownictwa w pewnym zakresie
Zdolność identyfikowania przedmiotów dotykiem
Pierwotny poziom korowy
Ponadprzeciętny 22 m-ce
Przeciętny 36m-cy
Powolny 70m-cy
Rozpoznawanie symboli wizualnych i liter
Rozumienie 2000 słów i prostych zdań
Zdolność rozpoznawania dotykiem cech przedmiotów
Wczesny poziom korowy
Ponadprzeciętny 13m-cy
Przeciętny 18m-cy
Powolny 36m-cy
Różnicowanie podo-bnych prostych symboli wizualnych
Rozumienie 10 do 25 słów i dwuwyrazowych wyrazów
Różnicowanie dotykiem podobnych przedmiotów
Początkowy poziom korowy
Ponadprzeciętny 8m-cy
Przeciętny 12m-cy
Powolny 22m-ce
Prawidłowa zbieżność gałek ocznych
Rozumienie dwóch słów
Rozumienie trójwymiarowości przedmiotów
Śródmózgowie
Ponadprzeciętny 4m-ce
Przeciętny 7m-cy
Powolny 12m-cy
Zdolność postrzegania szczegółów
Rozpoznanie znaczenia dźwięków
Rozpoznawanie podstawowych wrażeź czuciowych
Most
Ponadprzeciętny 1m-ce
Przeciętny 2m-cy
Powolny 4m-ce
Postrzeganie kształtów i kolorów
Reakcja na dźwięki oznaczające zagrożenie
Reakcja na silne bodźce związane z zagrożeniem
Rdzeń przedłużony i rdzeń kręgowy
Ponadprzeciętny 0,5m-ca
Przeciętny 1m–c
Powolny 1,5m-ca
Reakcja źrenicy na światło
Odruch przestrachu
Odruch Babińskiego
Ryć.2. Profil Rozwojowy Instytutów Osiągania Ludzkich Możliwości [kolumna ruchowa]
Ruch
Mowa
Sprawność manualna
Sprawne posługiwanie się jedna noga
Pełne słownictwo i prawidłowa struktura zdań
Grzywnie ręki do pisania zgodnie z dominacją półkulową
Chodzenie i bieganie z doskonałym wzorcem naprzemiennym
2000 słów i budowanie krótkich zdań
Posługiwanie się obiema rękami z przewaga jednej.
Chodzenie bez używania rąk do utrzymania równowagi
10-25 słów i wyrażenia dwuwyrazowe
Przeciwstawianie kciuka w obu rękach jednocześnie
Chodzenie z rękami uniesionymi dla utrzymania równowagi
Dwa słowa używane spontanicznie
Przeciwstawianie kciuka w jednej ręce
Raczkowania na rękach i kolanach wzorcem naprzemiennym
Tworzenie dźwięków znaczących
Chwyt pęsetowy
Pełzanie na brzuchu
Płacz w odpowiedzi na zagrożenie
Uwalnianie chwytu
Poruszanie rękami i nogami bez przemieszczenia ciała
Pierwszy płacz i pierwsze popłakiwanie
Odruch chwytny
sylwia821