zasady krytykowania.doc

(23 KB) Pobierz

 

PODSTAWOWE    ZASADY    KRYTYKOWANIA

 

 

1.       Ustalenie stanu faktycznego i wpływu osoby rozmawiającej na ujemne ocenianie zdarzenia.

 

2.       Uświadomienie celu krytyki, przewidywanie jej skutków.

 

3.       Nie wolno krytykować w obecności osób trzecich – postronnych.

 

4.       Nie krytykujemy osoby, krytykujemy fakty.

 

5.       Należy wcześniej zbadać istotne przyczyny popełnianego błędu, który poddajemy krytyce.

 

6.       Krytykować należy w odpowiednim czasie (w zależności od pracownika).

 

7.       Krytykę należy zacząć od wymienienia dodatnich stron pracy pracownika.

 

8.       Po wyrażeniu ujemnej oceny trzeba zmobilizować pracownika do zmiany postępowania i udzielić mu rad, jak może on w przyszłości uniknąć błędów w wykonywaniu czynności.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin